2021-09-16, 21:25
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Aktuellt Fokus: Här ljuger Hanif Bali om minderåriga flickan

Har dubbelkollat uppgifterna och de stämmer.

Vill du wayback länka vore det guld.

Inte bra, men jag kan inte sociala medier. Är väll att skriva direkt till honom hon inte kan, men kommentera i trådar eller? Annars är detta ej bra alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Det är många slipade politiker som har snubblat på sanningar genom åren.

Möjligt, men att ”snubbla” och förneka i förbannelse trots mediadrev och hot om bevis, är inte riktigt samma sak.
Man måste förstå att Hanif är otroligt skärpt och är väl medveten om allt han gör och säger. Allt.
Han är fullkomligt medveten om konsekvenserna av sina lögner om det skulle visa sig.

Han har heller inte partiet bakom sig, som många andra genom åren haft.

Sätt dig i hans situation, hade du agerat på samma sätt med total förnekelse på Öppet brev och intervju i media från ditt kök? Om du visste att det kan finnas bevis tillgängligt? Inte ens en korkad person skulle göra det. Hanif är definitivt allt annat än korkad. Väl kunnig inom IT med och vet om förutsättningarna…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men det var inte det jag frågade.

Du borde veta vad ett företag gör vid sådana här situationer. Läs AML m.m.
Citera
2021-09-16, 21:26
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Logik är tydligen inte din starka sida.
Nej; HB har inte knullat henne eller runkat inför nakenbilder av henne.
Men det kan väl bara han och flickan känna till varken du, jag eller nån annan här har en blekaste aning.
Citera
2021-09-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Vill du wayback länka vore det guld.

Inte bra, men jag kan inte sociala medier. Är väll att skriva direkt till honom hon inte kan, men kommentera i trådar eller? Annars är detta ej bra alls.

Finns skärmdump från waybackmachine i artikeln. Tweeten ligger kvar här men man kan inte se inläggen den svarar på längre:

https://twitter.com/hanifbali/status/1399844136153497600?s=20
Citera
2021-09-16, 21:28
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Möjligt, men att ”snubbla” och förneka i förbannelse trots mediadrev och hot om bevis, är inte riktigt samma sak.
Man måste förstå att Hanif är otroligt skärpt och är väl medveten om allt han gör och säger. Allt.
Han är fullkomligt medveten om konsekvenserna av sina lögner om det skulle visa sig.

Han har heller inte partiet bakom sig, som många andra genom åren haft.

Sätt dig i hans situation, hade du agerat på samma sätt med total förnekelse på Öppet brev och intervju i media från ditt kök? Om du visste att det kan finnas bevis tillgängligt? Inte ens en korkad person skulle göra det. Hanif är definitivt allt annat än korkad. Väl kunnig inom IT med och vet om förutsättningarna…
Räknade kanske med att med denna redogörelse skrämma tjejen till att lägga ner.
Men nu har hon ju polisanmält så vi får väl avvakta och se.
Citera
2021-09-16, 21:29
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Men det kan väl bara han och flickan känna till varken du, jag eller nån annan här har en blekaste aning.
Stämmer; nej är vad jag tror.
Första nejet var svar på en jävligt dum fråga, det andra för att förtydliga för en som inte förstod svaret.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
Ett antal polisanmälningar har redan trillat in och fler lär det bli.

Fast om det är ytterligare personer som hänvisar till tidningsartiklar i sina anmälningar, så gör det varken till eller från.

Det enda som är intressant är polisanmälan från flickan. Det kan ha en avgörande betydelse för den kommande utvecklingen.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Det är många slipade politiker som har snubblat på sanningar genom åren.

Många kvinnor som falskanklagat män också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
J*sefin M*lmqvist. En annan jämnårig som Bali kladdat på. Hade ingen aning om att det även gällde så unga som 15, och jag är fortfarande inte övertygad om att så är fallet. Inte för att det skulle förvåna mig, utan för att det finns grupperingar som vill bli av med honom inför valrörelsen.

”Kladdat på”? Jag har stött och haft samlag, hånglat och annat med åtskilliga kollegor genom åren. I samförstånd, bör tilläggas. Även i efterhand skickat åtskilliga Mail, sms mm till berörda personer.

Dessa kan självklart tas ur sitt sammanhang och användas mot mot, om någon önskade.

På vilket sätt har han var ”brottslig” i sitt sätt mot denna kvinna, menar du? Och hon?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Räknade kanske med att med denna redogörelse skrämma tjejen till att lägga ner.
Men nu har hon ju polisanmält så vi får väl avvakta och se.
Hon har val inte själv polisanmält? Det senaste som skrevs av åklagare var att en privatperson hade skickat in en fotokopia av Expressen som polisanmälan.
Citera
2021-09-16, 21:31
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Många kvinnor som falskanklagat män också.
Alldeles säkert!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in