2021-09-22, 20:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Jodå är ju gift😀 Och en diskussion för mig är ge och ta , inte döma ut den andre helt.
Och känslan att vissa bara letar fel , stavfel hur man citerar och formulerar sig . Alla är inte akademiskt utbildade i den här tråden, men den är till för alla .
Amen! 😊
Citera
2021-09-22, 20:38
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Har det inte sagts i tråden att Cla#s hördes av polis under den tid som Helena försvann men inte som misstänkt för Helenas försvinnande? Om jag minns rätt om det. Kan det inte var om detta det menades?

Jag har för mig att jag har läst att ha finns med i utredningen om Helenas försvinnande, men inte som misstänkt.
Citera
2021-09-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, så kan det kanske ha varit. Uppenbarligen tog de i alla fall inte uppgifterna på så stort allvar, att de ansåg att de var värda att undersökas noga. Detta borde ha gjorts åtminstone efter det att "Dansken" avskrivits, och parallellt med andra spår. Då kanske allt hade sett annorlunda ut i dag..?
Det är mycket som är annorlunda än på -90 talet . Män kladdade , tafsade och det enda var ju då att tjejen bad personen dra åt helv…
Har varit med om karlar som följt efter en , blottare och man anmälde inte ens detta då 😕 hur ofta liftade man inte till och från danser ute på landet ? Kan inte komma på att man hade vett och rädsla för detta ? I dag skulle jag aldrig tillåta mina barn att göra sådant m okända män . Kom också ihåg att det fanns ” snusk gubbar och dessa hade vi tjejer full koll på och såvitt jag kommer ihåg blev dessa aldrig anmälda av polisen inte från mitt sällskap i alla fall . Jag tror att på -80 , -90 talet var det helt enkelt så att dessa personer blev kallad snusk gubben och sedan inget mer med det . Våldtäkter , överfall och mord var på den tiden ovanlig och inget man hördes talas om förutom när tidningen rapporterade om en sådant sällsynt händelse.
Därför tror jag KF nu efterlyser kvinnor som kan ha träffat på denne C . Någon som även de inte lade så stor vikt vid där och då utan de kanske bara bad honom att dra åt helvet…
Världen har inte blivit bättre för idag är kvinno överfall och mord tyvärr vanligt . De som kallas för sommar morden har blivit året runt mord på kvinnor .
Citera
2021-09-22, 20:39
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Har det inte sagts i tråden att Cla#s hördes av polis under den tid som Helena försvann men inte som misstänkt för Helenas försvinnande? Om jag minns rätt om det. Kan det inte var om detta det menades?
Japp hörd men ej misstänkt, på outgrundliga skäl?
Inte tänkbar som GM, vad betydde det egentligen och när hördes han av polisen, vore intressant att veta?
Citera
2021-09-22, 20:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Det är mycket som är annorlunda än på -90 talet . Män kladdade , tafsade och det enda var ju då att tjejen bad personen dra åt helv…
Har varit med om karlar som följt efter en , blottare och man anmälde inte ens detta då 😕 hur ofta liftade man inte till och från danser ute på landet ? Kan inte komma på att man hade vett och rädsla för detta ? I dag skulle jag aldrig tillåta mina barn att göra sådant m okända män . Kom också ihåg att det fanns ” snusk gubbar och dessa hade vi tjejer full koll på och såvitt jag kommer ihåg blev dessa aldrig anmälda av polisen inte från mitt sällskap i alla fall . Jag tror att på -80 , -90 talet var det helt enkelt så att dessa personer blev kallad snusk gubben och sedan inget mer med det . Våldtäkter , överfall och mord var på den tiden ovanlig och inget man hördes talas om förutom när tidningen rapporterade om en sådant sällsynt händelse.
Därför tror jag KF nu efterlyser kvinnor som kan ha träffat på denne C . Någon som även de inte lade så stor vikt vid där och då utan de kanske bara bad honom att dra åt helvet…
Världen har inte blivit bättre för idag är kvinno överfall och mord tyvärr vanligt . De som kallas för sommar morden har blivit året runt mord på kvinnor .

