2021-09-19, 17:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Hade han vetat att han var oskyldig hade han hållt på som han alltid gör. Det tar en vecka för honom att påstå att han inte gjort något.

Det fanns flera goda anledningar för HB att knipa käft initialt:

1. Det skulle störa partiets internutredning.

2. Han hade ännu inte blivit namngiven i media.

3. Det är klokt att veta så mycket som möjligt om anklagelser innan man kommenterar dem.
Citera
2021-09-19, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merkhur
Hon gillar dominans, hon vill bli beordrad att göra saker och använder det sedan mot killen

Men men hon sa ju i soffan att hon var oskuld....?
Citera
2021-09-19, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

3. Det är klokt att veta så mycket som möjligt om anklagelser innan man kommenterar dem.

Han visste nog tillräckligt. Antingen vet man att man har rent mjöl eller så har man inte det.

Bara för att han inte är namngiven så är det lika bra att komma ut och säga att det är mig dom snackar om, men att det är skitsnack. Nu blir det bara än mer misstänksamt.
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckprince
För att partiet tillsatte en internutredning, och Moderaterna hade inte uppskattat om Bali samtidigt gått ut och omedelbart stört denna genom att proklamera i sociala medier att han var oskyldig.

Han har väl aldrig tidigare brytt sig om vad partiet säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Men men hon sa ju i soffan att hon var oskuld....?

Hon kanske visste att Bali skulle gå igång på det.
Citera
2021-09-19, 17:13
Medlem
Citat:
Han visste nog tillräckligt. Antingen vet man att man har rent mjöl eller så har man inte det.

Bara för att han inte är namngiven så är det lika bra att komma ut och säga att det är mig dom snackar om, men att det är skitsnack. Nu blir det bara än mer misstänksamt.

Jag är lite inne på samma spår. Mycket lättare att bara dementera direkt om man vet att man inte gjort nån skit.

En jävla soppa, det här..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare

Exakt vad jag menar, han har alltid kört sin egen grej. Var inte länge sen han la upp någon "olämplig" tv-spelsreferens från något krigsspel och Ulf Kristersson kritiserade honom.
Citera
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Hade han vetat att han var oskyldig hade han hållt på som han alltid gör. Det tar en vecka för honom att påstå att han inte gjort något.

Avsaknad av uttalanden är inget bevis på något. Det finns många omständigheter där det klokaste du kan göra är att hålla tyst även om du är oskyldig.
Citera
2021-09-19, 17:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Bara för att du upprepar samma efterblivna svammel så betyder inte det att någon tar dig på allvar.
Du är väldigt kontraproduktiv för "er sida" just nu. Det hade nog varit mer effektivt om du bara lät bli att fortsätta göra bort dig.
Citera
2021-09-19, 17:14
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare

Jo det är precis vad han har, HB har bl a belagts med tillfälligt twitterförbud samt förbjudits uttala sig kritiskt om Moderaternas ställningstagande till Public Service skatten (påpekat i podd att omöjligen kunde säga något).

Det här var, och är, ett ytterst känsligt ämne, att då bryta mot förhållningsorder vore otänkbart.
Citera
2021-09-19, 17:15
Medlem
Giant Squids avatar
Läsvärd artikel ifrån Linda Jerneck som också har erfarenhet av snuskgubbar i ungdomsförbunden.

En varning till alla kåta politiker
https://www.expressen.se/ledare/linda-jerneck/en-varning-till--alla-kata-politiker/
Citera
2021-09-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Ja exakt min tanke, M sa nog tidigt att ligg lågt Under utredning.
Sen har väll HB en advokat som styr kan jag tänka mig.
Om han nu är oskyldig så är det ju vidrigt att hamna i ett drev där ingen rök utan eld mentalitet gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in