2021-09-22, 15:38
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Premiär 21 September
Anders Öfvergård tar temperaturen på det Sverige där våldet blir grövre, gärningsmännen yngre och vardagen blir råare.
https://www.tv4.se/anders-och-valdet
https://webb-tv.nu/anders-och-valdet-tv4-play/

Vad kan vi vänta oss av detta?
I ljuset av hur han själv beter sig kan man väl säga att det är rätt man på rätt plats?
Citera
2021-09-22, 15:38
Medlem
Jag såg lite av slutet igår på TVn från strax innan när han gick fram till en nedbrottad kille o frågade "varför sprang du? Ne jag har inga kameror i ögonen" och jag tänkte att det är intressant hur nära han tillåts vara under ingripanden av kända gängkriminella.

Såg en handfull med krönikörer som sågade programmet och Anders men det är väl för att det är coolt att kritisera honom just nu precis som när alla gick som flock på Paolo Roberto. För jag fick av mina tio minuter en helt okej bild av programmet och ikväll ska jag se vad det går för.
Citera
2021-09-22, 15:46
Moderator
Dr Kings avatar
Den här tråden handlar om programmet Anders och våldet. Allmänt skvaller om att Anders Öfvergård ser härjad ut eller hans eskapader på slutfesten för Robinson får tas i skvallertråden om honom

(FB) Skvaller om Arga snickaren? (Anders Öfvergård)

/Moderator
Citera
2021-09-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Jag såg lite av slutet igår på TVn från strax innan när han gick fram till en nedbrottad kille o frågade "varför sprang du? Ne jag har inga kameror i ögonen" och jag tänkte att det är intressant hur nära han tillåts vara under ingripanden av kända gängkriminella.

Såg en handfull med krönikörer som sågade programmet och Anders men det är väl för att det är coolt att kritisera honom just nu precis som när alla gick som flock på Paolo Roberto. För jag fick av mina tio minuter en helt okej bild av programmet och ikväll ska jag se vad det går för.

Ja, så uselt tyckte jag inte heller det var.
Inget mästerverk men går att titta på och jag vet inget annat program som lyfter upp den mörka bilden av dagens Sverige på detta sätt.
Citera
2021-09-22, 15:49
Medlem
Ni kan skippa allt oväsentligt snack om Anders som värsta svensk damtidning..
Det är precis på det sättet landet blivit vad det är idag.
Man diskuterar hellre "påsar under ögonen" än diskuterar allvaret programmet försöker visa!
Det är dags att den trötte, söndercurlade svensken vaknar upp nåååågon gång...
Tyvärr är det försent.
Personligen är det en sak som oroar mej vilket jag tror endast en liten klick tänkt på..
Hur kommer cirkus sverige se ut om 25-30 år om inget drastiskt görs?
Är djupt orolig för kommande unga generation.
De åtgärder som skulle behövas för att få ordning på detta skulle en majoritet här på FB och i övriga landet anse "Djupt intregritetskränkande"... så "kära vänner" det är kört, totalkört"
Fortsätt tro på det politikerna hävdat i många år.. "-Vi kommer aldrig tolerera våld och ett otryggt samhälle"..hahaha..
Citera
2021-09-22, 16:02
Medlem
Anubis-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
I första avsnittet intervjuar han en ung kille som blev skjuten och torterad och upplägget får det att låta som att det kan hända vem som helst - men vilka människor har vänner som känner grovt kriminella och som intar narkotika som om det vore alkohol..?

Senare i samma avsnitt intervjuar han en f.d. gängmedlem med skyddad identitet som avslöjar att försäljningen av smuggelsprit i tonåren ledde in honom på den brottsliga banan, det antyder om något att allt inte hade blivit frid och fröjd om man bara hade legaliserat cannabis. Dessa människor drivs av jakten på snabba pengar och det kommer de alltid att hitta vägar till att nå.

Citat:
Ursprungligen postat av Metaphysician
https://samnytt.se/gangkriminella-tortyrranade-tonarspojke-pa-rolex-sagade-och-skar-mig-i-halsenan/
Inressant program, hopps många S MP och C väljare förstår vad som händer när man släpper in skiten från utlandet .
Misstänker att när det gått ett tag får de sänkta straff av socialdemokraterna som styr de flesta myndigheter och skyddar våldets män.
Citera
2021-09-22, 16:05
Medlem
Prokloss avatar
Anders är bra. Programmet helt okej, speciellt om jag tänker på allt annat skit som sänds på TV.
Citera
2021-09-22, 16:06
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anubis-
Inressant program, hopps många S MP och C väljare förstår vad som händer när man släpper in skiten från utlandet .
Misstänker att när det gått ett tag får de sänkta straff av socialdemokraterna som styr de flesta myndigheter och skyddar våldets män.

Bilden gemene man oundvikligen bör få av programmet är att kriminaliteten till stor del är importerad och att vanliga svenskar kan drabbas.
Citera
2021-09-22, 16:12
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Representerar den ”vanliga” människan som får reda på sanningen om hur det står till. Med knarket och våldet.

Tycker han fyller sin funktion. Vem hade du hellre sett i rollen, Malou Von Sivers?

Anders är bra. Finns så många andra usla programledare…
Citera
2021-09-22, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ni kan skippa allt oväsentligt snack om Anders som värsta svensk damtidning..
Det är precis på det sättet landet blivit vad det är idag.
Man diskuterar hellre "påsar under ögonen" än diskuterar allvaret programmet försöker visa!
Det är dags att den trötte, söndercurlade svensken vaknar upp nåååågon gång...
Tyvärr är det försent.
Personligen är det en sak som oroar mej vilket jag tror endast en liten klick tänkt på..
Hur kommer cirkus sverige se ut om 25-30 år om inget drastiskt görs?
Är djupt orolig för kommande unga generation.
De åtgärder som skulle behövas för att få ordning på detta skulle en majoritet här på FB och i övriga landet anse "Djupt intregritetskränkande"... så "kära vänner" det är kört, totalkört"
Fortsätt tro på det politikerna hävdat i många år.. "-Vi kommer aldrig tolerera våld och ett otryggt samhälle"..hahaha..
Mycket bra inlägg.
Under många år har politikerna struntat i att ta tag i problemet.
Nu finns inte många alternativ kvar att ta till om det ska finnas en chans att komma tillrätta med detta.
Polisen, tullen m.fl. måste få betydande resurser och friare tyglar.
Men hur de ska kunna få det står väl skrivet i stjärnorna.
Tyvärr ser det mörkt ut.
Citera
2021-09-22, 16:20
Medlem
Vem var den före detta gängledare han pratade med i slutet?
Citera
2021-09-22, 16:48
Medlem
MarioMerolas avatar
Orkade bara se 10 minuter eftersom två stora fel gjordes på kort tid. Löfven: ”vi kan inte tolerera våld i någon form” Öfvergård: (inga motfrågor i stil med ”varför tolererar ni det då?”)
Kvinnlig polischef: ”vi ser vilken otrolig påverkan narkotikan har” (blink blink till beijerots gamla ”narkotikafria samhälle”) öfvergård råkar då glömma att fråga vad hon menar med ”påverkan”. Norden begås naturligtvis av ekonomiska skäl som lätt stökats undan av en avkriminalisering, men den mindre initierade tittaren förleds att tro att den som ”beställer ett mord med mobilen” skulle vara narkotikapåverkad. Sorgligt när inte ens välmenta reportage lyckas med något så enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in