2021-09-19, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Här finns lite mer att läsa: (FB) Tumba: Polisen hittade sprängämnen i bostad, 2019-12-29
När, var och hur det gick till.

Varför det gjordes husrannsakan går att läsa i tråden som jag länkade tidigare.
Att mannen tycks ha varit god man åt 20-talet personer låter skrämmande.
Citera
2021-09-19, 02:24
Medlem
Manginazs avatar
Hade han vart allvarlig så hade han haft listan i huvudet, han har nog bara bart stor i munnen, inget hade någonsin skett gissar jag, en halv dåre bara.
Citera
2021-09-19, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Exakt så det funkar. En enda ond cirkel. Vänster-narcissister som inget mer vill än att få se ut som offret älskar egentligen sådana här idioter.

De ska inte få vara offer längre. Det ska inte få vara synd om dem längre. De ska inte få vara martyrer. Det här är en mental kamp, inte fysisk. Blinkar du först och lackar ur på dem så har de redan vunnit.
Du har rätt, det är viktigt att det riktiga alternativet distansierar sig från vettvilliga attentatsmän.

Samtidigt hade många människor i Sverige applåderat till nyheter om att förrädare fått entrén till hem-fastigheten bombad. Det hade varit djup rättvisa om de värsta hundratusen förrädare i Sverige drabbades av bombdåd och överfall. Dessvärre finns inte rättvisa i världen och i synnerhet inte i Sverige.
Citera
2021-09-19, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Via tips. Att man råkade klampa in där och hittade dom här prylarna är hittepå. Man skyddar tipsinlämnaren och iscensätter en slump.
Eller så spanade man på honom digitalt men vill inte uppge det för att man har hela allmänheten under luppen.
Helt riktigt. Man får utgå från att alla är övervakade och i synnerhet människor med åsikt som står i bjärt kontrast till nuvarande regim.

Jag själv räknar med att Säpo läser allt jag skrivit och skulle jag plötsligt köpa en mindre jordbruksfastighet hade jag fått hembesök direkt innan kontraktet är skrivet.
Citera
2021-09-19, 07:02
Medlem
Erik Martin JÖRGEN Norberg, 19600428-6271
Passvägen 10 Lgh 1301147 53 Tumba

Intressant att åter se kopplingen mellan svenska högerextrema terrorister och våldsbejakande islamistisk terrorism, i det här fallet har Norberg fungerat som bokföringsadress för en massa Tjetjener
Citera
2021-09-19, 10:51
Medlem
Slipsluders avatar
Vad har åtalet för målnummer? Så att vi kan begära ut FUP:en, tänkte jag.
Citera
2021-09-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Tobias Hübinette som är en av de som finns med på mannens dödslista har skrivit om hans bakgrund:
Igår åtalades en f d moderat som har högerradikaliserats och blivit SD:are via alternativmediesajterna för bl a innehav av sprängmedel och bomber
Igår åtalades en 61-årig man i Tumba i södra Botkyrka i Stor-Stockholm för ett antal mycket grova brott och bl a p g a innehav av sprängmedel och bomber, som han själv till stora delar ser ut att ha tillverkat. Det handlar dom en f d moderat som har högerradikaliserats och blivit en SD-sympatisör dels via de högerradikala alternativmedierna och i desammas kommentarsfält och dels på Twitter. Han är m a o en av de f d högutbildade moderater som idag har gått över till och röstar på SD. [...]

Det jag kort sade var i alla fall att inte alla verkar ha kontaktats av polisen som hittas på listan så idag har jag kontaktat så många jag har kunnat kontakta rent praktiskt på eget bevåg och på egen hand och informerat dem om åtalet, att brottet möjligen hade kunnat klassas som ett terroristbrott för så är nämligen inte fallet samt att polisen verkar ha underkommunicerat och inte haft fokus på mannens ideologiska motiv bakom hans kartläggningsverksamhet, vapen- och ammunitionssamlande och bombverkstad (OBS: mannen är ingenjör och kan uppenbarligen hantera kemikalier och dylikt).

https://tobiashubinette.wordpress.com/2021/09/16/igar-atalades-en-f-d-moderat-som-har-hogerradikaliserats-i-sd-riktning-via-alternativmediesajterna-f or-bl-a-innehav-av-sprangmedel-och-bomber/
Många är de som undrar varför inte brottsrubriceringen blev terrorbrott. Hübinette har även publicerat utdrag ur förundersökningsmaterialet på sin blogg.

Rätt intressant att Tobias, hycklaren Hübinette försöker koppla det till sd när han själv är terrorist. Tobias Hübinette har gjort tusen gånger värre saker så äcklig han är den rasistiska mördaren och barnmisshandlaren. Han är definitivt på min lista.
Citera
2021-09-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Erik Martin JÖRGEN Norberg, 19600428-6271
Passvägen 10 Lgh 1301147 53 Tumba

Intressant att åter se kopplingen mellan svenska högerextrema terrorister och våldsbejakande islamistisk terrorism, i det här fallet har Norberg fungerat som bokföringsadress för en massa Tjetjener
Intressant, är han en islamist kanske?
Citera
2021-09-19, 15:54
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Rätt intressant att Tobias, hycklaren Hübinette försöker koppla det till sd när han själv är terrorist. Tobias Hübinette har gjort tusen gånger värre saker så äcklig han är den rasistiska mördaren och barnmisshandlaren. Han är definitivt på min lista.

