Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Ja, så kan det kanske ha varit. Uppenbarligen tog de i alla fall inte uppgifterna på så stort allvar, att de ansåg att de var värda att undersökas noga. Detta borde ha gjorts åtminstone efter det att "Dansken" avskrivits, och parallellt med andra spår. Då kanske allt hade sett annorlunda ut i dag..?
Det är mycket som är annorlunda än på -90 talet . Män kladdade , tafsade och det enda var ju då att tjejen bad personen dra åt helv…
Har varit med om karlar som följt efter en , blottare och man anmälde inte ens detta då 😕 hur ofta liftade man inte till och från danser ute på landet ? Kan inte komma på att man hade vett och rädsla för detta ? I dag skulle jag aldrig tillåta mina barn att göra sådant m okända män . Kom också ihåg att det fanns ” snusk gubbar och dessa hade vi tjejer full koll på och såvitt jag kommer ihåg blev dessa aldrig anmälda av polisen inte från mitt sällskap i alla fall . Jag tror att på -80 , -90 talet var det helt enkelt så att dessa personer blev kallad snusk gubben och sedan inget mer med det . Våldtäkter , överfall och mord var på den tiden ovanlig och inget man hördes talas om förutom när tidningen rapporterade om en sådant sällsynt händelse.
Därför tror jag KF nu efterlyser kvinnor som kan ha träffat på denne C . Någon som även de inte lade så stor vikt vid där och då utan de kanske bara bad honom att dra åt helvet…
Världen har inte blivit bättre för idag är kvinno överfall och mord tyvärr vanligt . De som kallas för sommar morden har blivit året runt mord på kvinnor .