Citat:
Ursprungligen postat av
FranzMarc
länk till hennes Twitter?
Info finns i detta inlägg. Hon tog bort twitter direkt.
(FB) Moderat riksdagsman anklagas för olämpligt sexuellt beteende mot flicka under 18 år.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlabamaHotcakes
Har vi några säkra belägg för vem tjejen faktiskt är då? Är ni säkra på att det är denna "inte helt stabila" tjej?
Jag har efterfrågat det i tråden. Det är flera olika som sagt att det är hon. Jag har inte fått nån säker källa men hon tog bort sin twitter direkt efter Hanifs inlägg innan det började skrivas om henne i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
hajpadeg
För en vecka sen sa dock Hanif att han aldrig hört talas om anklagelserna och inte visste vad tidningarna pratade om när de ringde honom. Idag säger han att han vetat om det sedan december 2020.
Så bevisligen har han lätt för att ljuga.
Vilka som riktar anklagelserna mot honom är väl inte klarlagt, eller? I så fall har jag missat det. Verkar mest vara folk i tråden som letat moderater som inte gillar Bali och lagt ihop 1+1 på ett halvskakigt sätt.
Om aftonbladet ringer och säger "Hej du har bett mideråriga om nakenbilder, hur bemöter du de här anklagelserna?" Vad borde han sagt? Om han aldrig gjort det är det klart han inte hört om det.
Visst han kan ljuga. Jag tror dock det är osannolikt nu. Iallafall om det är de personer det verkar vara som ligger bakom. Då har jag större förtroende för Hanif.
Om han ljuger och anklagelserna stämmer kommer vi få veta det och jag kommer tappa all respekt och förtroende för honom.
(FB) Moderat riksdagsman anklagas för olämpligt sexuellt beteende mot flicka under 18 år. kolla detta inlägg sen är det en person till som hintat om att sätta dit Hanif för groomin under lång tid. En person som har en onormalt hat mot just honom.
Jag tror det är dessa. Något som talar för det är att hon tog bort sin twitter direkt efter Hanifs inlägg innan det började cirkulera uppgifter om henne här o på sociala medier och han låste sitt konto direkt. Finns mycket länkar i tråden om detta med skärmdumpar.