2021-09-16, 01:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är oerhört fult att sprida såna rykten om en person som inte kan försvara sig. Om hon visste att han drogade sin fru eller om hon somnade ändå av sina av läkare, föreskrivna mediciner och dosering. Det vet inte du.

Är det inte spermabesudlade trosor och intimbilder så är det något annat. Ska bli intressant att se din nästa nivå av elakheter och förtal där du manifesterar ditt personliga förakt för den brutalt mördade Lena.

Lena berättade om det för polisen eller vänner (jag kommer inte ihåg vilket) för att smutskasta SD. Hon förstod tydligen inte att hon samtidigt ställde sig själv i dålig dager genom att hon tjatade på SD att tillbringa nätterna hos henne trots att hon kände till att barnen lämnades ensamma med en drogad HD.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-09-16 kl. 01:35.
Citera
2021-09-16, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finner det inte intressant iom att FUP visar hans aktivitet på chrome.
Däremot är ordval om bekräftat Lena via HD och en polis intressant.

Speciellt eftersom det är just HD som även JS åberopar fått info att LW är död.

Att du inte tycker det är intressant säger inte så mycket. Men tack för informationen.

Ja men snälla rara någon hela världen vimlar av datorer och mobiler och paddor.
Och man kan surfa anonymt på olika sätt hit och dit. I den diskussionen kan du inte slå mig på fingrarna. Jag kan Chrome/webbläsare innan och utan dessutom om du vill dra igång en diskussion på det temat och anonymitet varsågod.

Skitsamma vad som publicerats var. Det är NÄR som är det intressanta men det flög kanske över huvudet på dig.

I den röran så får man ju räkna med att SD kan ha läst på nätet, bekräftar till J*ni och sen kommer på att shit shit shit så kunde jag inte säga. Too soon.

Så då börjar århundradets desinformationskampanj istället med HD, SOA och JS och gud vet men inblandade. ”Kanske en blänkare i Aftonbladet” osv som han var inne på.
Citera
2021-09-16, 01:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Lena berättade om det för polisen eller vänner (jag kommer inte ihåg vilket) för att smutskasta SD. Hon förstod tydligen inte att hon samtidigt ställde sig själv i dålig dager genom att hon tjatade på SD att tillbringa nätterna hos henne trots att hon kände till att barnen lämnades ensamma med en drogad HD.
Du diskuterar som krattskaft för att förtala LW, det slår tillbaka mot både dig själv och SD:

Pappa och tillika mördare SD lämnade barnen med en neddrogad fru enligt dig.

För att få knulla. Undrar vem som ställt sig själv i dålig dager...
Senast redigerad av develi 2021-09-16 kl. 02:09.
Citera
2021-09-16, 01:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Att du inte tycker det är intressant säger inte så mycket. Men tack för informationen.

Ja men snälla rara någon hela världen vimlar av datorer och mobiler och paddor.
Och man kan surfa anonymt på olika sätt hit och dit. I den diskussionen kan du inte slå mig på fingrarna. Jag kan Chrome/webbläsare innan och utan dessutom om du vill dra igång en diskussion på det temat och anonymitet varsågod.

Skitsamma vad som publicerats var. Det är NÄR som är det intressanta men det flög kanske över huvudet på dig.

I den röran så får man ju räkna med att SD kan ha läst på nätet, bekräftar till J*ni och sen kommer på att shit shit shit så kunde jag inte säga. Too soon.

Så då börjar århundradets desinformationskampanj istället med HD, SOA och JS och gud vet men inblandade. ”Kanske en blänkare i Aftonbladet” osv som han var inne på.
Det står i pm och oavsett om du vunnit VM i både bodelning och datateknik.

"Sökningar och inloggningar tyder på att den vid tillfället för sökningarna använts av Stefan Davidsson, därav rapportens placering i protokollet."

JS har knappast vinst i desinformation ang att HD säger att det är LW som hittats död då hon ringer direkt efter förhör.

Så HD är i centrum från två håll och själv dementerar hon inte saken.

I senare förhör börjar hon lägga till om att hon dragit slutsatser via förhör.
Intressant i sig med tanke på att det nu pekar mot polis versus tidigare uppgifter.
Senast redigerad av develi 2021-09-16 kl. 01:54.
Citera
2021-09-16, 06:11
Medlem
Citat:
Finns väl en anledning att skriva ner lösöret om det vankas skadestånd osv?

Men å andra sidan så var det rätt ”torftigt” möblerat om man synar bilderna. Fanns ju inga lådor att lägga kläder i efter att SD blivit lämnad pratades det ju om inför storstädningen.

Men Scott-cykeln, kajaken, uppblåsbara jollen, taktältet(HD kanske köpt?), nån dator och ja kanske hans övervakningskameror och nåt annat elektroniskt kommer nog knappt upp i 10 000 kr.

Tillägg: det här att HD stjäl från döda och barn är nog att ta i lite…

Lite låg värdering kan tyckas med tanke på kajaker, cyklar, gummibåt m elmotor, dykarutrustning och taktältet. När det kommer till fordon kanske Hax sett till att byta till sig moppen och halva bilen mot halva SPA-badet som hon ägde till hälften? Badet betalades med 30 loppor vardera bara några veckor innan hon ville ha skilsmässa.

