2021-09-16, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
hah vad är det för dårar som säger att man skall kastreras när man blivit anklagad av en kvinna för sexuella trakaserier, har vi femcels på flashback forumet?

Vem har sagt något om sexuella trakasserier? Här pratar vi om den nya brottsrubriceringen "olämpligt sexuellt beteende" vilket i sig är helt jävla godtyckligt ord (ingen brottsrubricering) som någon patetisk rubrikmakare i pisspressen hittat på. Dock har ordet fyllt sitt syfte och lyckats lura en fårskalle som dig att det handlar om sexuella trakasserier.
Senast redigerad av Eatmyshorts 2021-09-16 kl. 07:29.
Citera
2021-09-16, 07:30
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det tror jag inte.

Jag tror att hans motståndare kan räkna med en frontalattack under den närmaste tiden från flera håll och att hans position snarare stärks. Han kommer att bli den nya posterboyen för hur illa vänsterpacket beter sig.

Drar den slutsatsen bl.a. från att både DN och TV4 inte riktigt vill ta i det här med tång.

Tyvärr önsketänkande. Får denna händelse fäste nu och något mer kommer är hans karriär över. Närmsta dygnen helt avgörande. Förvånad han ens från börjar ens hamnat i detta. ”hjälpa en femton åring med matten”. Redan där skulle han i sin position förstått. I värsta fall har han tänkt med dicken.
Citera
2021-09-16, 07:32
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Episkexpert
Oavsett vad som hänt så är hans karriär inom moderaterna slut. Vad som hänt eller inte hänt lär finnas väl dokumenterat i digital form så eventuella lögner kring detta kommer att avslöjas.
Politik är ett maktspel och Bali verkar ha underskattat hur det går till. Jag har inget till övers för honom han är en politisk pajas som så många andra. Med det sagt så kommer han släpas i tjära och fjädrar i media utan att ha begått ett brott snarare betett sig olämpligt. Det får politiker räkna med.

Helt avgörande vad som sker nu närmast. Forsätter detta är det över. Känslan är media lär stå på tå och följa upp
Senast redigerad av Jenshall 2021-09-16 kl. 07:36.
Citera
2021-09-16, 07:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Tyvärr önsketänkande. Får denna händelse fäste nu och något mer kommer är hans karriär över. Närmsta dygnen helt avgörande. Förvånad han ens från börjar ens hamnat i detta. ”hjälpa en femton åring med matten”. Redan där skulle han i sin position förstått. I värsta fall har han tänkt med dicken.
Jag kör inte med något önsketänkande. Om du går tillbaka i mina inlägg i tråden så ser du att jag inte är någon fan-boy precis. Jag drar andra slutsatser här och det är nog ett önsketänkande från vänstern att det här skulle leda till Hanif Balis fall.

Tyvärr litegrann faktiskt för min del. Dock är jag höger.
Citera
2021-09-16, 07:35
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Vem har sagt något om sexuella trakasserier? Här pratar vi om den nya brottsrubriceringen "olämpligt sexuellt beteende" vilket i sig är helt jävla godtyckligt ord (ingen brottsrubricering) som någon patetisk rubrikmakare i pisspressen hittat på. Dock har ordet fyllt sitt syfte och lyckats lura en fårskalle som dig att det handlar om sexuella trakasserier.

Hur kommer det in här? Är det för att han sagt olämpliga saker till kollegan eller fysisk beröring genom brottningen?
Citera
2021-09-16, 07:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det kan du tycka, men vad hjälper det? Både Soran och Fredrik ångrar nog att dom blev offentliga personer. Risken med dessa sexbrottsanklagelser är att ingen vågar bli politiker eller ens kändisar i framtiden. Vi får en kraftig övervikt av kvinnor i alla framträdande positioner.
Det blir antagligen så. Men det kan också paradoxalt nog bli tvärtemot, att kvinnor får svårare att ta sig fram därför att män på maktpositioner helt enkelt inte släpper fram kvinnor pga de risker som uppenbarligen finns med kvinnor på arbetsplatser. Jag läste någonstans att detta fenomen nu börjar bre ut sig i USA. Kvinnor får inte längre jobb på attraktiva arbetsplatser. Det anses inte värt besväret och riskerna att anställa dem. Riskerna överväger nu det eventuella mervärdet med en kvinnlig anställd.
Citera
2021-09-16, 07:42
Medlem
Lolitans fullständiga namn måste ut i offentligheten. Kommer man med så grova påståenden, som fått förödande effekt mot den utpekade, måste man vara beredd för att stå upp för vad man sagt och inte fegt gömma sig. Tyvärr verkar ungdomar tro att bara man raderar sitt Twitterkonto efter man kastat sin bajsmacka så går man fri.
Citera
2021-09-16, 07:44
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Se där, ännu ett intelligensbefriat och emotionellt styrt inlägg från någon som tydligen inte orkat läsa allt jag skrev.
Du verkar vara en sådan apa som slår ihjäl sin granne om denne är en minut försenad till tvättstugan, triggar på minsta skitsak.
Sök hjälp för dina besvär istället, och håll dig till ämnet.

