2021-09-17, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Som riksdagsman, nej.

Mike Pence var ju ALDRIG ensam med en kvinna i ett rum för att han inte ville ta några risker med detta. Han är smart, tänker innan. Och inte efter, som Bali.
Nej, han var aldrig ensam med en kvinna i ett rum ,utan att hans fru var närvarande.
han kallar henne för "mother"

Tokigheter
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Ok, om vänstern nu så gärna vill bli av med Bali, hans väljare lär ju gå till SD lr AFS.
Ingen av dom som röstar på moderaterna och Bali kommer i alla fall rösta på nåt rödgrönt parti.
Snacka om nyttiga idioter 👮🏽‍♀️😂😂😂😂💃🍆💃🍆🇸🇪✌️🇸🇪

Tyst, säg inte det högt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Oavsett om herr Bali är skyldig eller inte så är det här en varningsklocka för demokratin.

Dels för att detta tillvägagångssätt gör det möjligt att manipulera val men även risken för att färre vågar ställa upp som politiker.

Till slut kan det bli så att man får införa åtalsimmunitet för politiker för att fylla platserna.

Även EBTs fastighetsaffär skulle kunna falla under valpåverkan.

Lägg märke till att jag med detta inlägg inte tagit ställning i sakfrågan utan endast oroat mig för effekten det har på valsystemet.

Det ör exakt av denna anledning som åtalsimmunitet finns i många länder.

I Sverige finns särskilda regler om riksdagsman riskerar mindre än 2 år i fängelse. Har knappt vågat nämna det än.

Men i Sverige är ju problemet betydligt större än så. Det krävs ju inte ens ett brott uppenbarligen. Och då hjälper ingen åtalsimmunitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ska vi summera tråden hittills? Sammanfattning

* "Gunpowder and plot" - vänsterfolk som t ex AE jobbar ihop med någon (AS) som en gång hade kontakt med HB för att få honom fälld på alla sätt och vis genom skvaller (hittills). De gör anmälan inte till polis, utan till Moderaterna.

* HB tillbakavisar alltihop och menar att det är oskyldigt, läxhjälp, samhällsdiskussioner - och att hon ville men inte han.

* någon privatperson tycker plötsligt det är hens ansvar att polisanmäla HB. Som grund till polisanmälan är en expressenartikel (!) om skvallret

* pga polisanmälan tar polisen kontakt med aktuella tjejen AS, 17 going on 18. Detta gör att de måste kontakta hennes målsman för att genom denne göra polisanmälan. Nu finns det alltså två polisanmälan mot HB.

* något bevis har förstås ännu inte setts till och lär inte göra förrän FUPen är klar, tidigast. HB säger sig kunna rentvå sig själv totalt.

Fyll på med relevant info!
Den samlade Flashbackvänstern ylar pedofil så högt de kan för de vet att HB plattar till en kommunist vid varje debatt
Citera
2021-09-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jäkligt bisarrt att vara en 16-årig gymnasiebrud och genom dörren till ens lilla etta i Helenelund tränger sig plötsligt Hanif Bali och Jan Emanuel in för att hjälpa till med läxorna...!

Ännu en av alla sköna Flashbackteorier. Ved har hänt med svenska folkets IQ? Visserligen har den bevisat fallit de senaste åren men hur mycket kan man undra?
Citera
2021-09-17, 17:46
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
För oss som minns ny demokrati så vet vi hur snabbt det kan gå om klimatet är rätt och det finns personer som kan hantera media.

Upp som en sol och ned som en pannkaka!
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Förundersökning inleds efter att en bedömning gjorts vilken resulterat i att det finns skäl att tro att brott inträffat.

