Citat:
Ursprungligen postat av
sting4488
Ok, om vänstern nu så gärna vill bli av med Bali, hans väljare lär ju gå till SD lr AFS.
Ingen av dom som röstar på moderaterna och Bali kommer i alla fall rösta på nåt rödgrönt parti.
Snacka om nyttiga idioter 👮🏽♀️😂😂😂😂💃🍆💃🍆🇸🇪✌️🇸🇪
Nu vet jag inte om jag skulle titulera mig själv som vänster (även om många användare på detta forum vill titulera mig så men det är ju också alla någorlunda till vänster om Mussolini enligt dessa användare) men mitt motstånd mot HB grundar sig i hans bristande kompetens. Har genuina problem med riksdagsledamöter som ger sig in i frågor och uttalar sig säkert om frågor de uppenbarligen inte har några som helst kunskaper om.
HB hamnade på min radar i samband med Moderaternas synnerligen korkade förslag att Sverige skulle återvisa asylsökande till Danmark med stöd av Dublinkonventionen (något det inte finns juridiskt utrymme för). I samband med detta påpekade ett antal twitteranvändare att Sverige var förbundet av EU-rätten. Varpå HB svarade något så säreget korkat som "om vi kan ändra svensk skattelagstiftning så kan vi även ändra det här" och var helt oförstående till faktumet att Sverige inte enskilt kan ändra lagstiftning på EU-nivå. I den efterföljande diskussionen lös det igenom mer och mer att HB helt saknade förståelse, kompetens eller ens förmåga att förstå hur det svenska lagstiftningsförfarandet fungerar. Saknar man kompetens om något så grundläggande för ens yrkesroll så ska man inte vara riksdagsledamot. Jag menar inte att alla riksdagsledamöter måste vara experter på vare sig nationell- eller internationell rätt men jag förväntar mig att en riksdagsledamot har förstånd nog att fråga någon som kan innan man gör utspel på twitter.
Så, av den anledningen ser jag gärna att HB blir av med sin plats i riksdagen.
Men jag är ifs kanske inte den "vänster" du avser.