2021-09-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Vad är det för mening att fortsätta med den om folkdomstolen ändå redan har förkunnat dom?

Både här och inom M fattade folkdomstolen domslut redan första timmarna
Citera
2021-09-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Enligt flickan så var hon hemma hos Hanif under sommarlovet. Då har man väl inga läxor?

Under sommarlovet 2020 träffades Bali och flickan hemma hos honom(*1)

De har träffats tre ggr, IRL enlig Bali

Hanif Bali säger att de träffats. Tre gånger, säger han. (*1)

I sitt Facebookinlägg samt i en annan intervju där Linnea är med så säger han att han bara träffat flickan 1 gång.

Vid ett tillfälle har jag även träffat henne för att hjälpa till med en skoluppgift (*2)

Vilket stämmer Hanif? Träffat henne en gång eller tre gånger? Och vilka läxor håller man på med på sommarlovet mellan högstadiet och gymnasiet ?

(*1 )https://www.expressen.se/nyheter/flickans-egna-ord-om-hanif-bali-markte-att-han-ville-ha-sex-med-mig/
(*2 )https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-jag-hjalpte-henne-med-matten-har-inte-bett-om-sex/
Jag fattar inte. I bägge artiklarna står det att de träffats tre gånger. I hans FB-inlägg framgår väl inte antalet gånger de träffats?
Citera
2021-09-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chuckprince
Lifvendahl om sex inom politiken:

”Vid ett antal tillfällen flirtade jag och gjorde närmanden i den miljö där en stor del av min tid tillbringades under många år. Aldrig har jag bett om ursäkt för mitt beteende. Som kvinna behöver man som regel inte tänka på det. Budskapet till unga tjejer är att ”ta för sig”, ”tänk som en man” och ”bejaka din lust”. Hade jag däremot varit man hade jag sannolikt behövt vara förberedd på att någon ur det förflutna plötsligt hade trätt fram och berättat att jag hade gjort ett närmande som vid den tidpunkten upplevdes ovälkommet.

Kanske hade jag blivit offentlig paria, anmäld och utredd för sexuellt ofredande – trots att brottsmisstankar saknades. Det är kvinnans privilegium att välja den vägen. Den man finns inte som skulle polisanmäla att han fått en kvinnas hand på sitt knä. (Jag ser nog att det dras på munnen. Det är min poäng.)”

///

” Tro inte på de partiföreträdare som säger att de ”chockerats” eller ”reagerade direkt när det plötsligt stod klart” att någon betett sig olämpligt, såtillvida det inte var en personlighetsstridig engångsföreteelse. Partier är levande informationsvarelser; alla vet vem som alltid dricker för mycket, vem som lägger sina tassar var, och vem som hoppar i säng med vem.
Många har känt varandra sedan unga år och är väl medvetna om varandras grundkaraktärer och personliga utveckling. Politiken är en utpräglad maktsfär. Information är makt. Och valda portioner av sådan information, serverad på silverfat för medial exponering, är makten att avsätta politiska konkurrenter i eget eller annans parti.”

Så klokt och sant.
Det där gäller ju i skolan och på alla arbetsplatser. Ja överallt.

Det är bara här på Flashback och inom metoo alla upprörda moralister utan egna fel och brister samlas
Citera
2021-09-20, 00:09
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
https://www.instagram.com/p/CTuRN_Rtb5A/?utm_medium=copy_link

Det går rykten om att han tidigare haft en flickvän som var 17 när de blev tillsammans, stämmer det?
finns det något sätt att verifiera det?

Videon du länkade... Hanif är 3 år äldre än Ida, så det är väldigt svårt att se vad problematiken där skulle vara.
Lite efterforskning innan du blint följer massan, snälla.

Hela denna smutskastningskampanjen är helt sjuk.
Citera
2021-09-20, 00:12
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Orkar inte läsa hela tråden. Var är han anmäld för?

En tjej fick en like av Bali på tinder och hennes känsla är att Bali nog ville ha sex med henne.
Citera
2021-09-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Downtownkid67
Har lyssnat lite på hans debatter för att få uppfattning om vem han är, han verkar stå för något som är motsatsen till vad han anklagas för. Men som med allt, bara för att man är god betyder det inte att man inte kan göra tvärtom. Och som offentlig person inom politiken borde man leva som man propagerar för och emot annars blir det inte så trovärdigt.
Om han inte kommer kunna motbevisa hennes story så är det olämpligt det som hänt.
Det är
åldersskillnaden/mognaden/erfarenheten som gör ett sånt här närmande ojämlikt och olämpligt.
Även om hon är byxmyndig i laglig mening är hon i underläge i att göra rimliga bedömningar av sexuella inviter och övertramp.
Blev själv raggad på som 15-16 åring vid besök på riksdagen med klassen av en farfar, nu säkert död, men tyckte det var roligt och okej för han utsrålade vara nån viktig i sin kostym, för jag visste inte bättre. Det är inte ok och bara att bita i sura äpplet och acceptera att bli raggad på som någon tidigare skrev.
Tycker den här flickan gör klokt i att anmäla, hon har goda skäl, synd bara att det blivit så offentligt och han dömts av folket innan han lagligen fällts.

