2021-09-28, 18:15
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Bra inlägg och flashbackdetektivarbete, snuten kommer att slå till hårt mot afa-dräggen efter det här (får man hoppas).
Samnytt verkar ha någon "vänsterextremist"-tourettes. Är det fastslaget att det finns ett samband mellan just vittnesmål mot vänsterextrema och detta, eller är det kanske så att polisen vittnat i många olika ärenden och att det helt enkelt kan röra sig om "vanliga" gängkriminella?
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Vänsterpartister igen, ingen större chock direkt. VPK är fullt av grovt kriminella.
Tror du menar Vänsterpartiet. VPK har det inte varit på över 30 år. Skulle också vilja se lite bevis (om du vet vad det är) på att det rör sig om vänsterpartister.
Citera
2021-09-28, 18:15
Medlem
Infams avatar
I vilken normal diktatur som helst hade man vi det här laget gripit minst 200 pers och redan waterboardat och förhört ett tiotal.

Men inte här.

Istället ger man Jimmies omedvetna ”valarbetare” frispel.
Citera
2021-09-28, 18:17
Medlem
GladjeSpridarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja det verkar ju som explosionen inte skedde i nån lägenhet , vilket skulle tyda på nån bombmakare höll på att bygga den..
Nej vad jag menar är, bomben kan ha förvarats eller glömts bort i huset, sen kom den i kontakt med någonting som löste ut den, exempelvis el.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det har ju inte ens inlett en teknisk undersökning ännu då man inte kommit åt fastigheten för att det brinner. Enligt polisens hemsida inleddes rubriceringen ett par timmar in efter att det exploderat.
Sedan dess är det ingen ny information. Fakta krävs före spekulationerna.

Det räcker bra med att se kratern och känna doften för att förstå vad som hänt. Tekniska undersökningar är ett njutningsmedel för överklassen.
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
får hoppas på en snabb utförd brandutredning, jag antar att hitta spår av explosiva medel inte är så svårt vid en brandutredning.

Om väggar båsts ut. Om sprickor uppstått i betong och liknande. Om mycket ät trasigt och splitter finns överallt Ja då är det en explosion. Brandledaren hade tydligen sett det direkt i morse. Och uttalat sig. Ändå talades det om en brand i media hela förmiddagen. Märkligt. Folk hade ju hört en smäll också.
Citera
2021-09-28, 18:18
Medlem
Det var nån utanför kyrkan som berätta att en i huset/trappen gått hem igen och kokat kaffe och gjort smörgåsar. Den personen var antingen rejält chockskadad eller helt omedveten om omfattningen av vad som hänt!
Senast redigerad av Mistyarrow 2021-09-28 kl. 18:21.
Citera
2021-09-28, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Samnytt verkar ha någon "vänsterextremist"-tourettes. Är det fastslaget att det finns ett samband mellan just vittnesmål mot vänsterextrema och detta, eller är det kanske så att polisen vittnat i många olika ärenden och att det helt enkelt kan röra sig om "vanliga" gängkriminella?
Vet ej men kände att inlägget jag kommenterade är rätt spår. Polisen läser garanterat allt som skrivs här.

Hit them where it hurts!
Citera
2021-09-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Om väggar båsts ut. Om sprickor uppstått i betong och liknande. Om mycket ät trasigt och splitter finns överallt Ja då är det en explosion. Brandledaren hade tydligen sett det direkt i morse. Och uttalat sig. Ändå talades det om en brand i media hela förmiddagen. Märkligt. Folk hade ju hört en smäll också.

Det talades om en dov smäll mer som om en lastbil hade vält än en snabb knall.
Citera
2021-09-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Om det sprängdes i garaget under huset kan det vara nåt i en bil, läckande gasflaskor i en gasbil eller hantverkarbil kanske. Eller en elbil med dåligt batteri eller en bomb.

"Det är ännu oklart vad som orsakat explosionen. Enligt räddningstjänsten har den inträffat utomhus.
– En explosion i ett bostadsområde brukar inte vara av naturliga orsaker, säger Jon Pile, insatsledare vid räddningstjänsten."

Skriver AB.
Citera
2021-09-28, 18:20
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Du tack men att jag orkar inte med dessa pressträffar, jag blir bara så djävla arg!

Fast den jag avsåg var på plats på sen förmiddag mitt emot den drabbade adressen.
Alltså inte den med Piff och Puff som började ca 14.35
Citera
2021-09-28, 18:21
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Vet ej men kände att inlägget jag kommenterade är rätt spår. Polisen läser garanterat allt som skrivs här.

Hit them where it hurts!
Känns inte direkt som en högoddsare att det är något gäng som ligger bakom. Samnytt är inte speciellt seriösa, och har nog som mantra att få kausalitet till korrelation. Den här polisen kanske har vittnat i 100 rättegångar, varav en är mot vänsterextremister. I Samnytts värld betyder detta att det måste finnas ett orsakssamband. Säger inte att det är omöjligt, men Samnytt har knappast kontrollerat. Framför allt då de knappast vet vilka gärningsmännen är. Extremt oseriös journalistik.
Citera
2021-09-28, 18:21
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hur kan det brinna fortfarande? Är det en fosforbomb, eller?

Ja, det är mycket märkligt. Den extremt snabba rökutvecklingen och det faktum att branden varit så otroligt svårbekämpad väcker många frågor. Det känns lite som att när larmet väl gick och explosionen skedde så hade branden redan fått fäste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in