2021-09-20, 22:51
Bannlyst
Någon som har koll varför Hanif Bali inte längre är sökbar på ratsit.se ?

Detsamma gäller Linnea Lundgren, hans nya sambo…

Har dom skyddad identitet?
Citera
2021-09-20, 22:52
Medlem
Märkligt hur många som orkar ha så starka åsikter om ingenting.. Sida efter sida med fantasier, vi får väl se vad de rättsvårdande myndigheterna säger efter att ha tittat närmare på ärendet. Tills dess, au revoir mes fréres!
Citera
2021-09-20, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Och vad är det som skulle vara så speciellt med den följarlistan? Jag har en ganska schysst following på Twitter, mina följare ser också ut sådär ungefär. Vad skulle utgöra skillnaden?

Är du blind?

Heter dom @tosse345678987 och har NOLL followers och inga egna inlägg, då är det skumt!

Ger mig fan på att minst 100000 av pedofilens följare inte finns på riktigt - köpta dit av någon slug affärssnubbe…
Citera
2021-09-20, 22:57
Medlem
I

ANNA GULLBERG: nte läge prata om er
uppväxt, Bali och Bergfeldt!:

En rejäl kognitiv utmaning
"Därtill är det en stor cynism att använda dessa erfarenheter som en emotionell sköld mot de som vill diskutera sakfrågor. Ändå tvekar varken Bergfelt eller Bali, den senare säger att han blivit ”utsatt för drev, mordhot, förstörelse, trakasserier och allt det tillsammans har inte kommit upp i hur fruktansvärt det här har varit”."
Citera
2021-09-20, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Jag skulle nog säga att ingen här vet vilka bevis som lagts fram i utredningen. Ingen här vet heller om det finns andra tjejer som är i kontakt med media eller M. Sen så tror jag inte att eventuella bevis kommer att leda till att Hanif fälls eller att åklagaren ens tar det till domstol. Som jag har skrivit tidigare så är ett antalet dömda för sexuella brott beklämmande få. För våldtäkt ligger det på 5% av anmälda brott och då vet man att väldigt många övergrepp inte anmäls.

Vad gäller smutskastning. Är inte smutskastningen av det potentiella brottsoffret jävligt? Vi talar om en ung flicka här. Och om vi nu talar om kändismakthavare på nätet, är inte Hanif just en sådan.

Vad gäller ålder och sex. En sextonåriga som aktivt söker sex med ,från deras perspektiv, gubbar eller gummor har ofta ett självskadebeteende. En sextonåriga är på många sätt fortfarande ett barn.

Som mamma skulle jag inte se mellan fingrarna om jag fick reda på att hon hade kontakter med en äldre man som sedan leder till något som liknar det här fallet. Även om det skulle vara som Hanif säger, att det är hon som gett honom sexuella inviter, så ligger i hans ansvar ,som en vuxen hon är i beroendeställning till, att kontakta hennes föräldrar och även det egna partiet. Om inte annat för sin egen skull ( sextonåringar berättar allt för sina vänner)

Angående smutskastning mot tjejen, bali har väl inte smutskastat henne utan tvärtom värnat hennes integritet? Vem har smutskastat henne? Misogyna snubbar på FB? Dessa räknar jag inte till det publika samtalet.

Gällande åldersskillnaden får du gärna svara på min senaste fråga till dig, vad händer om man ökar byxmyndighetsåldern till 18 och om folks olika åsikter om relationer och ålder ska få leda till drev online.

Jag tror nu inte att Bali har raggat på denna 16 åring av den enkla anledningen att inget bevis finns för det mer än en anklagelse som verkar varit planerad som en politik aktion. När det finns så lite kommer inte jag tänka illa om en kändis för att en okänd kommer med en icke bevisad anklagelse. Tyvärr är inte de flesta som jag vilket är en av många saker som förstör vårt samhälle nu när alla möjliga har fått en massmedial megafon genom sociala medier.

Men hade jag haft en sextonåring som sexchattar med en 40 åring hade jag naturligtvis blivit vansinnig ( for the record). Däremot anser jag inte att Bali måste tjalla för alla möjliga och göra detta pinsamt och jobbigt för tjejen i fråga när hon har en crush på honom. Han gör rätt om det är som han säger, att han förklarar att det inte går eller är ömsesidigt och avslutar sedan relationen.
Citera
2021-09-20, 22:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Är du blind?

Heter dom @tosse345678987 och har NOLL followers och inga egna inlägg, då är det skumt!

Ger mig fan på att minst 100000 av pedofilens följare inte finns på riktigt - köpta dit av någon slug affärssnubbe…
Vad är det som är skumt med det? Vissa föredrar att följa andra istället för att själva skriva.
Citera
2021-09-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Någon som har koll varför Hanif Bali inte längre är sökbar på ratsit.se ?

Detsamma gäller Linnea Lundgren, hans nya sambo…

Har dom skyddad identitet?

Sjärlvklart. Med de hoten han har haft emot sig konstant och se sabotage och vandalisering mot bilen så lär de inte vilja ha hem galningarna när det bor barn där
Citera
2021-09-20, 23:00
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Precis det var min poäng, de okända personerna som påstås kritisera tystnadskulturen är själva så tysta att vi varken vet vilka de är är och heller inte vilka händelser de kritiserar. Vi saknar alltså totalt grund för att det finns en tystnadskultur, om vi inte avser att dessa okända personer är tysta.

Menar du att partimedlemmarna som talar ut i media inte existerar?
Citera
2021-09-20, 23:02
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Menar du att partimedlemmarna som talar ut i media inte existerar?

Vilka partimedlemmar då, har du några namn och vet du vad de sagt, något konkret?
Citera
2021-09-20, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Att någon hoppas på att Bali åker ur riksdagen betyder inte att tjejerna som anklagat honom ljuger.

Det är ju bara en tjej. Att det är flera är ju rena rykten startade av smutskastarna
Citera
2021-09-20, 23:14
Medlem
Besticks avatar
Vem är flickan? Har inte hängt med.
Citera
2021-09-20, 23:27
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Det är ju bara en tjej. Att det är flera är ju rena rykten startade av smutskastarna

Stämmer inte:
Enligt källor till Dagens ETC ska det röra sig om flera olika flickor under lång tid.
Smutskastarna är alla ni som doxxat och hängt ut en 16-årig tjej som kanske inte alls har med fallet att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in