2021-09-23, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Ytterligare en som tror covid är hoax och pratar om diktatur.
Covid är ofarligt för alla friska under 70 år. Viruset används som ursäkt för att genomföra totalitära förändringar i samhället. Svårare än så är det inte.
Citera
2021-09-23, 16:56
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
"Has Covid-19 really turned one of the world’s oldest democracies into a dystopian health dictatorship? "

"Australia is undoubtedly a democracy, with multiple political parties, regular elections, and the peaceful transfer of power. But if a country indefinitely forbids its own citizens from leaving its borders, strands tens of thousands of its citizens abroad, puts strict rules on intrastate travel, prohibits citizens from leaving home without an excuse from an official government list, mandates masks even when people are outdoors and socially distanced, deploys the military to enforce those rules, bans protest, and arrests and fines dissenters, is that country still a liberal democracy?"
Jag uppskattar att du motiverade skälet till att kalla Australien en diktatur.

Men i stycket du refererar till står det (det fetade) att även om det varit en massa nedstängningar och begränsningar att röra sig fritt så är "Australien otvetydigt en demokrati". Även om det finns en undran om det är en "liberal demokrati".

Jag vet inte vad det är för skillnad på demokrati och liberal demokrati.

Jag tycker frågställningen om Australien fortfarande är en demokrati är svårt överdriven. Nordkorea, Cuba och Kina är dikaturer. Jämför dessa med Australien.

Att regeringen i Australien beslutat om begränsande regler gör det inte till en dikatur.

Slarva inte med benämningarna. Det kan bli som "rasist", alla som inte tycker som jag är rasister. Tänk på Seinfeld, som är jude, och hans farbror "uncle Leo", som anklagade alla han inte gillade för "anit-semite". Inklusive rabbinen.
Citera
2021-09-23, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Covid är ofarligt för alla friska under 70 år. Viruset används som ursäkt för att genomföra totalitära förändringar i samhället. Svårare än så är det inte.

Hoppas verkligen ej att du är född 1981 och fortfarande tror på konspirationsteorier, du tror ju tom att vaccinet är hoax.
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Spruta har nog de flesta tagit. Frågan är om det är "vaccin" eller saltlösning...
Citera
2021-09-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Så du anser inte det kan skyllas på utbildning när man kallar Australien diktatur? ok, då får vi skylla det på intelligensen.

Angrepp?, jag påstår bara att det är en massa rysstroll som i vanlig ordning försöker sprida dynga om demokratiska västländer, inget nytt här.

Argument? jag har heller inga argument mot de som påstår att månen är gjord av ost....
Så nu använder du intelligens, rysstroll, månen gjord av ost. Det faktum att du inte kan bemöta argumentet med annat än tillmälen som du fått lära dig av mainstream visar att du är det som du beskyller andra för.

Din reaktion är känslomässig och undermedveten.
Citera
2021-09-23, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag uppskattar att du motiverade skälet till att kalla Australien en diktatur.

Men i stycket du refererar till står det (det fetade) att även om det varit en massa nedstängningar och begränsningar att röra sig fritt så är "Australien otvetydigt en demokrati". Även om det finns en undran om det är en "liberal demokrati".

Jag vet inte vad det är för skillnad på demokrati och liberal demokrati.

Jag tycker frågställningen om Australien fortfarande är en demokrati är svårt överdriven. Nordkorea, Cuba och Kina är dikaturer. Jämför dessa med Australien.

Att regeringen i Australien beslutat om begränsande regler gör det inte till en dikatur.

Slarva inte med benämningarna. Det kan bli som "rasist", alla som inte tycker som jag är rasister. Tänk på Seinfeld, som är jude, och hans farbror "uncle Leo", som anklagade alla han inte gillade för "anit-semite". Inklusive rabbinen.

