Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Hon är skild på eget bevåg och det är skiftat för länge sen.
Hon kan knappast jämföras med vad gifta par sysslar med så varför ska bilen stå på henne?
Eller tänker du att det är som med huset hon ville ha kvar?
SD åkte på elmoppen fram till sin död och HD reggar den som ägare först den 1 juli.
Verkar väl knappast vara nåt som är i hennes regi?
Lösöre för 8000:- låter lågt med tanke på datautrustning, maskiner och verktyg, robotgräsklippare, kajaker, mtb, taktält etc. som omtalas i FUP.
Han verkar väl inte ha sänkt sin standard såsom de far runt med taktältet och sysslar med geocaching?
Jag tar för givet att HD ägde den ena kajaken, och att om den fanns kvar i SDs garage, berodde det på att hD inte hade varken garage eller annat ställe att förvara den på. Jag tvivlar på att det var SDs båda två.
Lite samma med maskiner och liknande. Jag kan tänka mig att HD inte hade något jättestort ställe att förvara ev sådana saker, utan att det blev kvar en del sådant hos SD. Vet inte vilka maskiner du tänker på, men kanske man tänker att man kan gå till SD och låna borren om det behövs typ.
Visserligen kan de ha gjort upp att SD skulle betala HD för att han behöll de här sakerna, men vad ska han med två kajaker till?
Personligen har jag svårt att tro att HD skulle vilja lura av barnen pengar. De har varit med om mer än man ska behöva varqa med om (ja, jag vet att du inte har någon empati för dom), och tvärtom, kanske man som ensam förälder blir mer sammanbunden till varandra än tidigare.
Vi vet inget om vilka avtal de gjorde efter HDs flytt. T ex samägde de ju bilen och de hade barnen ihop. Vad är det som säger att man inte kan ha kvar saker i SDs hus, såsom geocachinutrustning, vissa verktyg mm för att det blir enklare att förvara där?