Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Jag skulle nog säga att ingen här vet vilka bevis som lagts fram i utredningen. Ingen här vet heller om det finns andra tjejer som är i kontakt med media eller M. Sen så tror jag inte att eventuella bevis kommer att leda till att Hanif fälls eller att åklagaren ens tar det till domstol. Som jag har skrivit tidigare så är ett antalet dömda för sexuella brott beklämmande få. För våldtäkt ligger det på 5% av anmälda brott och då vet man att väldigt många övergrepp inte anmäls.
Vad gäller smutskastning. Är inte smutskastningen av det potentiella brottsoffret jävligt? Vi talar om en ung flicka här. Och om vi nu talar om kändismakthavare på nätet, är inte Hanif just en sådan.
Vad gäller ålder och sex. En sextonåriga som aktivt söker sex med ,från deras perspektiv, gubbar eller gummor har ofta ett självskadebeteende. En sextonåriga är på många sätt fortfarande ett barn.
Som mamma skulle jag inte se mellan fingrarna om jag fick reda på att hon hade kontakter med en äldre man som sedan leder till något som liknar det här fallet. Även om det skulle vara som Hanif säger, att det är hon som gett honom sexuella inviter, så ligger i hans ansvar ,som en vuxen hon är i beroendeställning till, att kontakta hennes föräldrar och även det egna partiet. Om inte annat för sin egen skull ( sextonåringar berättar allt för sina vänner)
Angående smutskastning mot tjejen, bali har väl inte smutskastat henne utan tvärtom värnat hennes integritet? Vem har smutskastat henne? Misogyna snubbar på FB? Dessa räknar jag inte till det publika samtalet.
Gällande åldersskillnaden får du gärna svara på min senaste fråga till dig, vad händer om man ökar byxmyndighetsåldern till 18 och om folks olika åsikter om relationer och ålder ska få leda till drev online.
Jag tror nu inte att Bali har raggat på denna 16 åring av den enkla anledningen att inget bevis finns för det mer än en anklagelse som verkar varit planerad som en politik aktion. När det finns så lite kommer inte jag tänka illa om en kändis för att en okänd kommer med en icke bevisad anklagelse. Tyvärr är inte de flesta som jag vilket är en av många saker som förstör vårt samhälle nu när alla möjliga har fått en massmedial megafon genom sociala medier.
Men hade jag haft en sextonåring som sexchattar med en 40 åring hade jag naturligtvis blivit vansinnig ( for the record). Däremot anser jag inte att Bali måste tjalla för alla möjliga och göra detta pinsamt och jobbigt för tjejen i fråga när hon har en crush på honom. Han gör rätt om det är som han säger, att han förklarar att det inte går eller är ömsesidigt och avslutar sedan relationen.