2021-09-22, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leijonborg
Jaha det var tråkigt. Väldigt tråkigt faktiskt, för mig. Men så är det. Jag äter inte längre gris.

Konstigt att man 2021 inte har kommit på ett gelatin utan animalistiska produkter som kan göra exakt samma konsistens, smak och färg. Hellre nötgelatin än från gris 🤮

Varför lyckas bubs göra det med vissa men inte andra? kommer sakna dessa mycket

https://d2rfo6yapuixuu.cloudfront.net/h9f/h8d/8857050054686/05410057196314.jpg_master_axfood_400

Stå på er starka mina vänner! Tycker det är dags att vi protesterar så dom börjar tillverka godis av växtgelatin eller nöt gelatin.

Vad sägs?

Finns massor av godis som är veganska, mycket av de i lösgodis hyllan är veganska. Endel skriver ut andra inte, sök på lösgodis utan gelatin, eller veganskt lösgodis så får du upp endel
Citera
2021-09-22, 17:40
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Role-Over
Vilken då? kan ha missat men måste såklart testa nu när den när du nämnde det!

Jag har fått för mig att Fazers påse Tutti Frutti numera är gelatinfri. Smakar skit.
Citera
2021-09-22, 17:42
Medlem
StigHails avatar
Förstår mig inte på folk som äter godis eller ger sina barn godis, när ni tankar bilen häller ni då ner grus i tanken? Det är inte ofta jag vill höja skatten, men en rejäl sockerskatt behövs, för folk verkar inte förstå bättre.
Citera
2021-09-22, 18:02
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
Jag har fått för mig att Fazers påse Tutti Frutti numera är gelatinfri. Smakar skit.
Jag provade också den och den smakade verkligen skit. Aldrig mer gelatinfritt godis.
Citera
2021-09-22, 18:04
Medlem
guderis avatar
Citat:
Jag är kristen, men ej grisätare, det är äckligt.

Godiset smakar väl knappast gris, så du kan ju inte påstå att det är äckligt.
Citera
2021-09-22, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Håller verkligen med.
Jag vill ha godiset som det har varit sedan man var barn. Vidare gillar jag julskinka med.
Vi är ju så kallat kristna här i Sverige och Norden.
Vi äter gris vi äter godis mm mm.
Alla andra som är här får anpassa sig efter vårt sätt att leva vår kultur.
Pippi Långstrump är ingen Zigenare från Botkyrka punkt slut.
Ge fan i att våldta vårt land våra regler vår kultur lär er vårt sätt att leva eller stick härifrån nu.
Stoppa alla djävla exter som HBTQI, fundamentalister inom Islam eller för den delen hycklande livets ord dårar som Ebba och liknande falska svin. Stoppa alla avvikande inom skolmaten det enda som ska accepteras är allvarlig allergi inga andra avvikelser från maten skall få finnas.
Alltså inga etiska eller religiösa matvanor i det här landet mer.
Förbjud HBTQI propaganda som riktar sig till barn under 18 år. Stoppa försvarsmaktens genustrams
de skall utbilda soldater inte fjollor.
Det finns inget tredje så kallat binärt kön stoppa genusdårarna direkt.
Förbjud religiösa skolor direkt även waldorf skolor som skiten i Järna.

Det vore en början.
Citera
2021-09-22, 18:08
Medlem
Citat:
det är äckligt.

Varför? Är det smaken eller bara någon grundlös övertygelse?
Citera
2021-09-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Förstår mig inte på folk som äter godis eller ger sina barn godis, när ni tankar bilen häller ni då ner grus i tanken?

Grus i tanken ger ingenting mer än problem. Godis medför också problem men det är en njutning samtidigt. Diabetesen och hålen i tänderna som det eventuellt medför ett mer ett pris man betalar.
Citera
2021-09-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det finns massor godis utan. Vad är problemet? Att man inte kan läsa?

Problemet är väl att TS klagar på att det inte finns ett alternativ till gelatin som smakar och har exakt samma konsistens. Känns oavsett som en stort icke-problem. Väljer jag bort produkt X så får jag väl antingen ge fan i att klaga på att jag väljer bort den eller acceptera att jag måste köpa en produkt som antagligen är kass i jämförelse.
Citera
2021-09-22, 19:51
Medlem
Och jag som trodde man gjorde gelatin av häst, där ser man
Citera
2021-09-22, 20:30
Medlem
nordicwraths avatar
http://matkalkyl.se/se-gelatinbladgelatinpulver.php

Inge fel på gelatin. Innehåller inget fett eller kolhydrater. 86% protein.
Senast redigerad av nordicwrath 2021-09-22 kl. 20:32.
Citera
2021-09-22, 21:36
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det finns massor godis utan. Vad är problemet? Att man inte kan läsa?
Herr trevlig...

Försök du att gå till vilken standard-godisaffär som helst och fråga efter något sånt, som att fråga efter Halloumi norr om Gävle!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in