2021-09-28, 10:14
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vad innebär en ”naturlig explosion”? Finns väl inga naturliga explosioner? Skulle vara vulkanutbrott då…

Det är räddningsledaren som sagt så , inte jag men jag har översatt det till

Gasläcka = naturlig expolision
Bomb = Onaturlig explosion

Citera
Medlem
Spriteees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Ja, det stämmer, det ligger ett sådant cafe lite längre bort som blev utsatt av en explosion.
Finns inte kvar sedan ett par år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Men får man förvara gasoltuber så? Jag har erfarenhet av att de ska stå inlåsta i brandsäkert skåp typ (om jag minns rätt från tidigare arbetsplatser). Läcker de eller det börjar brinna kan det ju leda till en katastrof (även för intet ont anande grannar)?

Hur många detonationer har i Sverige hänt p g a gasol eller liknande, seriöst? En promille av totalen kanske?
Citera
2021-09-28, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Under huset finns väl som en tunnel eller parkeringshus? Har för mig att jag gått igenom där.

Kan det möjligen vara en bil som exploderat där? Det skulle kunna klassas som ”utomhus”.

Citat:
"Det är oklart var exakt explosionen inträffade. Enligt Anja, också boende i området, ska branden ha börjat i källaren.
– Källaren ligger på andra plan i huset. Under källaren ligger garaget, men som jag har förstått det har branden startat i källaren, säger hon."

Skriver AB
Citera
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448

Polisen har gått ut med att man misstänker en sprängladdning enligt TV 4 play.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
24-25 personer förda till sjukhus.
20 personer av dessa är lätt skadade.

TV4 live sändning.
Citera
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Hur många detonationer har i Sverige hänt p g a gasol eller liknande, seriöst? En promille av totalen kanske?
Dom försöker mörka det hela.
Citera
Medlem
Räddningstjänsten gick nu ut att även gasläcka kan uteslutas så nu är det inte så mkt kvar att välja på

OM det är ett bombdåd, så är det gärningsmännen i första hand som är skyldiga, men indirekt skyldiga är de folkvalda som drivit igenom detta, samt den massmedia som piskat på utvecklingen och alla de som varit lättleda och röstat för detta. Även Flashback är drabbat av hatmedia där användaruppgifter har plockats ut av "media" som sedan väljer ut enskilda personer och vill hänga ut dessa och därmed dra på dom en hotbild från krimminella.

Sverige är på väg mot inbördeskrig, ännu går det att dra foliehatt/konspirationskortet mot detta påstående, men ge det tid så får vi se hur fel det var.
Citera
2021-09-28, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Skriver AB
Ska finnas något företag som har flera vallningsmaskiner längst ner enligt påståenden tidigare i tråden.
Citera
2021-09-28, 10:16
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialOrder937
En av mina bättre polare med familj bor i samma kvarter, kör själv förbi där nästan varannan dag, Linnéplatsen varje dag - ligger änna (göteborgska) nära. och som vissa på forumet menar, ett "lugnt" och semicentralt område i Muteborg, för er som icke är GPS-stadda, där: mestadels öfvre medelklass (fri tolkning)...

Får höra med ved. angående perfekt particip. Extremt ovanligt att en dylik händelse där inträffat, såvitt jag vet... Alors, comme ci, comme ca.

Linne och omkringliggande delar har länge nu varit förpestat av kriminella gäng. Bandidos har väl en del verksamhet där har jag förstått det som.

Linne har blivit alltmer sunkigt och man ser många konstiga figurer hänga i klungor.
Var väl inte så extremt länge sen nån blev skjuten där i krokarn också. Nån kriminell.
Citera
2021-09-28, 10:17
Medlem
Citat:

Hmm… ja det är kanske det de menar 😊
Citera
2021-09-28, 10:17
Medlem
Citat:

Det var TV4:s reporter som började fråga om "naturlig" eller inte.

Slarvigt språkbruk av reportern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in