Deras motsvarighet till Tegnell kallar t.o.m. deras nya styrelseskick för "new world order".
https://twitter.com/TeabagginZombie/status/1435788193949892613
Citera
2021-09-23, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Hoppas verkligen ej att du är född 1981 och fortfarande tror på konspirationsteorier, du tror ju tom att vaccinet är hoax.
Om du ska klippa ut tidigare citat så skriv i vilket sammanhang.
Citatet gällande vaccin eller saltlösning handlar om vad politiker fått för spruta. Inget annat.

Vaccinet kan mycket väl vara en bra idé om du har en svår sjukdom sedan tidigare eller befinner dig över 65. Vi vet fortfarande inte resultatet av vaccinet, det kan mycket väl vara mer skadligt för friska än viruset i sig.

Vad tror du själv? Har stater använt viruset som en ursäkt för att genomföra totalitära åtgärder?
Citera
2021-09-23, 17:04
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Så nu använder du intelligens, rysstroll, månen gjord av ost. Det faktum att du inte kan bemöta argumentet med annat än tillmälen som du fått lära dig av mainstream visar att du är det som du beskyller andra för.

Din reaktion är känslomässig och undermedveten.
Ja, allt det jag säger är korrekt,
det handlar om lågbegåvade outbildade och rysstroll , som sprider skit om Australien.
Frågor på det?

Jag personligen tycker deras åtgärder är väl hårda , men…
Australien har skyddat sin befolkning, de har relativt få dödsfall i Covid , och en majoritet står bakom åtgärderna.
Citera
2021-09-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
Varför är västvärlden så tyst om vad som pågår i Australien och alla demonstrationerna mot vaccinkraven och restriktionerna? Lite dubbelmoral med tanke på vilket liv det var när det var demonstrationer i Belarus.

Läste att det tydligen är internetavbrott nu i Melbourne i samband med dagens demonstrationer mot vaccinmandaten och covid-restriktionerna. Sammanträffande?

Tidigare förbjöd polisen tv-bolagens helikoptrar från att filma demonstrationerna från luften, men när något mediabolag hotade med stämning mildrade dem detta till att de får filma med 1 timmes fördröjning.

Här är en video där polisen, tydligen oprovocerat knuffar ner en person med huvudet i marken så han tuppar av.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10019529/Shocking-video-shows-man-thrown-ground-Melbourne-train-station.html

Här kan man se mer av andra protester och Australien.
https://www.youtube.com/channel/UCA2jUUNoi3vNuTOaiNDLOsA/videos

https://www.youtube.com/c/AviYeminiOzraeli/videos
Citera
2021-09-23, 17:08
Medlem
Deras myndigheter har blivit tokiga av sin nollvision. Kolla hur oförberedda de är nu. Det är tragiskt. Såg idag hur de beskjöt fredliga demonstranter med gummikulor i en park. Totala lockdowns med timmars förberedelse. Att man inte fattar vad det gör psykologiskt med folk. Hoppas aussisarna fattar och ger igen ordentligt-
Citera
2021-09-23, 17:09
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Australien har ju länge gått under radarn - dom håller sig i princip borta från strålkastarljuset

Jodå, dom är lite speciella.
Gött att det visat sig hur dom är och tänker.

Skulle vilja komplettera din trådstart med en snarlik frågeställning:
”-vem hade kunnat tro att det fanns så många smygtotalitärer bland människorna?”

Det var faktiskt en överraskning för mig.

Och då menar jag inte Australiensarna.
Citera
2021-09-23, 17:11
Medlem
Den här satir-videon med premiärministern för New South Wales är rätt talande för vad som pågår i Australien.

https://rumble.com/vlz7me-gladys-berejiklian-rules-over-the-world.html
Citera
2021-09-23, 17:14
Medlem
mr13377s avatar
Tänk att när diktatur införs är det alltid påhejat av allmänheten. En stor majoritet av Australiensarna har blivit hjärntvättade att man måste ha utegångsförbud och förbjuda mötesfriheten. Helt sjuks bilder man får se där poliser griper människor som bara vill gå till sina jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in