2021-09-15, 15:19
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Tycker hans genmäle är trovärdigt och känns genuint. Bär sannolikhetens prägel, som man säger. Vore han skyldig skulle han inte begära rättslig prövning. Eller

Partiets utredning handlar inte om brott har blivit begånget det handlar om han uppträtt olämpligt vilket är något helt annat än att han begått någon olaglig handling.

Just av det skälet är han begäran om polisutredning snarare något som stärker misstanken om olämpligt beteende. HB vill flytta fokus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Jag antar han diskuterat detta väldigt mycket internt inom M och deras jurister/PR/what ever. Och de har kommit fram till att det är bäst såhär.
Vi har ingen aning om vad som skett och skulle han slänga ut skärmdumpar på deras konversation finns det en risk att han förstör hennes politiska karriär (om den inte redan är över) för all framtid. Samt att hon är minderårig är det bara onödigt.
Nu ligger bollen hos henne. Det är ju bara hon slänger fram bevisen? Annars är han oskyldig.
Har det skett över sociala medier är det hur lätt som helst att bevisa.

Hon verkar ju inte ha någon intresse av att hänga ut Bali offentligt, utan har bara berättat vad som hänt för partiledningen. Hade hon velat förstöra hans karriär eller anmäla honom för brott hade hon väl gått till media och polis. Så jag tror inte hon kommer försöka bevisa någonting alls.

Så bollen ligger ju trots allt hos Hanif Bali. Han är ju den ende som har ett intresse av fakta på bordet, om han är oskyldig. Han tjänar ju ingenting på att tiga.
Citera
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Tycker hans genmäle är trovärdigt och känns genuint. Bär sannolikhetens prägel, som man säger. Vore han skyldig skulle han inte begära rättslig prövning. Eller

Syftet med att säga sig välkomna en anmälan skulle vara att dra fokus från det olämpliga i hans beteende. "Så du har frågat en femtonåring om nakenbilder?" "Men jag har inte begått något brott!"
Citera
2021-09-15, 15:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Man ska väl aldrig säga aldrig, men dementin känns lite för kategorisk om det skulle föreligga några som helst tveksamheter. Hur som helst så får vi väl se vad som händer nu. Blir det någon polisanmälan, kommer det att presenteras några bevis, eller..?

Om det som tjejen påstår är sant, så är det väl ändå inte sannolikt att han begått något brott, eller?
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Det saknas bara bevis om man väljer att helt bortse från flickans berättelse. Vilket jag inte ser varför man skulle göra. Det här är ingen rättegång, tung bevisning krävs för att få någon fälld för brott. För att få någon fälld för moralbrott är beviskraven betydligt lägre.
Jaha, då räcker det med hörsägen? Moralbrott?
Så då ska vi deplattformera folk utifrån skvaller för påstådda "moralbrott"? Jävla taliban.
Citera
Medlem
Katastrofen1s avatar
Det här luktade vänsterkomplott från början. Vänsterfolk i min närhet och på nätet grät av glädje när ryktena om HB började florera. Det är så otroligt många som vill se han gå ner.
Citera
2021-09-15, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Du verkar ha snöat in på det rättsliga. Återigen, det är ingen rättegång. Det handlar enbart om hans rykte. Om han inte vill rentvå sitt namn så absolut, ingen kan tvinga honom att presentera ett enda bevis. Men det vore märkligt om han inte gjorde det, tycker jag.

Presentera bevis på att han är oskyldig?
Kan du meddela vilka bevis den andra sidan har presenterat på att han ens uppträtt olämpligt?
Citera
2021-09-15, 15:21
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror han menar klaner från Afghanistan, Kurdistan med mera.

Jag tror snarare att han syftade på Twitter- och Flashbackklanerna:

Vi lever inte i ett klanvälde där andra än rättsväsendet fastställer ens skuld eller kan befria en från anklagelser.
Citera
2021-09-15, 15:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror snarare att han syftade på Twitter- och Flashbackklanerna:

Vi lever inte i ett klanvälde där andra än rättsväsendet fastställer ens skuld eller kan befria en från anklagelser.

Ok. Aldrig hört att drev på exempelvis Twitter har benämnts som en ”klan”.
Citera
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:

Håller med. Tycker också att det känns uppriktigt och att han inte har något att dölja, men vi får väl se framöver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-pluribus-unum
Hur kommer det sig att majoriteten av alla som är negativt inställda till Hanif Bali har konton med få inlägg?

De med många inlägg kopplat till sitt konto har en mer neutral hållning.

Hur kommer det sig?
Och den sista gruppen då, den med positiv/beskyddande hållning?
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldGraveCenter
Riksdagsledamoten Hanif Bali (M) förnekar alla anklagelser mot honom om olämpligt sexuellt beteende. I ett Facebook-inlägg skriver han nu själv att han är den M-ledamot som har pekats ut under de senaste dagarna, och ger sin egen version kring det som har hänt.

Enligt uppgifter till Aftonbladet och Expressen anklagas Bali bland annat för att ha uppmanat en flicka under 18 år i Moderata ungdomsförbundet att skicka bilder av sexuell karaktär. Hanif Bali skriver att han agerade läxhjälp och mentor åt henne, men att han själv valde att avbryta kontakten när “personen i fråga ville ha en annan relation.”

”Jag har gott om bevis som visar att jag är oskyldig till det jag anklagats för och att detta snarare rör sig om en komplott av meningsmotståndare där en ung person fått agera som bricka i spelet”, skriver hanf.

Anklagelser har framkommit under de senaste dagarna. M-profilen uppmanar personen som riktar anklagelserna mot honom att polisanmäla, så att Bali får möjlighet att rentvå sig.

”Jag har på inga sätt bett om några opassande bilder eller gjort något annat olämpligt”, skriver han.

Bali meddelar också att han inte kommer avgå ”på grund av grundlösa påståenden”.

Källa - omni

Hahahaha, jag gillar att han inte avgår, dags att nån sätter dom smutsiga jantelags-svennarna och feministerna på Grispressen och Aftongrisen på plats.

Han har inte gjort detta, och det fattar vem som helst. Han ber till och med offret att polisanmäla. Ingen rädsla, bara all in mannen.

Han är ingen jag gillar, men som dom säger - the enemy of my enemy is my friend.

Det är just det han vill. Inget brottsligt har begåtts men däremot säkert något omoraliskt. Så han försöker slingra sig ut genom göra saken till en juridisk istället för moralisk fråga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in