2021-09-23, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ja, allt det jag säger är korrekt,
det handlar om lågbegåvade outbildade och rysstroll , som sprider skit om Australien.
Frågor på det?

Jag personligen tycker deras åtgärder är väl hårda , men…
Australien har skyddat sin befolkning, de har relativt få dödsfall i Covid , och en majoritet står bakom åtgärderna.
Du anför inga argument utan bara invektiv, det tyder på att din reaktion är känslomässigt baserad och ett verk av undermedveten inlärd respons på stimuli. Du papegojar gärna termer som används av massmedia. Dina reaktioner är skapade av någon annan än dig själv, troligtvis massmedia.
Citera
2021-09-23, 17:22
Medlem
a-mortals avatar
Jag anade det och även styxhexenhammer666 sedan många år tillbaka.
Om de bannar hentai är de på väg att bli Kina #2.

Jag visade denna för en bekant:
https://www.youtube.com/embed/qPK1fwJ_WwE
Hon trodde det var fejkat. Det kan man ju tro, om man bara tittar på den videon.

85% av hus i Australien är defekta.
https://www.youtube.com/embed/hpiOzlN-QFg

En ekonom rekommenderade att om man kan så ska man flytta från Australien så fort man kan innan de förbjuder folk utan vaccination från att flyga.
Citera
2021-09-23, 17:22
Medlem
Questioneers avatar
Västvärlden borde inte skydda australien mot kina om de beteer sig lika illa som kineserna.
Citera
2021-09-23, 17:25
Medlem
Kan det inte vara så att myndigheter försöker att provocera folket att ta till gatan och våld?

En annan faktor är Australiens låga vaccinationstal. 40% fullvaccinerade jämfört med Sverige 64%

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
Citera
2021-09-23, 17:27
Medlem
Polisens anti-terror styrka inkallad mot byggnadsarbetarna som demonstrerar mot vaccinkraven.

https://www.rebelnews.com/police_deploy_counter-terror_squad_on_construction_workers_in_melbourne
Citera
2021-09-23, 17:28
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Du anför inga argument utan bara invektiv, det tyder på att din reaktion är känslomässigt baserad och ett verk av undermedveten inlärd respons på stimuli. Du papegojar gärna termer som används av massmedia. Dina reaktioner är skapade av någon annan än dig själv, troligtvis massmedia.

Det finns inga argument mot den idiotiska åsikten att Australien är en diktatur ,
kvar finns de förklaringar jag lämnar.

Massmedia?? vad är du för en stolle?
Citera
2021-09-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Australien har ju länge gått under radarn - dom håller sig i princip borta från strålkastarljuset, vi vet att där är alla glada och solen skiner och man surfar till jobbet. Ungefär så.

Men i samband med pandemin så har det ju visat sig att Australien är världens främsta diktatur:

- Soldater som patrullerar gatorna.
- Gummikulor mot demonstranter.
- Lockdowns på över 200 dagar i följd.
- Utegångsförbud där du bara får vara ute 1 timme om dagen för att motionera.(påminner lite om fängelser där dom allra värsta fångarna bara får vara ute 1 timme om dagen för att, just det, motionera)

AUSTRALIENS MEDBORGARE FÅR INTE LÄMNA LANDET!

“International travel from Australia is only available if you are exempt or you have been granted an individual exemption.”

Det är som dom tagit en sida direkt från Nordkoreas partibok!

"Returning travelers quarantining at home will be forced to download an app that combines facial recognition and geolocation. The state will text them at random times, and thereafter they will have 15 minutes to take a picture of their face in the location where they are supposed to be. Should they fail, the local police department will be sent to follow up in person. "

WTF?!

Detta måste ju vara unikt i historien att ett land går från demokrati till en polisstat på så kort tid i fredstid och utan att det rör sig om en militärkupp eller dylikt.
Det beror väl på om det representerar vad folket vill eller inte? Jag kan dock tänka mig att det finns många politiker som blir arbetslösa efter nästa val.
Citera
2021-09-23, 17:37
Medlem
Citat:
Det finns inga argument mot den idiotiska åsikten att Australien är en diktatur ,
kvar finns de förklaringar jag lämnar.

Massmedia?? vad är du för en stolle?
Du kanske skulle läsa det fetade en gång till, kan vara bra för din arrogans.
Citera
2021-09-23, 17:40
Avslutad
Citat:
Visst har Australien extrema åtgärder, men diktatur?? du borde kanske gå om samhällskunskapen från högstadiet?
Är du full, eller? Vad ska krävas för att du ska anse att den australiensiska staten tar sig alldeles för stora friheter gällande individens personliga integritet? Taggtråd runt husen? Soldater som för bort människor om nätterna? Offentliga avrättningar på torget?

Australiens totalpanik över pandemin är oerhört extrem. Inser man inte det har man kraftiga fel i huvudet.

Jag påminner om villkoren än en gång. Om detta vore i Sverige, skulle du inte känna ett ”visst obehag” över vad som skett sen januari 2020, eller skulle du tycka att allt är i sin ordning?
Citat:
- Soldater som patrullerar gatorna.
- Gummikulor mot demonstranter.
- Lockdowns på över 200 dagar i följd.
- Utegångsförbud där du bara får vara ute 1 timme om dagen för att motionera.(påminner lite om fängelser där dom allra värsta fångarna bara får vara ute 1 timme om dagen för att, just det, motionera)
Citera
2021-09-23, 17:45
Medlem
Finisterres avatar
Australien har förbjudit läkemedlet ivermektin för andra behandlingar.
https://theconservativetreehouse.com/blog/2021/09/10/australia-bans-ivermectin/

»The Australian government is banning a therapeutic treatment with a history of success in order to force the citizens into a situation where they must take the vaccine. Here comes the black-market.«

Byggjobbarna börjar slåss med det egna facket https://youtu.be/pCIWfRmZ-Ww

Citat:
Vem som är full lämnar vi väl åt andra att bedömma, du bygger ju upp en massa halmgubbar ljuger och påstår saker jag inte sagt eller anser.

Du bara tjafsar. Vad anser du om arbetarna i Melbourne som inte vill bli tvångssprutade i det stora experimentet, är alla de också rysstroll i konspiration med Moskva?
Senast redigerad av Finisterre 2021-09-23 kl. 17:51.
Citera
2021-09-23, 17:46
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Är du full, eller? Vad ska krävas för att du ska anse att den australiensiska staten tar sig alldeles för stora friheter gällande individens personliga integritet? Taggtråd runt husen? Soldater som för bort människor om nätterna? Offentliga avrättningar på torget?

Australiens totalpanik över pandemin är oerhört extrem. Inser man inte det har man kraftiga fel i huvudet.

Jag påminner om villkoren än en gång. Om detta vore i Sverige, skulle du inte känna ett ”visst obehag” över vad som skett sen januari 2020, eller skulle du tycka att allt är i sin ordning?

Vem som är full lämnar vi väl åt andra att bedömma, du bygger ju upp en massa halmgubbar ljuger och påstår saker jag inte sagt eller anser.
Citera
2021-09-23, 17:47
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Du kanske skulle läsa det fetade en gång till, kan vara bra för din arrogans.

Det är inte arrogans att statuera det uppenbara, du vet inte ens betydelsen pä de ord du försöker använda .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in