Citat:
Ursprungligen postat av
Nulb
Naturligtvis är detta spekulativt, det tycker jag nog framgick med önskvärd tydlighet. Däremot är det ju en indikator på att de bevis HB talar om kanske inte är fullt så övertygande som han vill ge sken av i.om att utredningen inte lagts ned.
Nja, nu är han trots allt inte gemene man utan en riksdagsledamot. Då har man högre krav på sig att agera korrekt och moraliskt. Om anklagelserna hade varit helt grundlösa vågar jag även gissa att partiet inte hade lagt några större resurser på en internutredning. Detta då redan en inledd utredning är av medialt intresse vilket skadar partiet.
Nja, jag tror snarare att det vore dumt att inte inleda en utredning vid ett sånt påstående oavsett sanningsgrad. Att den sedan pågår en längre tid är mer en indikation på att den utförs bättre än om den läggs ner direkt. Eller i alla fall inte sämre.
Vad som däremot är märkligt är att den blev spridd i media direkt. Det finns ju inget intresse från hb eller m kan man tycka. Om flickan gått till polisen vore det mer rimligt, nu får man mer en känsla av politiskt drev eller honey trap.