2021-09-17, 15:21
Medlem
Riksdagsledamoten Hanif Bali (M) tar time out från politiken

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/riksdagsledamoten-hanif-bali-m-tar-time-out-fran-politiken#:~:text=Riksdagsledamoten%20Hanif%20Bali % 20(M)%20tar%20en%20time%20out%20fr%C3%A5n%20politi ken%20efter%20besked%20om%20att%20han%20utreds%20f %C3%B6r%20misst%C3%A4nkt%20utnyttjande%20av%20barn %20f%C3%B6r%20sexuell%20posering%2C%20uppger%20Mod eraternas%20gruppledare%20Tobias%20Billstr%C3%B6m% 20f%C3%B6r%20Ekot.

Är det rimligt att riksdagsledamöter som tar time-out har ändå möjlighet att kvittera ut fullt arvode utan att delta i riksdagsarbetet..?
Citera
2021-09-17, 15:28
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Riksdagsledamoten Hanif Bali (M) tar time out från politiken

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/riksdagsledamoten-hanif-bali-m-tar-time-out-fran-politiken#:~:text=Riksdagsledamoten%20Hanif%20Bali % 20(M)%20tar%20en%20time%20out%20fr%C3%A5n%20politi ken%20efter%20besked%20om%20att%20han%20utreds%20f %C3%B6r%20misst%C3%A4nkt%20utnyttjande%20av%20barn %20f%C3%B6r%20sexuell%20posering%2C%20uppger%20Mod eraternas%20gruppledare%20Tobias%20Billstr%C3%B6m% 20f%C3%B6r%20Ekot.

Är det rimligt att riksdagsledamöter som tar time-out har ändå möjlighet att kvittera ut fullt arvode utan att delta i riksdagsarbetet..?
Han har väl ändå aldrig gjort något utöver att twittra? Blir ingen skillnad i praktiken, om det inte är twitter han tar paus ifrån.
Citera
2021-09-17, 15:30
Medlem
mjukmjukares avatar
Det gick fortare än jag trodde.
Hanif Bali tar Time Out fr politiken!

Information från Moderaternas Gruppledare
Tobias Billström.

Citera
2021-09-17, 15:59
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jag önskar nämligen maktskifte i valet om ett år. Och då måste denna typen av grandiosa figurer vara väck, borta.
Över och förbi.

Jo tjena. Du framstår mer som du gått på SSUs trollkurs steg 1 än som en bekymrad moderat.
Dina inlägg osar av infantil aversion mot Bali och det märks tydligt att du vill spä på ryktesspridningen och piska igång en pöbel snarare än att ta reda på vad som faktiskt hänt. Ha må ha agerat olämpligt i viss mån men ditt beteende på internets baksidor gör dig till en väldigt liten människa.
Citera
2021-09-17, 16:03
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jo tjena. Du framstår mer som du gått på SSUs trollkurs steg 1 än som en bekymrad moderat.
Dina inlägg osar av infantil aversion mot Bali och det märks tydligt att du vill spä på ryktesspridningen och piska igång en pöbel snarare än att ta reda på vad som faktiskt hänt. Ha må ha agerat olämpligt i viss mån men ditt beteende på internets baksidor gör dig till en väldigt liten människa.

Äsch. Du överskattar mina förmågor.
Bali sköter sig själv. Med den äran.
Och jag?
Ett anonymt nick i cyber.

Citera
2021-09-17, 16:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Det gick fortare än jag trodde.
Hanif Bali tar Time Out fr politiken!

Vad var det som gick fortare än du trodde?

Moderaternas kandidatförsäkran ser ut så där. Det är deras regler:

Citat:
"Alla förtroendevalda inom Moderaterna måste skriva under en så kallad kandidatförsäkran. I denna står bland annat att ”jag bör ta ’time out’” om jag befinner mig i en rättsprocess som riskerar att störas, eller om den riskerar att undergräva mina möjligheter att behålla mitt förtroende”."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/riksdagsledamoten-hanif-bali-m-tar-time-out-fran-politiken

Befinner sig en moderatpolitiker i en (störande) rättprocess så måste han/hon ta timeout. Oavsett vem politikern är. Så är reglerna.
Citera
2021-09-17, 16:30
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad var det som gick fortare än du trodde?