Hur tänker du nu? Hade hon gjort polisanmälan först så hade det aldrig blivit offentligt. Men nu valde hon att gå via partiet. Vilket just är samma sak som att offentliggöra det. Så det valet var hennes. Så det du tyckte var klokt var samma sak som att du tyckte var synd. Inte helt logiskt. Och att anmälan till partiet skedde just nu i samband med provvalet till riksdagslistan sammanfaller med detta. Men det är såklart en slump
Citera
2021-09-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Videon du länkade... Hanif är 3 år äldre än Ida, så det är väldigt svårt att se vad problematiken där skulle vara.
Lite efterforskning innan du blint följer massan, snälla.

Hela denna smutskastningskampanjen är helt sjuk.
Nej jag blandade ihop det, det var en annan tjej (Alexis Hekmatfar) som var 18 och gick på gymnasiet när Hanif var 25 och satt i riksdagen.
Citera
2021-09-20, 00:15
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Lustigt, jag gick tillbaka i tråden för att hitta posten som visade att de träffades då hon var 17. I Instagram-inlägget postat i april 2015 skrev Hanif Bali följande caption: "Firat tre fantastiska år med min ständige vapendragare och älskling @alexishekmatfar!"

Nu när jag gick tillbaks för att titta på inlägget igen ser jag att HB tagit bort texten. Bilden är kvar men texten om att de varit ihop i tre år är alltså borta.

Jag var dock inte sämre än att jag skärmdumpade bilden innan HB skrubbade sin Instagram. Så här såg det ut innan texten försvann.
Texten syns fortfarande för mig.
Antagligen något som gick galet hos dig som gjorde att texten inte visades, för det känns inte särskilt troligt att HB sitter och tar bort och lägger till texten för att göra stackars Flashbackare förvirrade..

Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Nej jag blandade ihop det, det var en annan tjej (Alexis Hekmatfar) som var 18 och gick på gymnasiet när Hanif var 25 och satt i riksdagen.
Och vad exakt är problematiken i att en 18-åring & en 25-åring är ett par? Inte direkt någon ålderskillnad att orda om.
Citera
2021-09-20, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
En tjej fick en like av Bali på tinder och hennes känsla är att Bali nog ville ha sex med henne.

Jag fattar att du inte gillar läget men det ger dig inte rätt att ljuga.
Citera
2021-09-20, 00:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankil35
Jag fattar inte. I bägge artiklarna står det att de träffats tre gånger. I hans FB-inlägg framgår väl inte antalet gånger de träffats?

Ja, jag såg det senare.. Men han nämner aldrig att de träffades i hans hem. Och vem har läxor på sommarlovet mellan högstadiet och gymnasiet.

Försöker mig på en Timeline.
I oktober 2020 är det slut med Alexis. I november 2020 gör Hanif en vänförfrågan på hennes instagram. Två månader senare träffas de IRL första gången på ett MUFmöte han skjutsar hem flickan och en kompis.Januari/Februari 2021.

Sedan uppstår fllitiga kontakter på olika sociala plattformar (Bali vill inte nämna vilka, kanske han mörkar bytet till Snapchat samt Tinder där han supelikear). Samt långa telefonsamtal regelbundet under kvällstid.

Under Juni-Augusti, sommarlovet är flickan hemma hos Bali minst en gång.
Någon gång under sommaren Juli? 2021 träffar Bali Linnea och börjar dejta. Augusti är det officiellt. I Augusti ringer flickan Bali en kväll när Linnea är med Bali, Linnea uppmanar Bali att bryta kontakten med flickan.

Jag tycker det är tajt mellan tjejbesöken.
Citera
2021-09-20, 00:28
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huhmz
Jag fattar att du inte gillar läget men det ger dig inte rätt att ljuga.

Det är ingen lögn.
Citera
2021-09-20, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Hur tänker du nu? Hade hon gjort polisanmälan först så hade det aldrig blivit offentligt. Men nu valde hon att gå via partiet. Vilket just är samma sak som att offentliggöra det. Så det valet var hennes. Så det du tyckte var klokt var samma sak som att du tyckte var synd. Inte helt logiskt. Och att anmälan till partiet skedde just nu i samband med provvalet till riksdagslistan sammanfaller med detta. Men det är såklart en slump

Ok, så hon gick genom partiet. Men spelar inte när händelsen inträffade, om det var på fritiden eller då han var i tjänst (är man alltid i tjänst 24 h som politiker) någon roll för vem hon skulle vända sig till. Är det kanske en policy att man går via partiet vid den typen av företeelser innan man gör en polisanmälan. Sedan undrar jag, kunde inte hennes uppgifter sekretessbeläggas tills en ev. dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in