2021-09-15, 21:32
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Okej mentor-rollen har jag missat. Har du någon källa?

Balis egna redogörelse så säger han att han var mentor
Citera
Medlem
Det är mycket snack om anmälan och juridiska processer (mot HB) i tråden. Vad missar jag? Var inte tjejen ifråga mellan 15 & 18? Dvs omyndig men inte sexuellt minderårig. Det är väl knappast olaglig, om än moraliskt förkastligt, att be en tonåring om nudes?
Att sen Balis politiska karriär riskerar att vara slut oavsett om han är falskt anklagad är naturligtvis en helt annan sak.
Senast redigerad av Kralnor 2021-09-15 kl. 21:33. Anledning: Saknat ord
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Fruar stödjer, trots allt förvånande ofta deras män som som anklagas våldtäkt eller utnyttjande ex.Arnaults fru som vittnade och Lambertz flickvän. Också när männen besökt prostituerade.
Märkligt kan man tycka.
"Köttet är svagt" citerar Lambertz
Desperationen lyser igenom nu när ert case faller sönder.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Har du något citat där han sagt att han inte avslutade relationen?

Ja, hans text på Facebook.
Citera
2021-09-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Verkar troligt att det är den här Ario som ligger bakom det hela.Hur har en så sinnesslö kommit in på juristlinjen kan man undra. Kommer det bevisas att det är han som ligger bakom tillsammans med tjejen så borde väl hans karriär vara över inom juridiken?

Försökte länka till en sida som tydligt visar hans hat mot Hanif, funkade inte tyvärr
Vad finns det för uppgifter som pekar mot honom?
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Intressant att följa.

Vad säger tjejens föräldrar om detta? Det måste vara jobbigt i alla fall
Dom måste väl som målsägande varit med då Moderaterna "förhörde" henne.
I annat fall är det riktigt illa skött av ledningen att låta en 1516-åring sitta ensam med den moderata ledningen.
Citera
Medlem
0rganets avatar
Att A.S. skulle vara flickan som anmälde HB verkar vara inte vara troligt då Hanif säger att han blockade henne på sociala medier.

A.S. kunde svara på ett av Hanifs twitter inlägg så sent som 29 Juni i år och Hanif svarade henne på ett annat inlägg på Twitter till henne den 1 Juni i år.

Vill inte hänga ut A.S. så ni får leta via wayback om ni vill se själva.
Citera
2021-09-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Men i hela Iran är majoriteten perser.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Perser
Men HB är från Kermanshah och sannolikt är han kurd.
Citera
Medlem
Hanif borde agera mycket tidigare

Frågan är om han var hemma hos henne? Visste föräldrarna om det i så fall?
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax

Det som är intressant är kontona som har hintat om det och räknat ner till att det skulle droppas. Om personen som anser sig ha varit utsatt faktiskt också HAR likeat/interagerat med dessa konton, så är ärendet uträtt och klart. Total falsk angivelse. Jag skulle väldigt gärna vilja få veta mer om de konton som har hintat om HB sedan i december och räknat ner. Några av er har postat från internetarkivet - bra där! Jag vill gärna se mer och bäst vore om vi kunde spåra exakt vilka dem är och var de hör hemma både fysiskt och politiskt. Tänk om allt bara visar sig vara iscensatt av SSUare i Malmö, jösses vilken käftsmocka det skulle bli för S.

Alltså har man blivit sexuellt utsatt eller på annat sätt kränkt, så "räknar man inte ner" utan att ha en annan agenda.
SSU eller vänstern tror jag. Är det på det viset så blir det en riktig skräll.
"Man ska inte leka med lejonets svans, då kan det gå illa"
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Polisanmälan gjordes av en "utomstående" enligt chefen för särskilda åklagarkammaren:

På onsdagskvällen fick Särskilda åklagarkammaren in en anmälan i ärendet. Kammarchefen Anders Jakobsson kan inte säga vad rubriceringen är, men säger att anmälan gjorts av en ”utomstående person”.

https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-jag-hjalpte-henne-med-matten-har-inte-bett-om-sex/

Det är alltså inte 17-åringen själv som gjort en anmälan.

Då ljuger AktuelltFokus medvetet eller omedvetet (eftersom Ebrahimpur har ljugit dem fulla). Bra att veta.
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Polisanmälan gjordes av en "utomstående" enligt chefen för särskilda åklagarkammaren:

På onsdagskvällen fick Särskilda åklagarkammaren in en anmälan i ärendet. Kammarchefen Anders Jakobsson kan inte säga vad rubriceringen är, men säger att anmälan gjorts av en ”utomstående person”.

https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-jag-hjalpte-henne-med-matten-har-inte-bett-om-sex/

Det är alltså inte 17-åringen själv som gjort en anmälan.

Hanif uppmanade anmälan, dock var det väll kanske till henne han vände sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in