Moderaternas kandidatförsäkran ser ut så där. Det är deras regler:

Befinner sig en moderatpolitiker i en (störande) rättprocess så måste han/hon ta timeout. Oavsett vem politikern är. Så är reglerna.

Jo tjena ”Info”.
Den info’n kunde ju du ha kläckt tidigare.
Du har haft tid.

Pinsamt.

Citera
2021-09-17, 16:48
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:
Var får du "ett tillfälle" ifrån? Vi pratar om många tillfällen. T.ex

[LÄNK]
Korrekt. Det var slarvigt formulerat av mig.

Citat:
Sedan skrev en annan följande nyss:

"Annars talar tidpunkten för anmälan mm sitt klara och tydliga språk. Om detta hände för ca ett år sedan, varför vänta tills just nu, när det är provval för Moderaterna?"

Jag tror vi alla vet svaret på den frågan.
Som jag skrev tidigare är det mycket möjligt att "juriststudenten" och säkert en del andra personer kände till dessa händelser, och att anmälarna medvetet väntade på rätt tillfälle för största möjliga effekt. Stämmer anklagelserna mot Bali så har jag inget problem med den påstådda komplotten eller att horungen får kicken. Men det återstår att se.

Citat:
15 år är åldersgränsen för grooming, enligt polisen:
Som sagt, det gjordes aldrig nån polisanmälan mot Therese de Waern. Hon och hennes nazistkompisar på Fria Tider ljög, så händelsen har ingen betydelse i det här fallet. F.ö. syftar hela det narrativet till att skifta fokus från att Bali är ett potentiellt äckel, till att svartmåla potentiella offer. Men tack för infon i alla fall!
Citera
2021-09-17, 17:25
Medlem
mjukmjukares avatar
Hanif Bali är ju en kontroversiell figur, som oftast kommit undan med sina udda idéer, inom Moderaterna säger TV4 Nyheternas Ann Tibble, politisk expert.

Men oavsett om denna Förundersökning kommer att läggas ner, så pyr det i de högre moderata leden, över att Hanif Bali agerar sänke åt Moderaterna.
Och att nu, med full agenda inför kommande Riksdagsval, och allt arbete med förtroendevalda innan dess, gör att man kanske inte bör ta för givet att en röd matta kommer att rullas ut, även om förundersökningen läggs ner.

Jalla jalla Bali ..!!

Citera
2021-09-17, 17:26
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChipChipChip
När en vuxen människa uppmanar en minderårig att lägga ut bilder på sitt kön, brukar det normalt definieras som grooming. Om trash-Tessan bara ville vara lite edgy eller om hon genuint går igång på tonårsmus vet jag inte. Men nån polisanmälan blev det i alla fall inte, så jag ser inte varför man ifrågasätter tjejens förtroende när det är Therese de Trash och nazistpacket på Fria Tider som är lögnare och hycklare.

Jag tänkte skriva husblatte, men så kom jag på att terroristavkomman Bali och hans fans är väldigt måna om att hålla God Ton™

Det är säkert ett av flera motiv. Men vem bryr sig? Frågan är om anklagelserna stämmer.

Lyckades du inte få till något sammanhang? testa och fråga dina vänsterpolare en gång till så kanske vi slipper ditt lågbegåvade sossetjat om grooming, nej det är inte grooming om man i en tråd om anständig klädsel provocerar och frågar om nakenbilder.

Frågan gällande svenska högskoleutbildade kvinnor, inte Bali.

Rätt stor skillnad på om anklagelserna stämmer eller om det är grundlöst förtal.
Citera
2021-09-17, 18:00
Medlem
Hur stort skadestånd tror ni att Hanif Bali kommer att få..?
(Göran Lambertz krävde ju en miljon i skadestånd)
Citera
2021-09-17, 18:11
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur stort skadestånd tror ni att Hanif Bali kommer att få..?
(Göran Lambertz krävde ju en miljon i skadestånd)

Varför skulle han få skadestånd?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in