2021-09-22, 19:45
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Premiär 21 September
Anders Öfvergård tar temperaturen på det Sverige där våldet blir grövre, gärningsmännen yngre och vardagen blir råare.
https://www.tv4.se/anders-och-valdet
https://webb-tv.nu/anders-och-valdet-tv4-play/

Vad kan vi vänta oss av detta?
Gissar på mer liknande program och satsningar från 4.
1. Paolo Roberto och Martin Timell undersöker prostitutionen och människohandeln i Europa.
2. Yasin och Drev low blir nya programledare för bingolotto.
3. Alexander Ernstberger tar över ekonominyheterna.
4. Göran Lambertz blir TV4s nya chefsjurist.
Senast redigerad av araka 2021-09-22 kl. 19:52.
Citera
2021-09-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Gissar på mer liknande program och satsningar från 4.
1. Paolo Roberto och Martin Timell undersöker prostitutionen och människohandeln i Europa.
2. Yasin och Drev low blir nya programledare för bingolotto.
3. Alexander Ernstberger tar över ekonominyheterna.
4. Göran Lambertz blir TV4s nya chefsjurist.
2 tror jag skulle kunna hända
Citera
2021-09-22, 20:48
Medlem
Konfucius2s avatar
Helt okej program. Anders upplever jag som en genuin människa. Visst är många delar i programmet tillrättalagda , men finns då mycket sämre. Det är lättare att säga vilka program som är dåliga ….
Sanningen är att majoriteten av de program som sänds i Sverige är skit.

Kräks på skit program som Helenius hörna, talang,hela Sverige bakar, Sveriges mästerkock och dylik dynga.
Citera
2021-09-22, 21:56
Avslutad
Varför måste Arga Anders tala om för oss att det finns gäng och våld, vet vi inte det redan?
Citera
2021-09-22, 22:04
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarioMerola
Orkade bara se 10 minuter eftersom två stora fel gjordes på kort tid. Löfven: ”vi kan inte tolerera våld i någon form” Öfvergård: (inga motfrågor i stil med ”varför tolererar ni det då?”)
Kvinnlig polischef: ”vi ser vilken otrolig påverkan narkotikan har” (blink blink till beijerots gamla ”narkotikafria samhälle”) öfvergård råkar då glömma att fråga vad hon menar med ”påverkan”. Norden begås naturligtvis av ekonomiska skäl som lätt stökats undan av en avkriminalisering, men den mindre initierade tittaren förleds att tro att den som ”beställer ett mord med mobilen” skulle vara narkotikapåverkad. Sorgligt när inte ens välmenta reportage lyckas med något så enkelt.

Ja samt att Sverige leder Europas skottstatistik, inte knark-statistik.

Finns mycket mer drogtäta länder där man inte skjuter varandra i samma utsträckning.

Det här är framförallt och i princip endast ett utanförskapsproblem. Punkt. Kan vi inte bara säga som det är?

Det är kriminella invandrare i orten som tycker det är häftigt att vara gangster. Som lever i en tid där gangsterrappen (Sveriges mest lyssnade på spotify) glorifierar i bakgrunden.

Det här är bara och endast ett invandrarproblem.
Citera
2021-09-22, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av faquile781
Men jag förstår inte vad AÖ har där att göra? En snickare som skäller ut folk och försöker att agera som amatörpsykolog?

Han försöker agera psykolog i alla program han leder, bortsett från Robinson.
Citera
2021-09-22, 22:21
Medlem
MrBubss avatar
Vem som leder programmet är kanske relativt oviktigt, men att det uppmärksammas brett och rejält ur många olika perspektiv är ju alldeles utmärkt.

Att vi får lyssna till många olika grupper av människor inklusive polis, politiker, offer, anhöriga, gängmedlemmar och advokater/åklagare är ju ett bra sätt att belysa problemet.

Tyvärr lär vi nog få vänja oss vid detta vansinne i Sverige för det går nog inte att utrota det om inte utvisningar/deportering blir verklighet, för det är nog det enda som eventuellt kan skrämma/stoppa dem, då ett par år i fängelse inte avskräcker någon.

Den vinklingen/debatten vågar dessvärre inte ens TV-serien ta upp för det är för känsligt!
Citera
2021-09-22, 22:42
Medlem
Anders och knarket var bättre tycker jag, men detta är heltklart sevärt. Kanske en ögonöppnare för alla trädkramare där ute. Dom sticker ju inte under stol med att det är tack vare integrationen vi har dessa problemen i Sverige.
Citera
2021-09-22, 23:00
Medlem
hyssasess avatar
mycket bra serie tycker jag!

Det är dags att börja kika på vårt grannland Danmark och ta efter vad dem har gjort i kampen mot våldet i utsatta områden
Citera
2021-09-22, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Jag gillar Anders. Vad är det för sjukdom han lider av som gör att han ser så härjad ut? Något är ju uppenbarligen fel.

Jag tror bara han har mycket inre konflikter, stress, vara alla till lags samtidigt som man förtrycker en stor ilska, djupt fötryckt självhat. Bara spekulation såklart, men sånt syns på anletet tillslut.
Citera
2021-09-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenHeligaBullfitta
Jag tror bara han har mycket inre konflikter, stress, vara alla till lags samtidigt som man förtrycker en stor ilska, djupt fötryckt självhat. Bara spekulation såklart, men sånt syns på anletet tillslut.
Anders är 53 år, han har väl åldrats som alla andra. Han ser yngre ut än de flesta gubbar i den åldern. Ser inte direkt härjad ut. Tycker att han gjort fel, men
han har inte dömts för något brott eller? Bra programledare hur som helst.
Citera
2021-09-22, 23:51
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Jag gillar Anders. Vad är det för sjukdom han lider av som gör att han ser så härjad ut? Något är ju uppenbarligen fel.

Han var med i 16 weeks of Hell, samtliga såg mer eller mindre ut som vandrande lik efter det.

Jag såg en snutt av programmet, de ska intervjua statsministern.
Det här verkar vara Pravda TV.
Totalt ointressant för en tänkande människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in