2021-09-19, 14:25
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det som båda parter är överens om är att de har haft kontakt både digital och i fysisk person.
De är också överens om att orsaken till den initiala kontakten har varit hjälp med läxor.
Därefter påstår flickan att HB gjort närmanden och bett om nakenbilder.
HB påstår att flickan gjort närmanden som han avvisat och att han inte bett om nakenbilder.

Jag gissar att det är ungefär så här:
HB och presumtiva BO får kontakt på något socialt media och hon förklarar att hon är intresserad av politik. Hon ber om hjälp med någon läxa och HB hjälper till. Hon är tonårskåt och eventuellt personlighetsstörd så hon är väldigt påflugen. HB inser att dopp i grytan sannolikt medför slutet för den politiska karriären varför han avvisar och står emot.
Han avvisade dock inte tillräckligt bestämt utan skojade och flirtade tillbaks litegrann i början. Allt detta vetandes att det aldrig kunde bli fysiskt. Hon tog sedan detta som att han "lekt" med henne eller som ett svek i sann tonårsdramatik och nu har någon övertalat henne om att vad hon varit med om är våldtäkt eller motsvarande. Hon kan eventuellt ha fått betalt.

Det är mycket sannolikt att det finns inkriminerande meddelande från HB som inte ser bra ut i offentligheten men de kommer inte finnas meddelande som är i stil med "send bob and vagene" utan det kommer vara mycket mer subtilt.

Jag gissar att HB inte gjort något brottsligt men att allmänheten ändå kommer att tycka att dessa meddelanden är olämpliga att skicka till en tonåring som en man 30+ och att HB mycket möjligt kommer få sluta som politiker.

Det är djupt aningslöst av HB att träffa en tonårig flicka utanför familjen själv. Oavsett anledning. Om inte annat borde han ständigt vara på sin vakt för så kallade "honey pots" - försök att fälla honom genom att locka honom till oanständigheter.

Det är svårt att förstå hur han kan träffa en tonårstjej på tu man hand flera gånger och samtidigt ska detta vara totalt oskyldigt, men det är lika svårt att förstå varför han skulle riskera allt för detta.

Jag måste dra slutsatsen att han varit lockad men försökt hålla sig på rätt sida. Det finns nog inte något entydigt olämpligt utan det kommer att röra sig om gränsdragningar och gråzoner. Jag gissar att HB har timeout tills polisutredningen är klar - den kommer sannolikt läggas ned. Vad hans motståndare hoppas på är ju att moderaterna inte vågar nominera HB så länge utredningen pågår. Och det är timingen av allt detta som ändå måste föra tankarna till att det hela är planerat.

Ibland bjuder FB på kvalitativa inlägg. Det här var ett sådant. Well done!
Citera
2021-09-19, 14:26
Medlem
Nu gråter alla högerslödder när deras favorit husblatte visar sig vara pedofil.
Citera
2021-09-19, 14:27
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Om nu Hanif bettet sig allmänt svinigt som en del påstår så bli min fråga varför inga chatloggar släppts?

Omöjligt att dessa inte finns om han suttit och groomat 15 åringar för nån gång gör man alltid missen att prata på fel plattform.

Man kan ju vända på det: om nu Hanif INTE betett sig allmänt svinigt som en del påstår - varför har då inga chattloggar släppts?

Om så är fallet ligger det väl i Hanifs intresse att dessa chattloggar släpps fort som fan?
Citera
2021-09-19, 14:29
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jo källor finns i tråden.

Lär av sådana här tjejer de är livsfarliga och måste spärras in:
https://samnytt.se/anklagade-man-for-valdtakt-skadade-sig-for-att-skapa-falska-bevis/

Therese Verdun är en kvinnlig version av Egor Putilov hon är en mytoman som verkar dyka upp i SD anknutna hittepå media som samnytt och nyheter idag. Det finns dock ingen i Sverige med det namnet. Anonymt hittepå alltså.
Citera
2021-09-19, 14:32
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Vilket lvergrepp? Jag raggade upp hebbe.

Ni inom hatvänstern är mer än störda i era försök att skapa falska narrativ.

Jag väljer att förhålla mig till fakta. Sådant som Hanif presenterar.

Jo vi fattar du tillhör Balis hanrejer och tror på att hans ord är fakta. Wow , då är saken biff.
Citera
2021-09-19, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Hata hata hata, det är allt ni inom brunvästern kan.

Jag knullade en 34-årig läckerbit till kvinna när jag var 17. Vi var som kaniner. Minns än i dag hur jag slet av hennes jeans.

Menar du att hon då knullade ett barn?

Du måste vara en incel.

Det var andra tider. En riksdagsman ska inte tillåtas att fiska ungdomar på tinder.
Din lilla horunge.
Citera
2021-09-19, 14:34
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hanif verkar iaf tycka det är en "kul grej" med småtjejer...

https://www.instagram.com/p/CTuRN_Rtb5A/?utm_medium=copy_link

Attans va fräscht!
Citera
2021-09-19, 14:36
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Man kan ju vända på det: om nu Hanif INTE betett sig allmänt svinigt som en del påstår - varför har då inga chattloggar släppts?

Om så är fallet ligger det väl i Hanifs intresse att dessa chattloggar släpps fort som fan?

Nej det gör det inte, för om HB släppte chatloggar som ställer tjejen i en dålig dager, så skulle han anklagas för att dreva mot minderårig.

För HBs del, väsentligt klokare att delge polis i samband med FU.
Citera
2021-09-19, 14:37
Medlem
Tror inte Federley kommer tillbaka faktiskt. Den där pedofilen har tydligen synts till där han bor igen dessutom.
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Federley kommer smygande tillbaka var så säkra. Om valet går bra för sittande regering med stödpartier kommer han. Först i mindre sammanhang men om några år är han tillbaka på allvar. Kunde Sahlin och Ohly med medias hjälp kan han med samma hjälp. Moderaten i Malmö och Bali är körda för all framtid.
Citera
2021-09-19, 14:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Nej det ligger i hans intresse att detta prövas i rätten och inte i slaskmedia. Dessutom så kan det vara brottsligt om han försvarar sig på detta sätt, att säga sanningen om en person kan vara kriminellt i Sverige, fråga Ebba.

Sätt stopp för galna tjejer:
https://samnytt.se/anklagade-man-for-valdtakt-skadade-sig-for-att-skapa-falska-bevis/

Whatever man. Hade jag varit Hanif och varit oskyldig hade jag gjort mitt yttersta för att släppa dessa chattloggar så absolut snabbt som möjligt. Nu är skadan redan skedd.
Citera
2021-09-19, 14:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckprince
Nej det gör det inte, för om HB släppte chatloggar som ställer tjejen i en dålig dager, så skulle han anklagas för att dreva mot minderårig.

För HBs del, väsentligt klokare att delge polis i samband med FU.

Så vad är värst: bli anklagad för att dreva mot en minderårig eller bli anklagad för att vara pedofil? Bara att välja.
Citera
2021-09-19, 14:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Vad är problemet?

Vi behöver inte en beta som Uffe i politiken, vi behöver en alfa.
Jävligt alfa och vara tre äpplen stor och ragga på högstadietjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in