2021-09-28, 09:32
Medlem
LillaflickanPKs avatar
https://sverigesradio.se/artikel/regeringen-vill-lagstifta-om-tilltradesforbud

Regeringen vill genom lagstiftning komma tillrätta med ”stök” i bibliotek och badanläggningar. Lagen skulle kunna vara på plats vid halvårsskiftet 2022, bedömer Morgan Johansson.
Jag har två funderingar, minst.
Finns det inte redan nog med lagar? Kan inte rubriceringen Förargelseväckande beteende räcka?
Varför utvidgar man inte lagen till att gälla för alla publika lokaler, t ex biografer, konserthus, museer osv?
Är inte detta ett sätt av en handlingsförlamad regering att signalera action under valåret?
Som så ofta tror politikerna, att stiftar man bara en ny lag, så löser sig problemen, när det är handling på ”marken” som behövs.
Citera
2021-09-28, 09:37
Bannlyst
Enda lösningen på detta problem är att skicka alla bajsmänniskor retur till sina egna länder.
Citera
2021-09-28, 09:41
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaflickanPK

Regeringen vill genom lagstiftning komma tillrätta med ”stök” i bibliotek och badanläggningar. Lagen skulle kunna vara på plats vid halvårsskiftet 2022, bedömer Morgan Johansson.
Finns det inte redan nog med lagar? Kan inte rubriceringen Förargelseväckande beteende räcka?
Varför utvidgar man inte lagen till att gälla för alla publika lokaler, t ex biografer, konserthus, museer osv?
Är inte detta ett sätt av en handlingsförlamad regering att signalera action under valåret?
Som så ofta tror politikerna, att stiftar man bara en ny lag, så löser sig problemen, när det är handling på ”marken” som behövs.
Jag ser tyvärr ingen gräns för reglering i samhället, för att komma till rätta med stökiga grupper som inte har lärt sig hur man beter sig med andra människor. Det kan mycket väl sluta med bankid för att komma in på biblioteket eller på sjukhusakuten, eller varför inte ICA. Bussar och ambulanser som inte kommer osv.
Citera
2021-09-28, 09:44
Medlem
Kartlägg vilken sorts personer det är som stökar och sätt in rimliga motåtgärder. Låt mig gissa, det är företrädesvis folk med heraldiska djur i efternamnet som stökar? Gyllengrip, Silvierhöök och Leijionstiärt som är ute och lever om igen?
Citera
2021-09-28, 10:06
Medlem
snivlems avatar
Citat:

vadå ska det gälla riktiga människor eller bara vrålapor ?

varför ska vi ha bibliotek om man inte får gå dit? bara låna online och få med posten hemskickat?

ska de skattesubventionera så alla kan ha en pool i trädgården/källaren?
Citera
2021-09-28, 10:08
Medlem
LKKINGENs avatar
Importera problem och sen städar man med verkningslösa lagar.

Politiker har verkligen löst många problem med lagar.

Folk kör för fort, vi förbjuder fortkörning så är problemet löst.

Det finns för många vapen ute i samhället, vi ser till att det blir svårare för jägare att köpa vapen.

För många människor blir hotade och misshandlade, vi låser in dom 2 månader om dom gör något dumt så löser det sig.

Va finns det barn som begår våldtäkter, ja men herre gud han måste få 800 000 i skadestånd.

Jag tror mer på förebyggande åtgärder, typ stängda gränser och tvångsavvisningar.

Sen är det inte så svårt att räkna ut vem av de som kommer in genom dörren på ett bibliotek som kommer att börja bära sig åt, allt kan förebyggas!
Citera
2021-09-28, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigbajs
Enda lösningen på detta problem är att skicka alla bajsmänniskor retur till sina egna länder.
This.

Elefanten I rummet kommer inte försvinna om vi ignorerar den.

Återvandring och utvisning med hårda tag är enda lösningen på en rad samhällsproblem.

Ut med dom kriminella, ut med terroristerna, ut med lögnerna!
Citera
2021-09-28, 12:48
Medlem
black_devils avatar
kommer o rösta på jimmy åkesson helt klart dags o slänga ut rötäggen istället för att kriga här i sverige kan dom väl åka hem till sina länder och skjuta lite?

vem bryr sig om det är krig i deras länder beter dom sig korkat här skall dom hem helt enkelt.
Citera
2021-09-28, 17:56
Medlem
BadPostures avatar
Vem ska utfärda förbuden? På vilka grunder? Vem ska se till att förbudet efterlevs? Går förbudet att överklaga till högre instans? Hur ofta omprövas beslutet? Får man sin bild uppsatt på väggen om man är persona non grata? Måste alla bibliotek ha vakter på heltid nu? Ska bibliotekarierna få utbildning i krav-maga?

Det här är trams. Som att täta en båt med dasspapper och kirurgtejp..
Citera
2021-09-28, 18:23
Medlem
Citat:
[url]https://sverigesradio.se/artikel/regeringen-vill-lagstifta-om-tilltradesforbud[/urÄr inte detta ett sätt av en handlingsförlamad regering att signalera action under valåret?.
Såklart det är. Men jag slipper mer än gärna ouppfostrade, stökiga imbeciller på dylika inrättningar.

Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Importera problem och sen städar man med verkningslösa lagar.
Jag tror mer på förebyggande åtgärder, typ stängda gränser och tvångsavvisningar.
Varför inte både ock?

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
This.
Elefanten I rummet kommer inte försvinna om vi ignorerar den.
Återvandring och utvisning med hårda tag är enda lösningen på en rad samhällsproblem.
Ut med dom kriminella, ut med terroristerna, ut med lögnerna!
Just precis och se till att det händer NU.
Citera
2021-09-28, 19:02
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av black_devil
kommer o rösta på jimmy åkesson helt klart dags o slänga ut rötäggen istället för att kriga här i sverige kan dom väl åka hem till sina länder och skjuta lite?

vem bryr sig om det är krig i deras länder beter dom sig korkat här skall dom hem helt enkelt.
Men Jimmie förespråkar inte återvandring, han är för öppen svenskhet sist jag kollade. Du kanske borde se efter vad du lägger din röst på. Och något tillträdesförbud är knappast aktuellt med något riksdagsparti.
Citera
2021-09-28, 19:09
Medlem
Citat:

t

Vi har väl ett gäng nya lagar som är ” blatteanpsssade” . ”Hedersmord” är en sådan, som om det inte duger med den klassiska ” mord”.
Men likväl, jag stöder helt förslaget på tillträdesdörbud om nu detta hjälper för att få bort kaosblattarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in