Taktältet verkar Jelly haft i somras. Han kan nog vara spekulant på ena kajaken också. www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=73da409a-cd79-4caa-8fa5-a94821e90739&IID=25423da0-9d60-4aa1-b351-4d496e049f4b

Viktigast att det finns pengar till skadestånden, men Hax har ju en innestående fordran på en dryg halv mille. Hur blir prioriteringen då?
Citera
2021-09-16, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Först 29 maj- 18 var man ute i Folketorp och beslagtog skorna.
Så SD kan mycket väl ha "blött" på skorna efter mordet.

Dessutom har jag visat dig att man visst fick positiva test för blod, och om jag minns rätt har jag lagt upp bilder på insidan av plösen där man kan se de två blodfläckar som testades och som visade sig innehålla Lenas DNA.

LÄS DETTA NEDAN NOGA:

A 157B/331
"Därefter sprayades skorna med luminollösningen Bluestar i ett mörkt rum. På flera
områden på översidan av skorna och några områden på undersidan av skorna reagerade
luminollösningen och gav indikation på att det skulle kunna finnas blod. Speciellt
utmärkande var reagensen på den nedre synliga delen av plösen, på både vänster och
höger sko
, se inringade onu·åden på bild 2 och 3 nedan. Reagensen var synlig på både
snöret, materialkanterna och ovansidan tyget inom dessa områden.
En del av den vänstra skons plös, inom det inringade området, förprövades med
blodförprövningsmedel och gav reagens som för blod. "
Det finns inget som visar att han lyckats tvätta bort Lenas blod. Det gick inte att få fram detta i analysen, bara att DNA:t var Lenas.

Teknikern sa att skorna visade tecken på att de var handtvättade, då fläckarna inne i plösen var utspädda och med suddig avgränsning, men förmodligen inte maskintvättade.

Du kan själv söka på 2018-5000-BG55955-2 i FUP för att läsa om det jag tidigare skrivit om.
Jag läser noga, därför drar jag mina slutsatser.
Var står det exakt att man har hittat BOs blodspår nån annanstans än de där två mindre fläckar på inner sidan av plösen?
Jag tycker ni ska börja läsa FUP mer noggrant än ni har gjort hittills.
Citera
2021-09-16, 07:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Var står det exakt att man har hittat BOs blodspår nån annanstans än de där två mindre fläckar på inner sidan av plösen?
Läs HELA fupen samt tilläggsprotokoll.
Citera
2021-09-16, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej.

Redan ihopskruvat? Som efter inköp anländer ihopskruvat?

Vad pratar du om????

Jag menar att i andrahandsvärdet på enkla IKEA-möbler är byggt på att köparen slipper skruva ihop t.ex en garderob eller byrå. Skrev det mest som ett skämt men ligger kanske nåt i det.
Citera
2021-09-16, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack. Det ska jag göra.
Eftersom hon uppenbart var sugen på huset.

Sugen och sugen. Du menar att det skulle föreligga nåt konstigt med att hon vill flytta tillbaka til ett hus där hon och hennes barn bott under nåt decennium?

Istället välja ett annat hus då det står klappat och klart om hon har råd?

Jag tror du kan se fördelar i att återgå till ett hus som varit.

Men egentligen så är ju deras deal med reversen en helt vanlig uppgörelse som man gör om man vill att barnen ska kunna fortsätta ha den samma hemmiljön.

Du behöver nog inte se misstänksamma manövrar i allt som HD gör. Robotklippare eller husaffärer.

Nu är du redan låst vid tänket där men så kan man se på det oaktat husets numera bisarra historia.

Vi får se hur de gör med huset.
Spänningen är olidlig.
Citera
2021-09-16, 07:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

I TR framkommer det att man öppnat upp plösen och hittat LW:s blod där.
Citera
2021-09-16, 08:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ja där nånstans +\- nån tusenlapp.

Soffa, köksmöbel, sängar. Nån byrå. Andrahandsvärdet är väl i princip noll i en bouppteckning.

En sån där massagestol har väl inget andrahandsvärde.

Kajak nån tusenlapp om han ens hade den kvar.

Cykeln får han väl nån tusenlapp för.

Biltältet hade säkert HD pröjsat eller så delade de inköpet. Kanske inräknat i bilvärdet då det är ett biltillbehör likt en takbox typ att jämföras med vem vet.

Sen var det mest Biltema bland verktygen. Andrahandsvärdet är hundringar. Sånt säljer man i bulk på loppis.

Och hans kläder var från Stadium Outlet (SOC osv) typ då.

Klätterutrustning kanske några hundringar för en sliten sele och rep/karbiner om man har tur. Hade han kvar Bigshoten så kanske han får några hundringar för den men kanske gamla modellen som inte går att dela så inte så åtråvärd.

Sen var det väl Powerbanks, mobilladdare, pärmar, förlängningskablar, kaffekokare, några trädgårdsmöbler och annat ”skräp” för resten.

Eller hur ser din värdering ut av all ”lyxen” han omgav sig med där hemma?
Varför räknar du inte med halva bilen (var hela värd 50 tusen?) och mopeden (20 tusen)?
Om de inte togs upp som egna poster i bouppteckningen så räknas de in i bohaget/lösöret.
Citera
2021-09-16, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
I TR framkommer det att man öppnat upp plösen och hittat LW:s blod där.

I TR framkom att NFC inte kunde avgöra om LWs DNA kom ifrån blod, saliv eller sekret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in