2021-09-16, 12:34
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tjejen har, vad jag vet, inte sagt något om ifall HB avvisat henne eller ej. Det är ju heller varken olämpligt eller ett brott att avvisa någon.

Alltså, om vi tänker oss att tjejens anklagelse stämmer, så är det inte sannolikt att han typ i samband med läxhjälp ba ”Bra var den andragradsekvationen löst, kan du skicka en bild på dina bröst nu?”, utan att det skedde i ett sammanhang av ett flirtigt eller sexuellt anspelande samtal.

Att hon blev ombedd skicka bilder behöver inte varit en stor grej för henne där och då, även om hon inte ville skicka sådant. Med andra ord långt ifrån säkert att hennes intresse för HB svalnade.

HB själv däremot, har flyttat ihop med sin tjej i ett hus i Österåker, en relation han kanske satsar på. Att då ha en tonåring efter sig…nej tack. Inte konstigt att han då avvisade henne.

Flickan själv kan då blivit ledsen eller stött. Kanske insåg hon efter en tid det sjuka i att HB bett om sexbilder. Kanske vill hon till och med hämnas - jag vet inte.

Säger bara att HB:s avvisningar inte bevisar att han, kanske ett par år tidigare, inte bett om nakenbilder.

Nej precis, men allt det där står och faller på vad för anklagelser som tjejen har kommit med och hur specifika de har varit. Skulle det scenario du målar upp stämma så kan det rimligtvis inte motbevisas, åtminstone inte i sin helhet, men om hon har kommit med mer konkreta anklagelser så kan det finnas bevis för att hon inte talar sanning.

Min gissning är att M-ledningen har bett om just konkreta bevis för sin egen utredning och det är inte helt omöjligt att de sedan konfronterat HB med vad tjejen presenterat, vilket i sin tur faktiskt kan motbevisas.
Senast redigerad av Vintergrisen 2021-09-16 kl. 12:36.
Citera
2021-09-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Att en gymnasieungdom ska ha koll på lagar rörande grooming och dylikt känns lite att ta i, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Det står ju väldigt tydligt i artikeln ni pratar om att det inte var tjejen själv som polisanmälde Therese Verdun. Detta är Therese Verdun själv medveten om också och har så varit ända sen hon "utsattes" för den här flamsanmälningen som så klart inte ledde till någon åtgärd öht från polisens sida vilket också framgår i artikeln, men hon gör väl bara vad hon kan för att dreva nu när hon har chansen att synas i altmedia.
Att det inte var flickan själv som anmälde är en bisak. Men jag tror nog att alla tonåringar vet vid vilken ålder man blir byxmyndig. I det här fallet var det dessutom inte ens i närheten av att vara någon sexuell invit, oavsett ålder. Det verkar vara något allvarligt fel i huvudet på både flickan själv och på hennes kompisar. HB har med all säkerhet kopior på all skriftväxling han ägnar sig åt, så han har knappast något att frukta.
Citera
2021-09-16, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Det är en helt annan sak. Det kan man spekulera i och det kan man ha sin åsikt om, dvs hurvida han gjort något klandervärt eller ej.

Men att som vuxen stödja/hjälpa en ungdom ska inte vara tabubelagt. Tvärtom behöver många ungdomar vuxen stöttning.
Ja, men under kontrollerade, säkra former. Pedofiler söker sig inte till äldrevården som Patrik Sjöberg säger
Citera
2021-09-16, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Han är helt oskyldig till detta, 100%.
Hur vet du det? Och om så vore varför mörkar han och far med osanning?
Citera
2021-09-16, 12:36
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det fetade: Stämmer detta? om så är fallet blir jag verkligen förvånad. Snacka om rättsOsäkerhet.
Polis får anmäla vet jag, men åklagare? Och i kontakt med Expressen, verkar det, den ena tipsar den andre? Får kanske lite tipspengar?

Helt sjukt, får det verkligen gå till så?

Kan igen se det på expressen. De skriver att det inkommit en anonym anmälan och de får ett uttalande av sagda åklagare som jag förmodar handlägger ärendet på särskilda åklagarkammaren.
Citera
2021-09-16, 12:37
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Ditt resonemang håller inte, hon har inte hängt ut Bali. Om det ska vara så som du beskriver så ska alla som anmäler någon för något hängas ut. Är det verkligen så du vill ha det?

Du fantiserar och vet inte om det var hon som tipsade media, mycket tyder på att det var så eller att hon använde vänner som gjorde det, ingen rök utan eld!

Det var i alla lägen hon som spred dessa ogrundade anklagelser som letade sig ut offentligt och det har hon ansvar för. Hon borde ha gjort en polisanmälan om hon hade bevis för brott men det gjorde hon inte, istället gick hon till Balis arbetsgivare och smutskastade honom.
Citera
2021-09-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tjejen har, vad jag vet, inte sagt något om ifall HB avvisat henne eller ej. Det är ju heller varken olämpligt eller ett brott att avvisa någon.

Alltså, om vi tänker oss att tjejens anklagelse stämmer, så är det inte sannolikt att han typ i samband med läxhjälp ba ”Bra var den andragradsekvationen löst, kan du skicka en bild på dina bröst nu?”, utan att det skedde i ett sammanhang av ett flirtigt eller sexuellt anspelande samtal.

