Citat:
Ursprungligen postat av
Krimkoll
Det här behandlas som vanligt heeeelt annorlunda av media. Nu är det artiklar varje dag, det är väldigt viktigt att det står SD, SD-toppen osv i rubrikerna, det är extrarubriker. Ni kan glömma att det var samma sak när en sossepolitiker i Sollefteå sköt sin fru i huvudet eller när sosse-politikern Jennie Olsson mördade sin kollega i Väst-Sverige. Här gottar man sig på ett helt annat sätt, med extrarubriker och annat. Han är ju heller verkligen ingen topp, utan en helt okänd lokalpolitiker som typ ingen känt till här överhuvudtaget.
Vill man ljuga för sig själva och påstå annat, varsågod. Men det här är ju bara löjligt. Hans partival har ju ingenting med saken att göra heller för den delen. Det har ingen påverkan på hans eventuella brott. Så löjligt.
Han är gruppledare i kommunfullmäktige, ordförande i partiföreningen i kommunen och (har jag för mig) toppade SD:s lista. Det är absolut inte en topp som Jomshof eller Åkesson, men ändå en relativt högt uppsatt politiker.
Väsentligt högre än de två socialdemokrater du nämner ovan. JO var vad jag förstår ersättare i en nämnd, AEE var ersättare i kommunfullmäktige. Flera etablerad medier skrev dessutom om deras partitillhörighet.