Fanns ju många som mördades då med.
Däremot ansåg man att snuskgubbar ( blottare ) vara ofarliga kufar på den tiden.
Citera
2021-09-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har för mig att jag har läst att ha finns med i utredningen om Helenas försvinnande, men inte som misstänkt.
Precis bara hörd ?
Citera
2021-09-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ingen vet vad CL sagt som är besvärande för honom ?
Däremot så hittade Kalla Fall polisanmälningar mot CL från den här kvällen från Kvinnor som han antastat , anmälningar som mariestadspolisen inte tagit på allvar under 29 år. Det är ju bla detta som gjorde att KF fick upp ögonen för CL .
Källa till uppgiften att CL har polisanmälts flera gånger för antastningar den aktuella kvällen?
Citera
2021-09-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Källa till uppgiften att CL har polisanmälts flera gånger för antastningar den aktuella kvällen?
Leta själv i tidningsartiklar? Du tror ändå inte på någon , plockar nån fram källan så, hittar du nåt annat att hugga på direkt. Trött på din stil.
Citera
2021-09-22, 21:03
Medlem
Citat:
Leta själv i tidningsartiklar? Du tror ändå inte på någon , plockar nån fram källan så, hittar du nåt annat att hugga på direkt. Trött på din stil.
Jag har läst tidningarna. Men uppgiften var ny för mig. Men du har alltså ingen källa.
Hade du velat bidra hade du angett källan.
Jag tror att det är fler som inte har sett uppgiften att det förekom flera polisanmälningar mot CL den aktuella kvällen. Stämmer det är det nämligen sensationellt, som prinzezzan antydde.
Tacksam om du inte går till personangrepp. Håll dig till sak.
Citera
2021-09-22, 21:12
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen

Jag tror att det kan bero på var man bor/bott, och också på den person man är/var. Personligen skulle jag aldrig ha liftat med någon okänd på -80-90-talen. Dessutom kommer jag ihåg att - åtminstone - jag verkligen var uppmärksam på personer (läs: killar/män) när jag skulle hem från krogen, speciellt då det fanns ett par ouppklarade mord på tjejer i staden. Någon blottare anmälde jag aldrig (men andra gjorde) och ingen som gjorde något (försiktigt) närmande heller.

Men i det här fallet fick polisen tydligen anmälningar mot samma man. En man som antastade tjejer/kvinnor runt tiden för/samma kväll/natt, borde när det gäller en försvunnen kvinna (antagligen mord) ha varit intressant för utredningen.

Det kan ha berott på att polisen inte tog så allvarligt på sådana saker, men jag tror också på "tunnelseende" och/eller oerfarenhet (?) hos polisen.
Citera
2021-09-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Jag har läst tidningarna. Men uppgiften var ny för mig. Men du har alltså ingen källa.
Hade du velat bidra hade du angett källan.
Jag tror att det är fler som inte har sett uppgiften att det förekom flera polisanmälningar mot CL den aktuella kvällen. Stämmer det är det nämligen sensationellt, som prinzezzan antydde.
Tacksam om du inte går till personangrepp. Håll dig till sak.
Du kör med ditt personangrepp hela tiden. Är detta ett personangrepp?? Om jag har källan skulle jag inte ta fram den för din skull . Du provocerar de flesta i tråden , håll dig till sakfrågan CL ist för att försöka styra om hela tiden
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-22 kl. 21:20.
Citera
2021-09-22, 21:13
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Tror själv inte på att brottsplatsen är där skor och ringar hittades.
Bil i nära anslutning till Stadt är en möjlighet självklart givet de få vittnesuppgifter vi vet om och deras inbördes icke bekräftelse av varandra.
En annan fundering som inte dryftats så mycket genom åren är lägenhet i nära anslutning till Stadt.
Detta skulle också kunna vara en förklaring till de få vittnesmål som finns ( vi vet om).
Enligt uppgift i tråden så bodde bartendern i samma byggnad som Stadt? Kan någon bekräfta det? Bartendern som ju kan styra en hel del med sina vittnesmål.
Nu menar jag inte att bartendern är GM utan mer om andra personer av intresse hade lägenhet i närheten.
Det hade såklart hjälpt om man visste mer om Helena och hennes systrars liv och relationer vid tiden för försvinnandet.
Det verkar dock vara väldigt svårt för att inte säga omöjligt att få loss denna typ av info från tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in