Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-24, 01:57
Bannlyst
Det är ju uppenbart att frågorna väljs efter vilken bakgrund och yrke de har. En person som säger att han/hon t.ex. jobbar som mattelärare får allt som oftast en mattefråga. Det har skett för många gånger för att vara en slump.
Citera
2021-09-24, 19:53
Medlem
Märkligt att Sjöberg försökte få killen att svara fel på Göring-frågan när han tänkte hoppa av och trodde på helt fel svar.
Citera
2021-09-24, 19:53
Kan man bli mer inkvoterad neger än Marika Carlsson? Negressen kan inte ett skit utan håller bara med de två andra.
Citera
2021-09-24, 20:03
Medlem
Massajens avatar
En prototypisk ståkkhålmare :
Arrogans och ignorans i oskön förening

Åkte ut kvickt men rätade säkert ut mångas frågetecken. Karlen är TV utvecklare enligt egen utsago. Förklarar alltså varför det görs så många enfaldiga program
Citera
2021-09-24, 21:56
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Snacka om att gubben övertänkte Camilla Läckberg-frågan för 3000 kronor. Eller inte tänkte alls.
Citera
2021-09-25, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Kan man bli mer inkvoterad neger än Marika Carlsson? Negressen kan inte ett skit utan håller bara med de två andra.
Hon skulle inte ens klara första frågan om hon satt i heta stolen.
Citera
2021-09-25, 13:11
Medlem
Postkodmiljonären känns mindre seriöst och mer fokuserat på lotterier och underhållning än Vem vill bli miljonär, där deltagarna höll hög nivå.
Citera
2021-09-25, 13:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-

Det är väl bra att de inte har tre experter. Tycker faktiskt att det är bättre med att de får prata ihop sig. Det ska ju ersätta publiken där oerhört många inte kan ett skit och kanske även medvetet svarar fel.
Citera
2021-09-25, 13:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Märkligt att Sjöberg försökte få killen att svara fel på Göring-frågan när han tänkte hoppa av och trodde på helt fel svar.

det var ju tvärtom att han först hjälpte honom att börja fundera på om han verkligen skulle chansa. Sedan när hanvänt och ville avbryta så lade Sjöberg inte ett lite halvhjärtat: är du säker.

Jag tyckte han hjälpte honom mer att inte chansa.
Citera
2021-09-25, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
det var ju tvärtom att han först hjälpte honom att börja fundera på om han verkligen skulle chansa. Sedan när hanvänt och ville avbryta så lade Sjöberg inte ett lite halvhjärtat: är du säker.

Nja, på vilket sätt hjälpte han honom att stanna?

När han tagit 50/50 så säger han "Äh fan jag chansar på Charlottenburg", Sjöberg säger väl bara "Gör du det?". Inget mer än så.

Så gör han ju alltid, han måste ju ALLTID fråga om det är personens slutgiltiga svar så det var väl ingen direkt hjälp?

Då svarar deltagaren "Äh fan jag stannar här". Och då svarar Sjöberg igen "Gör du det?"

Deltagaren: Ja, men jag gör det! Jag gör det. Jag gör fan det.

Sjöberg: Men det är 50 procent chans! (Trots att han vet att deltagaren tänker svara på fel alternativ om han gissar).

Deltagaren: *Skrattar* Det här är jobbigt!

Sjöberg: Beslutet är helt ditt. Det är helt och hållet ditt. Jag vill bara försäkra mig om att du verkligen gör det du vill göra... Och har tänkt igenom det. (Trots att han som sagt vet att deltagaren tänker svara fel OM han gissar).

Deltagaren: Ja jag stannar.

Han är alltså tvungen att säga 5 gånger att han vill stanna, ändå håller Sjöberg på och "Det är 50 procent chans". När han vet att deltagaren har fel svar i sikte så borde han inte vara så motstridig.

Jag tycker snarare det kändes som att Sjöberg försökte manipulera honom till att svara än tvärtom.
Senast redigerad av Anonym555 2021-09-25 kl. 14:41.
Citera
2021-09-25, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Spelar ändå ingen roll, en programledare är en programledare och skall inte vägleda honom åt något håll... man kan inte tolka in något från programledarens beteende om vad som är rätt eller fel svar.
Citera
2021-09-25, 18:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Nja, på vilket sätt hjälpte han honom att stanna?

När han tagit 50/50 så säger han "Äh fan jag chansar på Charlottenburg", Sjöberg säger väl bara "Gör du det?". Inget mer än så.

Så gör han ju alltid, han måste ju ALLTID fråga om det är personens slutgiltiga svar så det var väl ingen direkt hjälp?

Då svarar deltagaren "Äh fan jag stannar här". Och då svarar Sjöberg igen "Gör du det?"

Deltagaren: Ja, men jag gör det! Jag gör det. Jag gör fan det.

Sjöberg: Men det är 50 procent chans! (Trots att han vet att deltagaren tänker svara på fel alternativ om han gissar).

Deltagaren: *Skrattar* Det här är jobbigt!

Sjöberg: Beslutet är helt ditt. Det är helt och hållet ditt. Jag vill bara försäkra mig om att du verkligen gör det du vill göra... Och har tänkt igenom det. (Trots att han som sagt vet att deltagaren tänker svara fel OM han gissar).

Deltagaren: Ja jag stannar.

Han är alltså tvungen att säga 5 gånger att han vill stanna, ändå håller Sjöberg på och "Det är 50 procent chans". När han vet att deltagaren har fel svar i sikte så borde han inte vara så motstridig.

Jag tycker snarare det kändes som att Sjöberg försökte manipulera honom till att svara än tvärtom.

Han hjälpte honom genom att få honom att tveka på det han hade bestämt sig, nämligen att chansa på det som visade sig vara fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in