2021-09-28, 08:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Må så vara men om det nu är ett terrorattentat ser det ut att vara ett modus operandi med god effekt. 25 personer till sjukhus...

Varav ≈20 med buss. Nja, inte jättemycket effekt för en så kraftig bomb, om det rör sig om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Polisen bekräftar nu på tv4 nyheterna. Ingen naturlig explosion och ska hänt inne i trappen inte i sportaffären.

Mångkulturen <3

In med fler.
De anställda i sportbutiken kan ju ha ställt vallmaskinen i trapphuset bredvid. Det hade iaf jag gjort om jag visste vad en sådan var kapabel till.. Skämt å sido.

Nå, mellan alla diskussioner om vallmaskiner, kompressorer och svetsar så undrar vän av ordning: vem är den misstänkte och vad vet vi om hen?
Senast redigerad av P-o-beln 2021-09-28 kl. 08:53.
Citera
Medlem
Donnabella666s avatar
Naturlig orsak utesluten ,what a suprise !
Vad ska vi gissa på ?Afghaner,Zoomalier eller annat kriminellt invandrar pack ?
Citera
2021-09-28, 08:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Om det rör sig om ett bombdåd får man ju verkligen hoppas att de som blivit värst drabbade är bombmakarna själva.
Citera
2021-09-28, 08:44
Medlem
arbetets avatar
Ska tydligen vara ålderna på de allvarligt skadade:

𝐎𝐬𝐤𝐚𝐫 𝐏.𝐇.
@RymdAngest
Explosion i Göteborg. Kommer ni ihåg den tid då landet hade stannat av pga en sån här sak? Vi lever i en terror som sanktionerats av och samtidigt tystats ned av Socialdemokraterna.

Tre kvinnor, 60-, 70- resp 80-åriga är allvarligt skadade enl Expressen.
https://twitter.com/RymdAngest/status/1442741234569711616?s=20
Citera
2021-09-28, 08:45
Medlem
moralhoras avatar
Bulletin har denna bild: https://static.direkt.ifragasatt.se/8e6d761d-ca42-4c1c-a438-4ffff1860c19.jpg

Det verkar som om röken bolmar upp från våning #3?
Senast redigerad av moralhora 2021-09-28 kl. 08:48.
Citera
2021-09-28, 08:45
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jag vet inte var detta skulle vara ordningen, möjligtvis kanske i något av våra mest utsatta utanförskapsområden. Men jag råkar ha ganska god inblick i affärsrörelser genom flera bekanta som driver affärer, och jag kan garantera dig att en sportaffär i ett fint område i Göteborg inte betalar några "beskyddarpengar".

Du kollar för mycket på Sopranos.

Jo, mkt troligare att en kompressor har exploderat i en cykelaffär.
Citera
2021-09-28, 08:46
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Vad är en naturlig orsak til explosion i ett lägenhetshus?

Gasläcka, om stadsgas finns i huset.
Sedan finns det ju också folk som skaffar gasspisar med gasflaska, också en "naturlig" möjlighet.
Citera
Medlem
Detta är ett "finare" område även om de boende numera får kika över axeln när de är ute o går på kvällar då pöblen rånar rätt friskt i det området.

Jag såg det på håll (alltså inte explosionen utan efter!) och det såg rätt skrämmande ut
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Vem säger att det var slumpmässigt valt? Minns Gärdet-bomben.

Jag tolkar det här inlägget som att kanske inte riktades mot någon i huset, utan att det var mer eller mindre slumpmässigt valt i ett bättre område:

Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det kan fortfarande vara någon terroristarab som placerat ut en bomb i trapphuset. Jag ser inte riktigt hur det skulle vara en omöjlighet på grund av att adressen är "välrenommerad". Om någon vill begå en terrorhandling är det väl snarare en sådan adress man vill bomb istället för att terrorisera bidragsparasiter i förorten?
Citera
2021-09-28, 08:47
Medlem
knoevrulls avatar
Jaha ingen naturlig orsak då alltså. Dags för Zoomaliernas fanboys att diskutera vilken apklan det kan vara den här gången...
Citera
2021-09-28, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
För rasisterna i tråden så finns inte längre begreppet olyckshändelse. Allt är numera kopplat till invandringen, 100%. Om moster Beata halkar på en isfläck så är det ett terrorattentat. Kanske har Beata inte betalat beskyddarpengen?

Fy fan för att varke tråd numera fylls med sådant skit. Detta är ett fint område ganska nära centrum, det absolut troligaste är någon form av olyckshändelse/gasexplosion.

Tyvärr, verkar det inte råda om en olyckshändelse denna gången heller. Utan ett hänsynslöst slag mot innerstaden. Likt tidigare skrivit ska vi nog börja oroa oss för flera sådana här händelser framöver. Vi är många som sett utveckligen de senaste åren. Tyvärr, har vi konsekvent kopplats ihop med rasister och vetvillingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in