2021-09-21, 22:56
Medlem
Jag vill inte vara en party-pajare här när feststämningen är på topp och det i sedvanlig ordning sjungs allsång om araber och vänstern.

Men jag får en känsla av att det rör sig om tidigare ouppklarade affärer i botten.

Det är ju inte heller helt ovanligt att kriminella lite högre upp är ihop med den typ av tjej som skulle kunna driva en skönhetssallong och kanske är med och sponsrar det projektet lite grann. Tacksam verksamhet att tvätta pengar i också. Får dom inte tag i den dom söker åker dom och hämtar det dom vill ha hos tjejen + förnedrar.

Tittar man på nedanstående uttalande, tycker jag det styrker idén om att man snarare sökte upp salongen just för att målsägande jobbade där och inte tvärtom att man valde ut salongen och målsägande råkade jobba där.

Citat:
Ursprungligen postat av Sprklbby
– Målsäganden driver en skönhetssalong. Av den anledningen har de misstänkta begett sig till salongen, berättar kammaråklagare Andréas Pernmyr.
Citera
2021-09-21, 23:09
Medlem
Alezandaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Våldtäkten var sannolikt en del av beskyddarverksamhet. Sedan hade antagligen "beskyddarna" kåtat upp sig i förväg på tösen, som sannolikt ser bra ut.

"Abdullah! -Ja, Muhammed? -Vi kräver in våra beskyddarpengar från Lisa, betalar hon inte, sätter vi på henne och tar kassan! -Bra idé!".. På ett ungefär kan det ha låtit före brottet.

För helvete! Använd inte ord som "tös" - du låter gubbsjuk!
Men ja beskyddarverksamhet kan det kanske va.. Fast jag tror på annat....
Citera
2021-09-21, 23:14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alezandaar
För helvete! Använd inte ord som "tös" - du låter gubbsjuk!
Men ja beskyddarverksamhet kan det kanske va.. Fast jag tror på annat....

Det fetade är mycket korrekt noterat!

Vi vet inte ännu (?) i vilken stadsdel detta hände. Ligger salongen i förorterna så är det inte osannolikt att det rört sig om "beskyddarverksamhet" som kanske ville ha betalt i natura.
Citera
2021-09-22, 00:17
Medlem
415brushans avatar
Fortfarande ingen som vet vilken salong det handlar om?

Inte ens i vilken stadsdel?
Märkligt att det står så lite om händelsen.
Citera
2021-09-22, 01:02
Medlem
Vad kan man räkna med för straff för dessa berikare? Nackskott är ju dessvärre uteslutet, den ene är ju dessutom "bara" 19-20 så blir lite rabatt där med..
Citera
2021-09-22, 01:21
Medlem
Myschs avatar
Får nog ta det med en nypa salt men en arbetskamrat till mig säger att han vet vilken salong det gäller och den ligger såfall i Angered och ägs av en kristen Iranie.

Han vägrade säga namnet dock så därav en nypa salt
Citera
2021-09-22, 05:51
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Vad kan man räkna med för straff för dessa berikare?

Grovt rån, grov våldtäkt, grov misshandel och olaga frihetsberövande har alla fängelse i upp till 10 år i straffskalan.
Har man gjort sig skyldig till alla dessa brott kan man nog räkna med 10 år.
Går det över i mordförsök kan det bli längre än så.
Citera
2021-09-22, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Så de har tänkt att man betalar dem för beskydd, så ska ingen komma och råna och våldta en isåfall eller?
Tycker inte det där säljkonceptet känns helt pålitligt om jag ska vara ärlig.

Nej men det är lite så dom opererar. Dom är dom farliga och så kräver dom betalt för att dom inte ska komma och råna dom. Vilket är ju ett rån i sig.
Sjukt som fan men det blir så här när polisen är ett gäng syltryggar.

Nu vet inte jag om det ens är detta som har hänt i det här fallet, det är ju bara något vi har spånat om.
Citera
2021-09-22, 07:44
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Nej men det är lite så dom opererar. Dom är dom farliga och så kräver dom betalt för att dom inte ska komma och råna dom. Vilket är ju ett rån i sig.
Sjukt som fan men det blir så här när polisen är ett gäng syltryggar.

Nu vet inte jag om det ens är detta som har hänt i det här fallet, det är ju bara något vi har spånat om.
Jag lutar nästan åt att det rör penningtvätt alt. en del i gossarnas argumentation till varför det skulle vara fördelaktigt att tvätta de två små buspojkarnas pengar.
Vem vet vad de har för pojkstreck planerade för salongen här näst? Kanske en handgranat genom rutan?

Man får hoppas på att polisen satt fallet på högsta prioritet med 24h bemanning av allvarstelefonen.
Källor med insyn i utredningen bekräftar att det jobbas övertid med saftkok och bullbak...
Citera
2021-09-22, 08:07
Medlem
Varför så tyst om detta?? Eller har våldtäkter blivit så normaliserade att man knappt höjer på ögonbrynen?
Citera
2021-09-22, 08:21
Medlem
Invandrare kräver att företag som redan betalar skatt ska betala skatt till dessa också? Vad gör svenska myndigheter åt problemet? Inte ett jävla skit.
Citera
2021-09-22, 08:35
Medlem
NeinChads avatar
Sverige skulle behöva en massa "rooftop koreans" som sitter på taken till butikerna och skjuter skarpt så fort araber och afrikaner visar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in