2021-09-19, 20:47
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huhmz
En like på tinder är inte varför vi sitter i denna tråd, hon hävdar att det gjorts sexuella närmanden. Hon har visat en like på tinder för att styrka att en relation finns för en journalist. Tidigare var du övertygad att även detta var fejkat, nu har du det skrivet i din presentation.

Nej hon påstår att hon "kände" att Bali var sexuellt intresserad. Det är hennes känslor eller förhoppningar vi pratar om här.
Citera
2021-09-19, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Lycka till med att använda logik mot rskworpb. Hoppas du har blodtrycksmedicin till hands.

Jag har följt denna tråd från början och jag har inte lurat mig själv att jag skulle ha en chans att ändra hans åsikt. Det är bara komiskt att besvara några av hans påståenden och se hur han väljer att vrida det i sin egen fördel.

Det är ändå fascinerande att bryta ner hans motivation. Det måste finnas en hiskelig rädsla att själv bli anklagad för sexuella oegentligheter, rättfärdigt eller inte.
Citera
2021-09-19, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Räkor var det, men undrar vad Hanif är då om hon är en räka ?

Blir det partistorm ?
Sitter dom och följer varje rad som skrivs om dom här på Flashback eller har hon börjat sticka halsduk och han lektioner i kilt och säckpipa, vad gör dom nu ?

Mycket, mycket intressanta frågor. Exakt ett år kvar till väl. S måste jobba in ny ledare, SD växer, V växer. Ett eller två partier försvinner förmodligen. Bali är viktig för M, tror jag.

Om de läser allt som skrivs, i massmedia, alt-media och på forum o FB o skit? Självklart.

Intressant, minst sagt.
Citera
2021-09-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej hon påstår att hon "kände" att Bali var sexuellt intresserad. Det är hennes känslor eller förhoppningar vi pratar om här.

Ja, att uppleva sexuella närmanden fungerar så.

Hon har även sagt att han sagt att han tror sig själv vara bra att förlora oskulden till - men det ljuger hon om?
Senast redigerad av huhmz 2021-09-19 kl. 20:55.
Citera
2021-09-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chuckprince
Bali satt i RD redan 2010, omfattas därför av de gamla reglerna.

Grattis då, Hanif. (Om det nu visar sig att han blir tvungen att lämna)
Citera
2021-09-19, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Män är från Mars kvinnor är från Venus?

Jag raljerar inte här men alla kvinnor jag känner upplever att de ligger i ett juridiskt underläge. De flesta av dessa har råkat ut för något i skalan mellan tafsande till våldtäkt. Väldigt få har anmält eller agerat på annat sätt.
Är inte ute efter att raljera heller. Men vad folk upplever är sällan ett bra mått på hur det är. Och här kan man tillägga att rätt många våldtäktsanmälningar avskrivs direkt för att man tidigt kan konstatera att det som hänt faktiskt inte var ett övergrepp. Och observera att alla dessa inte är falskanmälningar, utan handlar om att kvinnan (för det är oftast det) "känner sig" våldtagen fast det inte är något sådant som skett.

Men sen är det ju också svårt med bevisningen. Ser dock ingen bra lösning på det.

Citat:
Och visst, jag kan förstå att män känner sig hotade av den nya tiden men jag tror också att män i allmänhet inte har svårt att förstå vad ett samtycke är eller var gränserna går. Jag tror också att en del män fullständigt skiter i dessa gränser även om den majoriteten vare sig tafsar eller våldtar.
Så är det.
Citera
2021-09-19, 20:57
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Hade han vetat att han var oskyldig hade han hållt på som han alltid gör. Det tar en vecka för honom att påstå att han inte gjort något.

Citat:
Ja då blev det brådis. Hade han vetat att han var oskyldig hade han sagt det direkt. Nu väntade han istället för att se om det skulle komma fram några bevis.

Citat:
Fast hade han vetat att han ej gjort något olämpligt så hade han sagt något direkt. Istället väntade han på om det skulle komma fram bevis innan han påstod att han var oskyldig.

Vilket case du har här.
HB uttalade sig inte direkt så då måste han vara skyldig. Så måste det vara! Det kan omöjligt vara andra skäl som gör att han väntade. Med såna som dig behöver vi inget rättsväsende, fallet är redan klappat och klart.
Citera
2021-09-19, 21:08
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Vilket case du har här.
HB uttalade sig inte direkt så då måste han vara skyldig. Så måste det vara! Det kan omöjligt vara andra skäl som gör att han väntade. Med såna som dig behöver vi inget rättsväsende, fallet är redan klappat och klart.

Ja och samtidigt så väntade kvinnan extremt länge innan hon polisanmälde detta, med samma logik så har hon inget case.
Citera
2021-09-19, 21:10
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Hon kanske har ljugit ja.. hon kanske ljög att hon var intresserad av honom för att kunna sätta dit honom. Men det är fortfarande hans ansvar och han som gjort bort sig om han skrivit något olämpligt.

Är precis det jag försökt understryka men av någon konstig anledning har det passerat obemärkt.

Hanif ska i en sådan situation kunna parera eventuella negativa konsekvenser av det hela. Speciellt med tanke på att hans roll som politiker syftar oftast till att föregå med gott exempel för samhället.

Han ska kunna göra en konsekvensanalys pga:

1. Att det är han som är den vuxna av de 2
2. Hans roll som politiker, där gott omdöme är ett krav.

En politiker som fallerar på just denna vitala del är således inte lämplig. Det kan ha likaväl handlat om rikets säkerhet där han istället kunnat äventyra känslig information om Sverige.

Nä. Han måste bort. Han svärtar ner Moderaterna.
Citera
Medlem
Citat:
Jag vet inte ens vem tjejen är.
Förnamnet börjar på S och efternamnet på A.
Citera
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb

Grym känsla att ha koll på det som oskuld.
Citera
2021-09-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Män är från Mars kvinnor är från Venus?

Jag raljerar inte här men alla kvinnor jag känner upplever att de ligger i ett juridiskt underläge. De flesta av dessa har råkat ut för något i skalan mellan tafsande till våldtäkt. Väldigt få har anmält eller agerat på annat sätt.

Och visst, jag kan förstå att män känner sig hotade av den nya tiden men jag tror också att män i allmänhet inte har svårt att förstå vad ett samtycke är eller var gränserna går. Jag tror också att en del män fullständigt skiter i dessa gränser även om den majoriteten vare sig tafsar eller våldtar.
Man är alltid i juridiskt underläge om man är den som åtalar eftersom det är den som åtalar som har bevisbördan. Den som åtalar ska alltid bevisa den åtalades skuld medan den åtalade inte behöver bevisa sin oskuld. Exakt hur skulle det hjälpa kvinnor om vi inte skulle ha dessa rättsprinciper? Jag tänker främst på att länder som har andra rättsprinciper, exempelvis Afghanistan, Pakistan och Kongo-Kinshasa knappast är några föregångsländer när det kommer till kvinnors rättigheter, eller vad säger du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in