2021-09-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Haha, ja det är jävligt mycket "Stefan & Krister"-buskis i chattarna, precis som du säger 😂 Helt seriöst, nu vill jag iof inte på något sätt uppmana till mord, men hur svårt kan det vara att planera och genomföra den här typen av saker? "Oj, ska bara skruva fast styrdes på mopeden först" , "kan du fixa handskar?", "asså, grabbarna kör på GPS så de kan säkert inte ta den där vägen som är säkrast att ta för att inte polisen ska ta dem" osv. Jisses!

Det där med Bilal och Ahmed: jag minns att vi spekulerade kring det där i K*rolin-tråden. Det var nåt i stil med: Bilal var en av skyttarna i mordförsöket på Niffe, men där K*rolin sköts ihjäl istället. Niffe, och Dani, satte då ett pris på Bilals huvud, men gav honom och de andra bröderna valet att gå över till Danis sida. Därför som Ahmed är inblandad i det här målet. Eller missuppfattade jag din fråga?

Nej du missuppfattade inte. Men jag tycker bara det är så märkligt, hur kan man bara glömma för att få över honom till sin sida.

Sen diskuteras det om ahmed, han ber att få uppdraget att klippa salle. I potten ligger 1mille. Man litar inte på ahmed. Han skulle fucka det. Han skulle inte klara av det. Han skulle inte ens få miljonen skrev dani för att han snott vapen av dem 😂 senare när gps upptäcks och tad bort skriver ahmed att han sett salle, att salle & co köpt vapen mm. Det diskuteras att ahmed snackar skit han ljuger och sagt samma sak i 2år. 😂
Citera
2021-09-24, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
Om ni undrar varför han kallas dani JUDE så finns det ett perfekt exempel på det i Ängelholm fupen åp 4-6 på s.747,
meningen allra längst ner på sidan som fortsätter in på s.748.
😂😂😂😂😂😂😂😂

”DJ har hört av sig till hotellet och meddelat att han glömt sina air pods på rummet. Han skulle komma förbi och hämta dem i början på vecka 22”

Hade det varit ett par 100 kronors hörlurar hade jag hållt med, men airpods går väl ändå på en 2000 kr typ? eller är jag ute och cyklar?
Citera
2021-09-25, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Någonstans i något förhör framgår det att polisen anser att wowensock används av Ol*ver Didr*ksson (i,i). Hans bror Ph*lip använder alias boldsnail. Vet inte om de bytt namn eller nåt, finns inga personer med de namnen i folkbokföringen.

wovensock gör affärer med foxkurdish som är ledaren i den stora knarkligan i Uppsala
(FB) Knark och 1 Mkr på hotellrum, Stockholm april 2020. 5 gripna, från 26 till 78 år. Se specifikt aktbilaga 604.

Var OD bor är väl skrivet i stjärnorna men han är skriven i samma lägenhet som *del M*sry.
Citera
2021-09-25, 09:01
Medlem
Är det Biggie som är ledaren? Det var en stor arab. Var kan han gömma sig?
Citera
2021-09-25, 09:01
Medlem
Är det inte dags att byta namn på tråden?
Citera
2021-09-25, 09:08
Medlem
Vad kan dessa El-Moghrabi bröderna ha kostat Sverige?

Två av bröderna har tydligen blivit skjutna i benet redan 2010, den ena var vådaskott av den ena brorsan. Där och då kunde världen sluppit de för gott men vad har de bidragit med de tio senaste åren? Fem år senare kör en av de nästan ihjäl en mamma och hennes bebis.

En broder sitter för medhjälp till mord för att ha skjutit fel person och en annan sitter också för medhjälp till mord för att ha skjutit fel person. En kvinna och ett barn var offer i båda fallen.

Nu skulle en av bröderna användas för smutsjobb för att sedan bli klippt själv. Med tanke på brödernas historia i Malmös undre värld vad tänker övriga med när de använder dessa personer? Det är ju dömd för att misslyckas.
Citera
2021-09-25, 09:24
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Vad kan dessa El-Moghrabi bröderna ha kostat Sverige?

Två av bröderna har tydligen blivit skjutna i benet redan 2010, den ena var vådaskott av den ena brorsan. Där och då kunde världen sluppit de för gott men vad har de bidragit med de tio senaste åren? Fem år senare kör en av de nästan ihjäl en mamma och hennes bebis.

En broder sitter för medhjälp till mord för att ha skjutit fel person och en annan sitter också för medhjälp till mord för att ha skjutit fel person. En kvinna och ett barn var offer i båda fallen.

Nu skulle en av bröderna användas för smutsjobb för att sedan bli klippt själv. Med tanke på brödernas historia i Malmös undre värld vad tänker övriga med när de använder dessa personer? Det är ju dömd för att misslyckas.

Funderat ang dessa bröder själv. Deras mamma måste vara stolt.
Helt sjukt att dessa anlitas av olika sidor från konflikterna i Malmö. De får bra betalt, men misslyckas med nästan allt. Ändå anlitas de. Skjuter fel personer, vapen klickar man tappar bort en man ska skjuta osv.

Undrar kunde man inte hitta några andra hitmens för dessa pengar?
Även övertygad om att åtminstone A E M körde dubbelspel. Tar betalt går till andra sidan. Misslyckas med morduppdragen. Spelar å får ändå betalt från 2 håll.
Citera
2021-09-25, 09:57
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Är det Biggie som är ledaren? Det var en stor arab. Var kan han gömma sig?
Biggie är en av de ledande figurerna i den här härvan, helt rätt.
Citera
2021-09-25, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ah, såg inte det förrän nu. Grejen är att vi inte vet vem Wovensock är, så frågan är vem som avses vara skytten i den chatten, och vem det då är som ska "knullas" efter att han lyckats skjuta någon på listan? För, Ahmed verkar ju inte själv tänka sig att agera skytt i chattarna där han är med, utan bara arbetsleda andra, som jag tolkar det.

Kanske Iha* *ou*ou. Jag får det till att han varit med i tyringe men aningen oklart.

* = b
Citera
2021-09-25, 11:49
Medlem
why123s avatar
Vem är Biggie? Han har jag missat totalt.
Senast redigerad av why123 2021-09-25 kl. 11:50. Anledning: .
Citera
2021-09-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Vem är Biggie? Han har jag missat totalt.

Mohammed Ali Mohammad. En biffig typ med skägg, sysslar med storskalig import av framförallt hash. Diskuterar affärer med Juden en del i vissa chattar. Både i media och här säga dock att Biggie och Mekky va allierade ett tag. Antingen har det helt ändrats eller så har det aldrig varit så. Mekky fick kanske storhetsvansinne när han kopplades ihop med Ridouan Taghi, och då börja svika sina äldre vänner.

För övrigt tycker jag inte DJP ser särskilt tung ut. Lång och ser tanig ut, klär sig inte som orten direkt. Skenet kan bedra tydligen, precis som med IC ifrån Helsingborg.
Senast redigerad av Rytve 2021-09-25 kl. 12:04.
Citera
2021-09-25, 12:15
Medlem
ozyrecons avatar
Har någon hittat chattar där man pratar om gamla händelser, typ mordet på Achraf tofig, mordet på Flamur osv. Kanske medvetet utlämnats ur fup men man ser inte direkt referenser till gamla dåd där man diskuterar GM i dom fallen?

Och vem är den här *ieselgren? Jag har aldrig hört om han tidigare, han vill ju ha en massa vapen och verkar vara vän med Rami adawi.

* - W
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in