2021-09-26, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Finns det någon tråd om honom? Vad är det för verksamhet han har hållit på med? Och sedan hur länge?

Han har låtit som en maffiaboss. Hur lyckas man hamna i en sån här situation? Varför skriver han själv i encro telefon? Att man kan tro att det har varit så säkert. De högsta ledarna håller aldrig i telefoner.

Vilka har han samarbetet med tidigare? Är dom döda eller sitter i fängelse?

Konstigt att det finns avlyssnade telefonsamtal där el chapo snackar om brott, om dom högsta ledarna ”aldrig håller i telefoner” men el chapo kanske inte heller var speciellt stor…
Senast redigerad av hanesbrur 2021-09-26 kl. 10:48.
Citera
2021-09-26, 10:49
Medlem
Ja detta med kommunikation kan vi nog släppa helt, klart att alla olika orginisationer måste på ett eller annat sätt kommunicera på håll inom den organiserade droghandeln som sker över hela världen.

Det är en sak att lokala gäng undviker telefoner för dom kan gå hem till varandra på 5 min, men när man sitter i olika länder eller städer sker självklart olika typer av digital kommunikation eller telefoner år 2021 precis som inom den lagliga verksamheten.

Sen finns det självklart hur mkt knep som helst för att dölja sin kommunikation, dom största spelarna mutar ju poliser och politiker snarare än att undvika telefoner.
Senast redigerad av Bigmike90 2021-09-26 kl. 10:52.
Citera
2021-09-26, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
Konstigt att det finns avlyssnade telefonsamtal där el chapo snackar om brott, om dom högsta ledarna ”aldrig håller i telefoner” men el chapo kanske inte heller var speciellt stor…

Det hade jag ingen aning om. Har du länk? Vore intressant att läsa.

Okej, jag kan ha varit fel ute men Juden framkommer inte direkt som den maffiaboss han har målats upp till.
Citera
2021-09-26, 11:15
Medlem
Citat:
Det hade jag ingen aning om. Har du länk? Vore intressant att läsa.

Okej, jag kan ha varit fel ute men Juden framkommer inte direkt som den maffiaboss han har målats upp till.

Han har varit stor inom smuggling in till malmö/sverige, punkt.
Smugglare dvs dom som köper partier och ser till att de transporteras till köpare är inte högst upp i hierkierna men dom tjänar bra pengar och har bra nätverk.

Tror inte vi någosin haft någon svensk som kan klassas som maffiaboss eller motsvarande nivå... även om Mekky hade ambitionen.
Citera
2021-09-26, 11:28
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Om dom är så säkra på att det var den fules bror? Varför avrättar man inte den fule? Vill inte han hämnas sin dotters mammas död?

Det ryktas att Niffe/Dani satte ett pris på Billys huvud (och kanske alla M-bröderna) efter mordet på K*rolin, och att erbjudande gavs till M-bröderna att slippa detta om de gick över till andra sidan istället. OBS: rykte, men jag har flera olika källor på det.
Citera
2021-09-26, 11:34
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Intressant att Musti i förhör till polisen säger att mordförsöket mot honom i Tyringe där vapnet klickade enligt A EL M var uppgjort. Han blev varnad i förväg och de spelade att genomföra en skjutning, och sa att vapnet klickade.
Huvudprotokoll A K1047 sid 2044 originalnumrering.

Andra mordförsöket mot GH där bilen som vapnen låg inte gick att öppna och enligt A EL M har en av skyttarna ringt polisen och sagt att det finns vapen i bilen vad jag förstår.

Intressant, och i förhör säger ju Om*r Ahmad (som själv påkallat nya förhör) att allt bara var en bluff från hans sida när det gällde att mörda Ali Di*b. Ali är en svåger till Om*r, och Om*r säger att han naturligtvis aldrig skulle sälja ut eller vara med på att mörda Ali, utan att han i själva verket varskodde Ali om planerna på att mörda honom. Oavsett om Om*r talar sanning eller inte lär han knappast vara speciellt populär längre om man säger så...
Citera
2021-09-26, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Smugglare dvs dom som köper partier och ser till att de transporteras till köpare är inte högst upp i hierkierna men dom tjänar bra pengar och har bra nätverk.

Tror inte vi någosin haft någon svensk som kan klassas som maffiaboss eller motsvarande nivå... även om Mekky hade ambitionen.

Vet du hur många år han har varit verksam i? Han kan själv knappast vara stolt över situationen han hamnat i. Låg profil, sen kom Boxaren och förändrade allt.

Maffiaboss var ett ord i överdrift.
Citera
2021-09-26, 11:44
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Vet du hur många år han har varit verksam i? Han kan själv knappast vara stolt över situationen han hamnat i. Låg profil, sen kom Boxaren och förändrade allt.

Maffiaboss var ett ord i överdrift.

Dani har väl varit igång i nästan 20 år skulle jag gissa, och boxaren mindre än hälften av det.
Citera
2021-09-26, 11:49
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90

Jonas Falk måste väl räknas som en av de största i alla fall?
Citera
2021-09-26, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Dani har väl varit igång i nästan 20 år skulle jag gissa, och boxaren mindre än hälften av det.

Det är stor åldersskillnad på dom. Hur gammal var Mekky när han kom fram? 18? Då var Juden över 30 och hade hållit på ett tag.

Finns det ingen tråd om Juden? Istället för flasha sparade han sina knarkpengar och investerade. Är han serb eller rom?
Citera
2021-09-26, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur

Falk tog in kokainlaster från Sydamerika till Spanien och där tog andra aktörer över för distribuering till resten av Europa. Det är min teori.

Finns betydligt fler aktörer i kedjan Spanien > Europa än Sydamerika > Spanien
Citera
2021-09-26, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur

Inom narkotika handel/smuggling med svenska mått mätt absolut.
Långt ifrån maffia boss dock.

Man kan säga att han och Juden varit i samma bransch, vem som varit störst har nog inte vi insyn i men dom verkar jobbat på olika geografiska platser även om båda varit verksamma i spanien.

Skulle gissa att Falk är ett snäpp upp inom smuggling men det är som sagt en gissning.
Senast redigerad av Bigmike90 2021-09-26 kl. 11:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in