2021-09-16, 10:45
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Skulle ett barn på 15 år veta vad taktiska fördelar betyder menar du?

Du verkar själv lite misstänkt då du inte verkar kunna skilja på ett barn och en vuxen. Precis så resonerar pedofiler. De har liksom svårt att greppa skillnaden här och vilket ansvar en vuxen bär på gentemot barn.

Helt sjukt.

Ja det återstår att se men vad tänker du om att hon tidigare anklagade en kvinna för samma sak?
Citera
2021-09-16, 10:45
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Mot pedofiler säger du, han är en person och inte pedofil.

"Han tigger bilder på tjejer under 18 år"

Tjejer är plural, du påstår att han tigger bilder av flera under 18 men du snackar ju bara full med skit här.

Samma sak med pedofili som du inte vet vad det är men som du själv säger läser dom om. Pedofili, handlar om en sexuell dragning till prepubertala personer.
Här har du en liten lista till nästa gång.

Pedofili är en dragning till prepubertala människor
Hebefili är en dragning till pubertala människor
Efebofili är en dragning till postpubertala unga människor
Teleiofili är en dragning till postpubertala människor utan fokus på ungdom (ordet används sällan).

Ojojoj nu börjar peddot förklara skillnaden mellan pedofileri och pedofileri.
Vi fattar. Du tänder på småbarn.
Citera
2021-09-16, 10:47
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

Du verkar själv lite misstänkt då du inte verkar kunna skilja på ett barn och en vuxen. Precis så resonerar pedofiler. De har liksom svårt att greppa skillnaden här och vilket ansvar en vuxen bär på gentemot barn.

Helt sjukt.

Du väljer att säga 15 men jag vet inte varför du gör det. Hon anmälde väl till moderaterna relativt nyligen så hon är 17 och enligt hanif så började drevet i slutet av 2020 eller början av 2021. Vet inte när hon är född på året men det finns en chans att hon blir 18 i år så om det är planerat så behöver det inte vara från start(15) utan från början av 2021
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Du vet att det bara är pedos som håller koll på det där va? Vi andra låter barnen vara.

Hahahah exakt!! Är rätt så säker på att muppen inte skulle öppet vilja presentera sin lilla peddoteori på låt säga sin arbetsplats.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Naturligtvis träffar jag ingen främmande 15 årig tjej ensam som vuxen man bara sådär, framförallt inte om jag varit politiker.
Du måste själv fatta problemet med det.

Jag gör det när jag hjälper en tjej med utbildningen. Hon kommer hem till mig och både hon och hennes mamma tycker det är en bra idé men så känner vi alla tre varandra bra och litar på varandra. Men i dagens samhälle blir det svårt att vara en god vuxen och hjälpa barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Vad tänker du om att borderlinehäxan okynnesanmälde en kvinna för samma brott?
Jag tänker att det är ungefär en biljard ggr större sannolikhet att en politiker ljuger än att någon annan gör det.
Citera
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Naturligtvis träffar jag ingen främmande 15 årig tjej ensam som vuxen man bara sådär, framförallt inte om jag varit politiker.
Jag förstår problematiken och risken med det men det är inte lika med att det är eller sker något olämpligt.

Det är samhället som drivit det till att bli tabu.

Det finns många pappor som inte vågar duscha inför eller med sina småbarn av rädsla. Tycker du vi bara ska köpa det rakt av? Att samhällets normer ändrar detta till att vara onormalt/fult?
Citera
2021-09-16, 10:48
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

Har han träffat henne? Jag tolkar det som sagts att det är något som skett på internet.
Citera
2021-09-16, 10:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
Många undrar varför Bali inte presenterar de bevis (gissningsvis chattloggar) han säger sig sitta inne på. En rimlig förklaring är att de innehåller privata och komprometterande uppgifter om flickan. Att släppa dem hade inte räddat honom, snarare hade vänstern tyckt han offrat en tonåring för att rädda sitt eget skinn. Detta är speciellt sant när hennes identitet finns ute.

Det här är ju en del i Bali-hatarnas "fucked either way"-taktik.

Om han sitter på dem: "Släpper han inte bevis? Vad är det han döljer? Han LJUGER men vägrar låta oss se det!!!!"

Om han släpper dem: "HAN HÄNGER UT ETT BAAAAAAAAAARN! Som mår dåligt? Om hon tar självmord, då är det Balis fel!"

Och: "Uppenbart förtal av en minderårig! Fy fan! DÖM HONOM"

Osv osv. De hatar Bali, enda sättet han kan göra något rätt i deras ögon är att avgå, be om ursäkt för att han finns, flytta till Ungern och aldrig höras av igen.

Och så här: jag är absolut inte säker på att Bali agerat klanderfritt här. Men mobbmentaliteten, den som står på torget och skriker på halshuggning, den är osmaklig.
Citera
2021-09-16, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Som framkommit anklagade hon en kvinna för samma sak som hon nu anklagar Bali för. Hela historien påminner mycket om fallet Lambertz där den kvinnan också satt i system att pressa män på pengar med stöd från en grupp personer bakom henne.

Likheten med Lambertz fallet, är att det finns män som listigt väljer ut sina offer bland de unga kvinnor som är utsatta. Typ unga kvinnor som inte har bra manliga förebilder. Flickor som behöver hjälp med läxor och studier.

När en ung kvinna har haft problem, upprepar dessa äckel det hon varit med om, och vips är dessa män offer. Det är mycket fiffigt uttänkt.

När män som Lambertz och Hanif Bali går till attack mot sina offer och byter roll till att själva bli offer, är det värsta sortens maktmissbruk. De har anhängare och resurser, och deras offer har inget att sätta emot när de skandaliseras och förvandlats till dessa mäns avskräde.

Det finns en plats i helvete för män som Lamberz och Hanif Bali. Att de hållit på med rättsfrågor är den stora skandalen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är patetiskt att tala om bevis och vilja rädda sitt skinn genom att motbevisa något. Polisen och rättsväsendet är inte till för att rentvå en gränsöverskridande politiker. Polisens uppgift är att bekämpa gängen och andra kriminella, som är de frågor Hanif Bali haft som näringsverksamhet.

Det klandervärda är att hamna i den situation Hanif Bali befinner sig i, oavsett vem och vad flickebarnet är. Vuxna män reflekterar inte över unga kvinnors sexualitet för egen räkning. Flickor uppför sig flirtigt, och klär sig på ett utmanande sätt utan att de förstår hur män som Hanif Bali kan reagera. Det är de vuxna som måste veta gränserna, och distansera sig. Inte flickorna. Tonåringar är lite flamsiga och tramsiga. Det vet vi alla. Vi förmanar och skakar på huvudet och hoppas på det bästa, som att det ska gå bra, och att de inte råkar ut för predatorer.

Det är inte per definition klandervärt att hjälpa eller vistas i samma rum som tonåringar.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

Helt sjukt.

Förövrigt så tror du väldigt lite om "barn". Vi har ghettokids som skjuter ledare i rivaliserande gäng för att komma upp något snäpp på knarktronen men du tror inte att en 15/17 åring förstår något alls utan sitter som en fågelholk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in