Att hon blev ombedd skicka bilder behöver inte varit en stor grej för henne där och då, även om hon inte ville skicka sådant. Med andra ord långt ifrån säkert att hennes intresse för HB svalnade.

HB själv däremot, har flyttat ihop med sin tjej i ett hus i Österåker, en relation han kanske satsar på. Att då ha en tonåring efter sig…nej tack. Inte konstigt att han då avvisade henne.

Flickan själv kan då blivit ledsen eller stött. Kanske insåg hon efter en tid det sjuka i att HB bett om sexbilder. Kanske vill hon till och med hämnas - jag vet inte.

Säger bara att HB:s avvisningar inte bevisar att han, kanske ett par år tidigare, inte bett om nakenbilder.

Nu var det inte bara med hänvisning till sin flickvän, utan med hänvisning till åldersskillnaden, han nobbade henne.

Om Hanifs utsaga stämmer att han kan visa på att det var han som påtalade för henne hur olämpligt detta var, så är det ett bevis som styrker hans version men försvagar hennes.

Precis som om en kille skickar kukbilder till en tjej, och hon svarar med ”jävla äckel”, så är en sådan chattlogg ett bevis som pekar mot att hon inte hade efterfrågat sådana bilder.
Citera
2021-09-16, 12:38
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Huruvida en anmälan är anonym eller inte har ingen påverkan för hur den kommer behandlas av polisen, den har iaf kommit in nu, så dom kommer att behöva arbeta med den.

Att Hanif själv påstår att han inte gjort något olämpligt säger inte så mycket heller, så gör många när dom konfronteras med det dom är anklagade för och det är nog absolut ingen, oavsett hur långt ut på vänsterkanten dom befinner sig, som inbillat sig att Hanifs reaktion på dessa anklagelser skulle vara "Japp självklart har jag gjort det, vaddådå? Barnfitta är nice ju lol!"

Men ja, Hanif är iallafall polisanmäld för ett sexualbrott oavsett hur mycket eller lite grund DU tycker att det finns bakom den anmälan, och utredningen kommer antagligen att visa om det låg någonting i anmälan eller inte.
Herregud, så trög du är!
Och jag tar definitivt avstånd från vad du tycker om barnfitta, ditt vider.

Såhär:
Det är INTE upp till mig att bedöma vare sig skuld eller oskuld.
Det är därrför jag försöker vara tydlig med att inte du heller ska tro att du kan göra det.

Det jag påstår är att OM detta går vidare och inte avfärdas på studs som i fallet med Lambertz, så är det det enda sättet att i rättsvårdande instans ha blivit rentvådd från anklagelserna.
Det är det formella frikännandet.
Sen är det bara vildvittrorna kvar och de kommer inte låta sig övertygas av att en åklagare eller domstol frikänt honom.
De hatar honom och vill ha hans kulor fastspända i en stupstock på torget där de kan sparka patriarkatet på pungen dagarna i ända.

Inte ens när folk dog, slutade de med sitt beteende.
Det är en galen sekt. Psykopater som driver varann att hata alla heteronormativa cis-män i all tid och evighet och förr spärrade man in deras ledare på psyket för "hysteria", men det görs inte längre.
Och nu har deras cancer på samhällskroppen nått både regeringen och statliga myndigheter, liksom mainstreammedia.

WEF såg att Sverige är extremt.
Nu vet du varför.
Citera
2021-09-16, 12:39
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Undrar om han kommer att fortsätta vara förlovad?
Varför skulle han inte?
Enligt henne själv har hon sett allt under tiden detta hänt. Ytterst tveksam att hon skulle gå vidare att gifta sig med en pedofil när hon har egna barn sen innan.
Antar också att hon har mer koll och insyn än vad flashbackhatarna har.
Citera
2021-09-16, 12:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det fetade: Stämmer detta? om så är fallet blir jag verkligen förvånad. Snacka om rättsOsäkerhet.
Polis får anmäla vet jag, men åklagare? Och i kontakt med Expressen, verkar det, den ena tipsar den andre? Får kanske lite tipspengar?

Helt sjukt, får det verkligen gå till så?

Nej, åklagaren har inte anmält någon. Hon handlägger bara anmälan, som var anonym.
Citera
2021-09-16, 12:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Var hon där när han träffade tjejen två eller tre gånger? Fick hon se konversationerna på samtliga plattformar? För enligt Bali var konversationen utspridd på flera olika plattformar. Hur är det på snapchat? Kan hans fästmö ha sett konversationen om det raderas automatiskt som sbapchat är uppbyggt?
Eller kanske dom kommunicerat via röksignaler eller burktelefon. Vem vet? Många sådana fall.

Ni vill verkligen att detta skall vara sant. Måste kännas bittert när det hela föll platt.

I dagsläget finns det inget som talar för att Bali ljuger. Om inga verkliga bevis dyker upp så är detta snart utagerat.
Sen är inget omöjligt, både du, jag & Bali kan givetvis ha hittat på jävluskap i andra fall. Men just detta aktuella fallet framstår allt mer som ren bullshit.
Citera
2021-09-16, 12:41
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
hehe precis. Det låter som rent struntprat att han skulle hjälpa henne med läxor. Han var bara lite gubbsjuk och hoppades på att det ena skulle leda till det andra.

Ja knappast något brott att ha instinkter för fortplantning. Slampan har ju provocerat på nätet förut, som Fria tider skrev om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in