2021-09-15, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
För en vecka sen sa dock Hanif att han aldrig hört talas om anklagelserna och inte visste vad tidningarna pratade om när de ringde honom. Idag säger han att han vetat om det sedan december 2020.

Så bevisligen har han lätt för att ljuga.

Vilka som riktar anklagelserna mot honom är väl inte klarlagt, eller? I så fall har jag missat det. Verkar mest vara folk i tråden som letat moderater som inte gillar Bali och lagt ihop 1+1 på ett halvskakigt sätt.

Aftonbladet ringer honom på torsdagen och frågar om han groomat tonåringar. Eftersom han är oskyldig och inte hört anklagelsen tidigare så är hans första reaktion förundran. När mer detaljer framkommer om det påstådda offret är det förstås lätt att lägga ihop 1+1 i efterhand. Ingenting av detta talar nödvändigtvis till hans nackdel.
Citera
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Om han påstår att han har bevis som avslöjar anklagelserna mot honom som lögner gör det inte den som anklagar till en lögnare?
Jo. Men notera vem han pekar ut som anklagare. Det är på det hela taget ganska snyggt manövrerat av honom, så det är synd att du missar de nyanserna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImYou
Att HB skulle gå public med sina bevis är lika obegripligt som att en pokerspelare skulle avslöja sin hand på första given.

Han har inget att vinna på det, vare sig han är skyldig eller inte. Han har berättat sin version och lagt lika mycket i insats som den som anklagat honom. Han har synat.

Ja… Det är ju bättre att sitta inne på bevisen för ens oskuld och låta folk bygga en uppfattning om att man som politiker är skyldig…

Eller..?

Sedan finns det många goda skäl att inte publicera chatloggar med en minderårig flicka men tror nog inte några av dessa skäl är avgörande i detta fall.
Oaktat känns det minst sagt märkligt att hans bevis inte presenteras för partiledningen så att utredningen läggs ned.
Citera
2021-09-15, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Nej, läs hans kommentarsfält på Facebook, alla backar honom tills bevis framkommit att han är skyldig.
Varför hatar Flashback HB, är det massa vänsterpack som hittat hit? 👮🏽‍♀️🤮

Om det stämmer som HB skriver att det är en konspiration så kan du nog räkna med att samtliga inblandade skriver i denna tråd.
Citera
Medlem
https://twitter.com/miraaksoys/status/1438107841945120772

https://twitter.com/thereseverdun/status/1438117467369377794
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Det där reagerade jag också på. Det ligger honom till last.

Han skrev att en kampanj med ryktesspridning på sociala media började i december 2020. Inte säkert att han kände till de anklagelser som nu lagts fram.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
länk till hennes Twitter?
Info finns i detta inlägg. Hon tog bort twitter direkt.

(FB) Moderat riksdagsman anklagas för olämpligt sexuellt beteende mot flicka under 18 år.

Citat:
Har vi några säkra belägg för vem tjejen faktiskt är då? Är ni säkra på att det är denna "inte helt stabila" tjej?
Jag har efterfrågat det i tråden. Det är flera olika som sagt att det är hon. Jag har inte fått nån säker källa men hon tog bort sin twitter direkt efter Hanifs inlägg innan det började skrivas om henne i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
För en vecka sen sa dock Hanif att han aldrig hört talas om anklagelserna och inte visste vad tidningarna pratade om när de ringde honom. Idag säger han att han vetat om det sedan december 2020.

Så bevisligen har han lätt för att ljuga.

Vilka som riktar anklagelserna mot honom är väl inte klarlagt, eller? I så fall har jag missat det. Verkar mest vara folk i tråden som letat moderater som inte gillar Bali och lagt ihop 1+1 på ett halvskakigt sätt.
Om aftonbladet ringer och säger "Hej du har bett mideråriga om nakenbilder, hur bemöter du de här anklagelserna?" Vad borde han sagt? Om han aldrig gjort det är det klart han inte hört om det.

Visst han kan ljuga. Jag tror dock det är osannolikt nu. Iallafall om det är de personer det verkar vara som ligger bakom. Då har jag större förtroende för Hanif.
Om han ljuger och anklagelserna stämmer kommer vi få veta det och jag kommer tappa all respekt och förtroende för honom.

(FB) Moderat riksdagsman anklagas för olämpligt sexuellt beteende mot flicka under 18 år. kolla detta inlägg sen är det en person till som hintat om att sätta dit Hanif för groomin under lång tid. En person som har en onormalt hat mot just honom.
Jag tror det är dessa. Något som talar för det är att hon tog bort sin twitter direkt efter Hanifs inlägg innan det började cirkulera uppgifter om henne här o på sociala medier och han låste sitt konto direkt. Finns mycket länkar i tråden om detta med skärmdumpar.
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Det där reagerade jag också på. Det ligger honom till last.

Det är ganska vanligt att man får konstiga meddelanden och inviter som politiker. Det mesta är ju scam från politiska motståndare. Han visste väl inte direkt vilket av dessa det egentligen gällde. Har en bekant som är gay och politisk aktiv, men det hindrar inte att han får en massa inviter från yngre "tjejer" i sociala medier.
Citera
2021-09-15, 15:54
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Jo. Men notera vem han pekar ut som anklagare. Det är på det hela taget ganska snyggt manövrerat av honom, så det är synd att du missar de nyanserna.

Nej jag missar inga nyanser, anklagelsen kommer från en ung tjej, korrekt?

Om det finns fler inblandande så är det såklart också intressant, men utan tjejens anklagande så finns det ingenting alls att gå på eller hur?
Citera
2021-09-15, 15:54
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Han har väl allt att vinna om han kan bevisa att anklagelserna mot honom är fabricerade?

Inte att underskatta ”guilt by association” och alla de som inte kommer delges uppföljningen. Men för de upplysta och av det klokare gardet, kommer han definitivt komma ut starkare.

En djävulsk sak att bli anklagad för. Känner verkligen med honom. Skönt höra att hans närmsta varit medvetna en längre tid. Hans flickvän hade lämnat om hon inte vetat att detta inte är sant.
Citera
2021-09-15, 15:55
Medlem
nickomyras avatar
Om han har varit på flertalet unga tjejer under flera år , så borde väl någon chattdump eller bild ha läckts ut och delats ?
Citera
2021-09-15, 15:56
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Ja… Det är ju bättre att sitta inne på bevisen för ens oskuld och låta folk bygga en uppfattning om att man som politiker är skyldig…

Eller..?

Sedan finns det många goda skäl att inte publicera chatloggar med en minderårig flicka men tror nog inte några av dessa skäl är avgörande i detta fall.
Oaktat känns det minst sagt märkligt att hans bevis inte presenteras för partiledningen så att utredningen läggs ned.
Nu är det dock omöjligt att vinna mot dessa anklagelser i mediastormen, oavsett om du har bevis eller inte. Speciellt efter metoo skandalerna. Enda chansen för att någorlunda rentvå sitt namn är via rättegång. Så självklart tar han inte striden mot media utan börjar i rätt ände, att ta utredningen i partiet. Som andra kommenterat så har nog även partiet satt munkavle på honom tills den interna utredningen är färdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in