[K23]1 § Förundersökning skall inledas så snart det på grund av angivelse eller av annat skäl finns anledning att anta att ett brott som hör under allmänt åtal har förövats.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Förundersökning inleds efter att en bedömning gjorts vilken resulterat i att det finns skäl att tro att brott inträffat.
Brs poäng, jag rättade till mitt inlägg och tog bort om FUP
Citera
2021-09-17, 17:47
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Kanske inte med hans fans med det skulle definitivt ge dem utrymme i media vilket gör att de kanske kommer upp i 2% vilket gör dem intressantare för än fler och de har fått snöbollen i rullning mot 4%-spärren.

Inte särskilt sannolikt kanske, men ej heller stört omöjligt.
Nja det är nog mer än osannolikt enl mig.
Citera
2021-09-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Ok, om vänstern nu så gärna vill bli av med Bali, hans väljare lär ju gå till SD lr AFS.
Ingen av dom som röstar på moderaterna och Bali kommer i alla fall rösta på nåt rödgrönt parti.
Snacka om nyttiga idioter 👮🏽‍♀️😂😂😂😂💃🍆💃🍆🇸🇪✌️🇸🇪

Nu vet jag inte om jag skulle titulera mig själv som vänster (även om många användare på detta forum vill titulera mig så men det är ju också alla någorlunda till vänster om Mussolini enligt dessa användare) men mitt motstånd mot HB grundar sig i hans bristande kompetens. Har genuina problem med riksdagsledamöter som ger sig in i frågor och uttalar sig säkert om frågor de uppenbarligen inte har några som helst kunskaper om.

HB hamnade på min radar i samband med Moderaternas synnerligen korkade förslag att Sverige skulle återvisa asylsökande till Danmark med stöd av Dublinkonventionen (något det inte finns juridiskt utrymme för). I samband med detta påpekade ett antal twitteranvändare att Sverige var förbundet av EU-rätten. Varpå HB svarade något så säreget korkat som "om vi kan ändra svensk skattelagstiftning så kan vi även ändra det här" och var helt oförstående till faktumet att Sverige inte enskilt kan ändra lagstiftning på EU-nivå. I den efterföljande diskussionen lös det igenom mer och mer att HB helt saknade förståelse, kompetens eller ens förmåga att förstå hur det svenska lagstiftningsförfarandet fungerar. Saknar man kompetens om något så grundläggande för ens yrkesroll så ska man inte vara riksdagsledamot. Jag menar inte att alla riksdagsledamöter måste vara experter på vare sig nationell- eller internationell rätt men jag förväntar mig att en riksdagsledamot har förstånd nog att fråga någon som kan innan man gör utspel på twitter.

Så, av den anledningen ser jag gärna att HB blir av med sin plats i riksdagen.
Men jag är ifs kanske inte den "vänster" du avser.
Citera
2021-09-17, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Har funderat över det här med att Jan Emanuel var snabb med att ta bort bilderna på Hanif. Kan det helt enkelt vara så att han visste att uppgifterna om HB:s beteende stämde, eftersom han själv varit med vid raggningstillfällen?

Ingen aning, det har jag inga uppgifter om alls. Vet bara att han rör sig i samma vatten även om det jag bevittnade inte var olagligt utan stannar vid väldigt gubbsjukt beteende. Men nu ska jag kolla den tråden (om JE) som jag inte ens visste om innan. Annan topic.
Citera
2021-09-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
https://www.dagensmedia.se/medier/medier/fredrik-virtanen-efter-domen-aftonbladet-borde-ateranstalla-mig/
Ca 2 månadslöner netto på sin höjd.
E: Vet dock ej om skadestånd är skattepliktigt.

Göran Lambertz krävde en miljon i skadestånd efter att ha suttit frihetsberövad misstänkt för våldtäkt. Nu medger staten ett skadestånd på 18000 kronor – långt under summan som han själv krävde.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2d7xax/goran-lambertz-kravde-en-miljon--statens-medger-18-000-kronor-i-skade#:~:text=G%C3%B6ran%20Lambertz% 20kr%C3%A4vde%20en%20miljon%20i,under%20summan%20s om%20han%20sj%C3%A4lv%20kr%C3%A4vde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in