2021-09-15, 20:30
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Sådär, precis som jag trodde, kan vi nu återgå till att avsky Bali pga mannen lever på 70k skattepengar varje månad utan att lyfta ett finger?

Det gäller väl samtliga politiker. Sluta ha förtroende för nån av dessa, snälla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast vad som är läget är ju att hon påstår att han efterfrågat sexuella bilder. Hon har inte sagt att han stalkat henne eller något i den stilen. Exempelvis om han sagt att de inte kan ha en relation, utesluter ju inte att hennes påstående stämmer.

Det visar att hon varit den sexuellt kontaktsökande. Och att han ej var intresserad.
Citera
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Bevisen är väll chattloggar där han avspisar henne.

samt meddelanden/poster (frpn henne och kumpaner) med nedräkning fram till datumet då det skulle ”anmälas” till partiledningen.

Fast bevisar detta någon som oskyldig? Att min fru inte har några blåmärken är det bevis för att jag inte slår henne?
Citera
2021-09-15, 20:31
Medlem
Bajslukts avatar
Jag har viss insyn i hur det fungerar bakom skynket. Trots att inga bevis visats upp, så är jag övertygad om att bruden är placerad i situationen för att "ta ner" Bali. Det är sånt de sysslar med högre upp i hierarkin.

Faktum är att de anställer "marknadsförare" som sysslar med sånt här på heltid. Det vill säga att skapa rubriker och PR. Den här typen av rubriker. Det är skitvanligt i USA, men sker även i lilla Sverige. Om än inte lika vanligt som över sjön.

Min gissning är att anklagelserna är lögner och att ludret enbart försökt få honom på kroken. Han har inte gjort något av det han anklagas för, men han kan ha sagt saker som kan tolkas som negativa. Att han givit henne någon komplimang för hennes utseende eller sagt "om du bara vore äldre så hade det varit annorlunda". Något i den stilen.

Jag tror att han är smartare än så och har mer koll på hur det fungerar i de här cirklarna. Än dock, är han en svartskalle. Och vi alla vet ju hur de är.

Jag tycker det är synd att han i intervjun hos Expressen inte ville visa upp något utanför domstol för att han vill värna om hennes "integritet". Det är givetvis en strategisk position för att inte visa korten han har på hand. Men jag vill ändå se henne och hennes "arbetsgivare" uthängda och bespottade.

Det intressanta är om det är hans egna eller hans motståndare som försökt sätta dit honom.
Citera
2021-09-15, 20:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Vilken alternativmedia menar du publicerade namn igår?

Nu skrev jag natten till idag. Först ut var Aktuellt Fokus.
Citera
2021-09-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Fast bevisar detta någon som oskyldig? Att min fru inte har några blåmärken är det bevis för att jag inte slår henne?

Har vi sett några bevis alls ännu? Eller är allt bara anklagelser?
Citera
2021-09-15, 20:32
Medlem
greta75s avatar
Nu har jag studerat Hanif Bali's inlägg på fb och den senaste intervjun i Expressen och jag har lite tankar.

Självklart har han gjort stora misstag som han ångrar mycket. Följande citat tyder på det:

"
Hanif Bali berättar att han först träffade flickan för två år sedan när hon var 15 år. Men att relationen ”eskalerade” för ett år sen.
– Det skedde samtidigt som jag hade träffat Linnea och dejtade henne och då förklarade jag direkt för Linnea hur läget var, att det var en tjej som hörde av sig mycket och att jag inte visste hur jag skulle hantera situationen.
"

Redan då visste han att det fanns ett stort problem och han kämpade intensivt för att reparera skadan gissar jag. Ett steg i det var att berätta för sin tjej om den galna tjejen som var efter honom etc. Exakt vad som hänt kan vi ju bara gissa.

Ett annat citat son jag tycker är lite lurigt är:

"
När det framkom att personen i fråga ville ha en annan relation borde jag avslutat konversationen direkt. När påstötningarna blev mer explicita gjorde jag det däremot klart att något annat än en vänskapsrelation där jag agerat som mentor inte kunde bli aktuell.
"
Detta är tillräckligt vagt för att det finns rejält med utrymme för att skit har inträffat. Vad hände där egentligen. Även om varningssignalerna för galen tonåring ringde så kanske han begick några felsteg efter några öl en fredagkväll? Jag tror nog det.

Hans försvar går ut på att han bettar på att han inte gjort något brottsligt och om det skulle polisanmälas, då skall han lägga fram sina "bevis". Det må vara bevis för att inget brottsligt skett men samtidigt något som är jävligt jobbigt och pinsamt om det kommer ut.

Oavsett tror jag honom VERKLIGEN när han beskriver att han haft en riktig mardrömsvecka.

Bonusfråga: Varför envisas folk med att försöka dra in vänstern i denna tillsynes himmelsblåa historia?
Senast redigerad av greta75 2021-09-15 kl. 20:37.
Citera
2021-09-15, 20:33
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Vilken alternativmedia menar du publicerade namn igår?

Aktuell fokus eller vad den heter. Kallar sig själv röd alternativmedia
Citera
2021-09-15, 20:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanderbeek
Åldrarna behöver ändras från 12 till 15 respektive 30 till 18. Man är ingen ungdom vid 12 man är ett barn och man är ingen ungdom vid 18 man är vuxen. Dessa ändringar skulle lösa problem och gråzoner inom ungdomsförbundet. Va fan, 12 till 30!?

Ja det är helt knäppt. Skall 12-åringar och 30-åringar sitta och diskutera politik tillsammans?
Citera
Medlem
Bra att allt reds ut ordentligt om det nu var polisanmält, och att HB får förklara sig.
Twitterdomstolen är sinnesjukt vidrig med äckliga politiska motiv.
Citera
Medlem
Innan det här är över förväntar jag mig att få se åtminstone ett reportage där man intervjuat flera av de tjejer och kvinnor som HB har försökt tjata/mobba till sig nudes från. Extremt klantigt av AE att vara så barnsligt uppenbar angående sin inblandning. Tror inte den första tjejen hade identifierats så snabbt om det inte hade varit för hans behov av uppmärksamhet. Ska man hjälpa en utsatt tjej får man fasen se till att det inte börjar handla mer om ens egna behov och fantasier.
Citera
Medlem
guderis avatar
Är det ingen som reagerar mer på det här påståendet om en nedräkningskampanj. Den skulle alltså ha pågått sedan någon gång under 2020. Det betyder ju att dessa personer har suttit på dessa uppgifter men väntat med att vända sig till partiledningen eller polis för sin egen vinnings skull. Där kan man snacka om undermänniskor som definitivt inte bryr sig om flickan ifråga, oberoende av om uppgifterna är sanna eller falska. Där kan vi snacka riktiga jävla vidriga människor, häng ut dem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in