Hübinette är tvärtom en ärlig fiende, så han hade stått väldigt långt ner på min.

Självklart är sådana här saker kopplade till invandringsmotstånd. "Radikaliserats av alternativmedier och SD" är bara ett annat sätt att säga "radikaliserats när han fick veta sanningen om politikerasens och journalistsvinens planer på folkutbyte och mjukt folkmord på svenskarna".

Personligen har jag radikaliserats (fast inte till den grad att jag tar till bomber och knivar) inte minst genom att läsa på Hübinettes blogg där han redogör för hur folkutbytet fortskrider.
Citera
2021-09-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Hübinette är tvärtom en ärlig fiende, så han hade stått väldigt långt ner på min.

Självklart är sådana här saker kopplade till invandringsmotstånd. "Radikaliserats av alternativmedier och SD" är bara ett annat sätt att säga "radikaliserats när han fick veta sanningen om politikerasens och journalistsvinens planer på folkutbyte och mjukt folkmord på svenskarna".

Personligen har jag radikaliserats (fast inte till den grad att jag tar till bomber och knivar) inte minst genom att läsa på Hübinettes blogg där han redogör för hur folkutbytet fortskrider.

Gjorde också en sådan lista en gång i tiden på halv skoj både Tobias och även Anders från aftonbladet som han tydligen hade också stod med på den listan, dom hade inte heller varit mitt första mål då jag samtidigt ser dom som varvare varje gång dom kommer med extrema uttalande. Även om jag skulle skaffa dom grejor gubben skaffade så hade varit fortfarande långt ifrån faktiskt göra det. Gubben verkar ju inte vara vidare smart heller när man åker dit innan man har gjort något och tydligen 2 ggr. Jag hade inte haft några saker hemma, ingen lista heller, inga kopplingar till någon form av politik, absolut ingenting. Snarare tvärtom så hade jag kunnat fejkat och planterat grejor i min lägenhet där dom skulle tro att jag är någon jag inte är.

För mig hade varit enormt steg att faktiskt göra det då man inte vill skada någon men samtidigt så ser jag dessa som mördare även om dom inte personligen har mördat något men högst grad delaktiga.

Just det att Tobias erkänner folkombyte som dom flesta vänsterextremister förnekar är intressant om det gör han ärlig, nja.

Om man väl gör något så får man vara beredd på att åka dit varje gång man mördar och då gäller det välja med omsorg och helst där man kan åstadkomma någon form av förändring. Det finns Tiotusentals radikala vänsterextremister, att mörda en av dom gör knappast någon skillnad. Att mörda Löfven, kommer inte förändra något. Det är svårt minst sagt även om det finns många onda människor där ute som förtjänar det.
Citera
2021-09-19, 16:24
Medlem
Domineras av journos på DN kanske ?
Citera
2021-09-19, 18:32
Medlem
HEDP502s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Säger vem? Du? Anders Lindberg? Finns det någon handling som styrker din och Anders paranoia? Har mannen visat sig allmänfarlig genom gärningar eller har han suttit hemma på kammaren och skrivit tweets som Anders Lindberg ogillat?

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Med andra ord så kan alla som har en kniv hemma och tillgång till internet, förvänta sig en påhälsning från farbror Blå och sedan bli anhållna för förberedelse för terrorbrott.

Gärningar som påvisar allmänfarlighet:

Tipset är att bortse från den här lallarens machete.
För att bli åtalad krävs liksom lite mer än en kniv och internet.

Han har innehaft:

- 2,5 liter väteperoxid (16-18,8 %)
- ca 5 liter nitrometan,(mer än 96 %)
- ca 549 gram kaliumklorat (minst 90 %)
- 500 gram kaliumperklorat (minst 90 %)
- 35 kg ammoniumnitrat
- ca 50 gram natriumazid
- ca 7,5 kg kaliumnitrat
- 2 liter aceton
- 5 liter svavelsyra
- ca 3 kg aluminiumpulver
- 500 gram träkol
- ca 200 gram blynitrat
- sex påbörjade sprängkapslar
- ca 345 gram HMTA (hexamin)
- ca 204 gram strontriumnitrat
- ca 211 gram bariumnitrat
- ca 70 gram kaliumpermanganat
- ca 510 g järnoxid

...och en blandad hög av elektroniska komponenter, instruktioner och skisser, mikroballonger, termosar, ritningar och instruktioner.

Källa: Södertörns tingsrätt B 19894-19
Det mesta av innehavet förtecknat i stämningsansökan:

- - - - - - - - - - - -

En punkt på sidan 13 i stämningsansökan är intressant. Närmare bestämt punkt 39.
39.
PM om aktivitet på flashback och bilagor (förundersökningsprotokoll del 6 s. 118-134)
till styrkande av åtalet såvitt avser Jörgen Norbergs uppsåt.
- - - - - - - - - - - -

• För den som tycker att ovanstående innehav är småsaker... FOI:s utlåtande är intressant.
Deras experter drar slutsatsen att mängden kemikalier skulle ha räckt till att röra ihop en explosiv cocktail
med samma förstörelseeffekt som vid sprängningen av Fontainebleu 1982.

• Eftersom många av er antagligen inte var påtänkta när den nattklubben gick i luften, hänvisas till denna bild
(artikel bakom betalvägg men bilden säger det som behövs): Artikellänk.

• Har du det minsta sympati för den här pajsaren, delar du antagligen samma tankegods. Ska bespara tråden
vad jag i så fall tycker om din sort...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in