Hanif är oskyldig tills motsatsen bevisas.

"Du verkar vara en sådan apa som slår ihjäl sin granne om denne är en minut försenad till tvättstugan, triggar på minsta skitsak.
Sök hjälp för dina besvär istället, och håll dig till ämnet.

Hanif är oskyldig tills motsatsen bevisas."

Du pratar om att jag är en apa som slår ihjäl min granne, sedan pekar du på att jag ska hålla mig till ämnet. Snyggt jobbat, verkligen.

Ja, han är oskyldig tills motsatsen är bevisad.
Citera
2021-09-16, 07:45
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Om en kändis idag begår ”olämpligt beteende” kan det vara värre än ett brott, med offentlig avrättning på sociala medier, den nya skampålen. Evig skam och hat ifrån massorna.

Men att begå ett brott så som tex grovt förtal (Ebba Busch) eller förskingring av 50 000 (Mona Sahlin) kan leda till hurra-rop (om den förtalade är klandervärd) eller till en partiledarpost.

Allt har att göra med hur narrativet framläggs och vad pöbeln anser angående det klandervärdiga och moraliska.

Rättssamhället fattar inte massorna att respektera. Det är ju naturligtvis ett dåligt tecken inför framtiden och ett demokratiproblem

Pöbelbeteende.
Men skadeglädje är ju en form av både girighet och avundsjuka.

Moralpanik
Citera
2021-09-16, 07:48
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Du får försöka hänga med här. Hanif har fram till nu hävdat till AB, Expressen och andra tidningar att inte hört talas om "detta". Alltså att någon utredning om hans agerande skulle pågå i partiet.

Nu hävdar han att det handlar om en komplott av politiska motståndare som han känt till redan innan detta exploderade i media.

Det är att ljuga sig blå. Ville han inte uttala sig hade han kunnat säga "Ingen kommentar".

Men vem är förvånad. Män som blir avslöjade med byxorna nere ljuger alltid eller kommer med ursäkter som inte alls är ngn ursäkt. Och det gäller i alla politiska läger.

Att det också startas ett drev mot det här barnet bland hans följare är också väntat. Det krävs massor av mod och styrka för att man som ung flicka ska våga berätta om det man utsätts för idag och inte krossas.

Vilken rappakalja. Att det inte startats någon utredning vid tillfället motsäger på inget sätt att Bali inte känt till en komplott mot honom.
Varför skulle han dela allt han visste omedelbart med media som enbart vill ha hans huvud på ett fat.
Killen är ingen idiot din imbecill
Citera
2021-09-16, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Lolitans fullständiga namn måste ut i offentligheten. Kommer man med så grova påståenden, som fått förödande effekt mot den utpekade, måste man vara beredd för att stå upp för vad man sagt och inte fegt gömma sig. Tyvärr verkar ungdomar tro att bara man raderar sitt Twitterkonto efter man kastat sin bajsmacka så går man fri.

Nu hävdar iofs Hanif att det inte är flickan själv som ligger bakom detta och att hom utnyttjas av andra. Är det så att tjejen är mentalt instabil och lider av typ stalker syndrom, så förstår jag att han inte vill dra henne i smutsen offentligt. När hon dessutom är minderårig.

Om det nu han själv påstår är sanningen, alltså. Inga bevis har kommit ut i offentligheten ännu, så allt han själv hävdar kan ju va bullshit med.

(Givetvis är det den som anklagar som har bevisbördan för sin anklagelse.... men nu har ju Hanif med kommit med en motanklagelse, så då krävs det bevis från hans sida också)
Citera
2021-09-16, 07:53
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
hah vad är det för dårar som säger att man skall kastreras när man blivit anklagad av en kvinna för sexuella trakaserier, har vi femcels på flashback forumet?

Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Pöbelbeteende.
Men skadeglädje är ju en form av både girighet och avundsjuka.

Moralpanik

Ha ni tillhör de vänsterblivna som anser man bör ge sexualbrottliingar ett saftigt skadestånd. Er tid är över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in