2021-09-20, 16:11
Medlem
Jag undrar om någon på PR-byrån medvetet har trollat när de klippte ihop Telias senaste reklamfilm med Zlatan Ibrahimovic med tanke på att det låter som att han snarare rapar eller kräks istället för att utstöta ett mäktigt lejonrytande. 😁

https://youtu.be/OqqOoRxaafg

(1.02 in i klippet)
Citera
2021-09-21, 12:57
Medlem
SkuttCobains avatar
Jag blir förvånad om ingen tidigare har nämnt verisure reklamerna i den här tråden. Kan faktiskt inte komma på nån sämre och blev nu irriterad när jag tänker på hur dåliga skådisarna är.

(dem kan väl få lite cred för att dem vågar ha ett par där inte en av dem är icke skidåkare).
Citera
2021-09-21, 15:34
Moderator
oilslicks avatar
DoktorPUNKTse är ju bara så värdelös.

Ingen verkar fatta hur en hemsida är uppbyggd....hmm....är det komma eller semikolon..?...AHHH....PUNKT!!!!
Citera
2021-09-22, 10:06
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Faktiskt väldigt intressant hur svårt det har blivit att relatera till reklamfilmer, det är ju så lätt hänt att man bara tittar på Netflix om man ev. ska kolla alls, så vanlig TV känns lite obsolet. Själv kan jag inte känna igen särskilt många av de reklamfilmer som nämns.
Citera
2021-09-22, 13:40
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Faktiskt väldigt intressant hur svårt det har blivit att relatera till reklamfilmer, det är ju så lätt hänt att man bara tittar på Netflix om man ev. ska kolla alls, så vanlig TV känns lite obsolet. Själv kan jag inte känna igen särskilt många av de reklamfilmer som nämns.
Beror väl på vad man vill se på för program ?
Citera
2021-09-22, 13:41
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Beror väl på vad man vill se på för program ?

Japp, själv kollar jag mest på film och då vill man ju slippa reklam.
Citera
2021-09-23, 07:49
Medlem
Kupongfritts avatar
Willys reklam där en renhållningsarbetande kvinna "tar helg" genom att plösa in säcken med skräp i en fin gammal Jaguar. Så dumt.
Citera
2021-09-24, 20:42
Medlem
KPA pension. Man ska diskutera klimatet 2040 i skolan. En liten tjej säger "men min mamma har redan kommit in i klimatet". "Det är något annat men det är också viktigt" säger fröken.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2021-09-24 kl. 20:50.
Citera
2021-09-25, 15:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
KPA pension. Man ska diskutera klimatet 2040 i skolan. En liten tjej säger "men min mamma har redan kommit in i klimatet". "Det är något annat men det är också viktigt" säger fröken.

Högst tveksamt om klimakteriet är något som mammor pratar med sina små barn om, men varför skulle vi plötsligt förvänta oss nåt slags realism i de där reklamfilmerna?

Edit: Det var ju också ett jäkla inlägg att bli nummer 4 000
Citera
2021-09-25, 17:02
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Högst tveksamt om klimakteriet är något som mammor pratar med sina små barn om, men varför skulle vi plötsligt förvänta oss nåt slags realism i de där reklamfilmerna?

Edit: Det var ju också ett jäkla inlägg att bli nummer 4 000

Ännu mera tveksamt om mamman verkligen kommit i klimakteriet, ungen verkar vara typ 8-10 år och mamman måste då ha varit nära 45 när hon föddes.

En annan reklam jag stör mig på är nutella, där hela familjen bakar pannkakor och barnens ögon är stora som tefat... skitläskigt när man väl ser det och vad fan är det i den där nutellan egentligen????
Citera
2021-09-26, 09:31
Medlem
hazard simpsons avatar
Jula🤦‍♂️
Citera
2021-09-27, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen

Hela denna serie reklamfilmer är ju så usel att det inte är sant. Har dom missat att även vänsterfolk hatar när företag försöker vara ”woke”? Det är ju parodi nästan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in