2021-09-16, 15:26
Medlem
Nostradumbasss avatar
Det är någon i Twittervänstern som vill ha bort Hanif Bali från offentligheten, och det skulle inte förvåna mig om läxhjälpstjejen fått lite stålar för att sexskandalkladda lite på Hanif Bali. Jag tror tjejen utnyttjats av politiska motståndare till Bali.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Barnet ? Hon var väl ändå en ungdom .

https://lawline.se/answers/nar-ar-en-individ-rent-juridiskt-ett-barn-och-vad-har-ofodda-barn-for-rattigheter

Citat:
I barnkonventionen som numera är svensk lag framkommer det att med barn avses varje människa under 18 år, om inte barnet blir myndigt tidigare enligt den lag som gäller för barnet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elokat
Låter som en annan diskussion, men du låter som en feministisk moralkärring. Vi är djur och honor är mest fertila i åldern 17-23 ungefär give or take 5 år hit och dit. Det är då de ska knullas av män i alla åldrar om naturen får välja. Resten är bara påhitt av apor som spottar moralkakor.

Ja alltså om naturen får välja dör ju ni, ja, ska vi säga "inte så högbegåvade" incels innan det där med sex ens blir ett relevant ämne. "Naturen" är inte måttstocken för vad som är äckligt eller ej. Det kan vara naturligt att bajsa på gatan men det är också fucked-up.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Alltså det handlar inte bara om moral utan det handlar även om att det är lite äckligt att man som vuxen man behöver jaga efter oerfarna småflickor. Det visar på någon form av social, emotionell eller kognitiv nedsättning.
Nu är det ganska många år sedan jag var gymnasist, men jag kan garantera dig att tjejerna på gymnasiet var allt annat än oerfarna. I min generation hade de flesta tjejer sexdebut när de var 13-15 år gamla. Eller unga.
Citera
2021-09-16, 15:27
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ta din moral och stoppa upp den någonstans. Personligen skulle jag inte dejta en tjej som är så gammal som 7 år yngre än mig, man har väl lite krav.

Exakt så. Gamla bitttra flashbackare som inte får tag på fertila kvinnor ska inte sitta här o klaga. Personligen vill jag ha minst 10 år yngre.
Citera
2021-09-16, 15:29
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jo, den åldersskillnaden är rätt märklig. Den i sig är inte nog för att döma ut honom men det där är helt klart på gränsen för är man 25 så har man normalt gått vidare från gymnasister.
Vad är det för egna teorier du har?
Det finns inga såna gränser och ålderskillnader är mer vanligt än ovanligt. Speciellt åt det hållet.
Varför säger du ingenting om att Emanuel Macron var 15 år gammal när hans fru, då 40, gift och trebarnsmamma träffade honom?

Och vad är det för moraliska paniklagar du vill göra gällande här?
Vad har du att göra med vilka andra dejtar?
Citera
2021-09-16, 15:29
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Nej, det finns ingenting märkligt alls i det eller ålderskillnaden.
De flesta tjejer i den åldern söker sig till lite äldrte killar med körkort osv.

Klart du inte tycker det. Ditt alias är väl inte påhittat heller för den delen.

För att tala klarspråk;

Jo, det är väldigt märkligt och rätt så opassande.
Citera
2021-09-16, 15:30
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nu är det ganska många år sedan jag var gymnasist, men jag kan garantera dig att tjejerna på gymnasiet var allt annat än oerfarna. I min generation hade de flesta tjejer sexdebut när de var 13-15 år gamla. Eller unga.

Du får samtidigt ha i åtanke att vissa som skriver här kanske har vuxit upp inom pingstkyrkan, plymouthbröderna, eller liknande och då är det förstås lite av en skandal att ungdomar har sex, till och med innan äktenskapet!
Citera
2021-09-16, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Det håller jag ju med om dock. Om de nu inte räknade första dejten som deras årsdag, men nu är det ju inte relevant att dra upp skit om en helt annan oskyldig tjej.

Tjejen är ointressant, men att HB tidigare haft en relation med en betydligt yngre MUF-tjej är ju relevant för trådens ämne.

Klippet med Ida Drougge har ju ältats fram och tillbaka i tråden, däremot har åldersskillnaden i hans förra förhållande inte diskuterats alls i tråden tidigare.
Citera
2021-09-16, 15:31
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
https://lawline.se/answers/nar-ar-en-individ-rent-juridiskt-ett-barn-och-vad-har-ofodda-barn-for-rattigheter
Ja, lagen för byxmyndig i Sverige är satt till 15 år.

Och du, när du länkar något, se till att det ens är relevant för frågan.
Citera
2021-09-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Klart du inte tycker det. Ditt alias är väl inte påhittat heller för den delen.

För att tala klarspråk;

Jo, det är väldigt märkligt och rätt så opassande.

Men sluta, det finns flera sådana par mina döttrars bekantskapskrets. Blev du lika upprörd när Helena då 29, raggade upp Zlatan 19 år?
Citera
2021-09-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen

Vad spelar det för roll att de har haft tonårssex? De har ingen livserfarenhet. Ingen erfarenhet av seriösa vuxna relationer. Ingen erfarenhet av att leva självständigt. Ingen erfarenhet av vuxnas manipulativa knep. Inga pengar. Ofta inget vuxet stöd när det gäller relationsproblem (man vågar tex inte gå till ens föräldrar). En femtonåring i Sverige är ett barn i alla dessa viktiga avseenden. En sjuttonåring med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in