2021-09-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Vad det verkar som är högst personliga reflektioner där människor som hatar högern ser det som en sanning att alla moderater är sprungna från Mordor och utövar könsmaktsordning i parti och minut och direkt vet att Hanif betett sig som en dödsknarkarnazist.

Är man tokhöger så tycker man det verkar som att tjejen är borderlinepsyk. Case closed.

Jag är inte radikal åt något håll men känner att HB som systemutvecklare och kodare vet ungefär hur det här med information sparas på some och även om han helt klart trampar snett ibland i sina tweets så tror jag ändå att han uppnår normalbegåvning och har ett utvecklat steg-två tänk där han inte skulle försöka få till att bonka bäver med en 17-årig muffare via meddelanden på some.

Han vore väl iofs inte den förste snubben som låter kuken sköta tänkandet. Den där sortens aktiviteter kan ju få folk att tappa omdömet, så att säga. Han kanske fick för sig att de hade en så stark relation att han vågade, och så sket det sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Känns väl hyfsat säkert att anklagelserna är falska. Hanif Bali välkomnar en polisanmälan. Om anklagelserna vore sanna skulle Bali vara säker på att det finns bevisning i form av skärmdumpar från mobilkonversationer och då skulle han inte uttala sig som han gjorde. För flickan blir det inga konsekvenser alls, gör hon ingen polisanmälan gör hon sig inte skyldig till mened, och Balis politiska meningsmotståndare vet att anklagelsen i sig räcker för att avsluta Balis politiska karriär, och hennes egen politiska karriär har bara börjat. Bali skulle väl möjligen kunna göra en polisanmälan om förtal, men oavsett fakta så ser det illa ut om en vuxen manlig politiker anmäler en ung flicka för förtal.

Det man kan skuldbelägga Bali för är att han överhuvudtaget erbjöd läxhjälp till en flicka i yngre tonåren. Han borde ha insett riskerna det skulle kunna medföra.

Tänkte att jag skulle bemöta din kommentar och förklara varför det här inte nödvändigtvis är en straffrättslig fråga och att det mesta talar för att HB inte uppträtt kriminellt utan olämpligt. Men, sedan såg jag att du skriver att flickan inte riskerar att begå mened och insåg att du helt saknar kunskap inom juridik och att jag inte har ork att utbilda dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
"Andreas Gustavsson
@a_gustavsson
Gråter en varm lyckotår över det gräv som kommer på fredag. Det har ALLT"

Hanifgate har kanske bara börjat...
Den som lever får se

Standup-nollan Martin Soneby: "omg är detta vad jag tror det är" varpå Gustavsson svarar "Nä".

Lär inte vara Hanif-relaterat.
Citera
2021-09-15, 15:08
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Hade du haft någon form av utbildning hade du förstått att det är mycket svårt att bevisa sin oskuld bortom alla tvivel, varför omvänd bevisföring inte är godkänd, annat i skattfall [sic].

Jag gillar dina hårda stil när du svarar på inlägg, har själv fått den riktad mot mig förut och det har blivit nästintill sexuellt för mig.

OnT: Vad skulle motivet vara för denna MUF:are att agera spelbricka i att ta ner HB? Är han ett sånt väldans hot mot etablissemanget att han måste förgöras? Det känns som att efter allt hans prat om fake news och gammelmedia så vore det taktiskt korrekt att försöka odla konspirationstankar kring hans kladdande, något som hans idiotföljare äter upp med sked.
Citera
2021-09-15, 15:08
Medlem
Sam.Boyds avatar
Om M kastar ut honom, så kan han alltid ringa Åkesson.

SDs väljare är inte så känsliga när det kommer till påståenden om olämpliga sexuellt betende.

Nu har ju Hanif sagt att han vill att det ska tas upp i domstolen. inte på kvällspressen ledarsidor eller sociala medier.
Vi väntar med spänning.
Citera
2021-09-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Men, sedan såg jag att du skriver att flickan inte riskerar att begå mened och insåg att du helt saknar kunskap inom juridik och att jag inte har ork att utbilda dig.
"Mened är inom flera länders rättssystem ett brott varigenom den som avgivit vittnesed inför domstol, sedan i sitt vittnesmål ljuger på ett sådant sätt att detta påverkar målets utgång"
Citera
2021-09-15, 15:09
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Jag är inte radikal åt något håll men känner att HB som systemutvecklare och kodare vet ungefär hur det här med information sparas på some och även om han helt klart trampar snett ibland i sina tweets så tror jag ändå att han uppnår normalbegåvning och har ett utvecklat steg-två tänk där han inte skulle försöka få till att bonka bäver med en 17-årig muffare via meddelanden på some.

Då borde han också vara intelligent nog att spara meddelanden som vidimerar hans oskuld. Exempelvis de där han menar att han sa åt flickan att sluta kontakta honom.
Citera
2021-09-15, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Hanif Bali är inte i rätten. NU handlar det ju om att rentvå sitt namn. Man kan ju tycka vad man vill om att man ska behöva göra det, men faktum är ju att han måste det om han vill ha någon form av karriär kvar.

Så då är det väl bara att göra det. Du kan inte säga "jag kan lätt bevisa att anklagelserna mot mig är falska" och sedan inte visa dem. Då kommer ju majoriteten av alla människor tänka "han har inga bevis, han bluffar bara" snarare än "vilken principfast och klok kille".

Personligen skiter jag i vilket, men det torde ju vara i Balis egenintresse att rentvå sitt namn.
Givet att han skrivit att han hoppas tjejen får må bra så är det lätt att se att han inte har något intresse av att hänga ut henne
Citera
2021-09-15, 15:11
Avslutad
Vad beträffar Hanif Bali, så blir det väl svårt att komma tillbaka
nu, efter denna cirkus. Troligtvis avgång rätt snart
Citera
2021-09-15, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
"Mened är inom flera länders rättssystem ett brott varigenom den som avgivit vittnesed inför domstol, sedan i sitt vittnesmål ljuger på ett sådant sätt att detta påverkar målets utgång"

Och du menar då att rätten skulle höra målsägande under ed..?
Citera
2021-09-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
"Andreas Gustavsson
@a_gustavsson
Gråter en varm lyckotår över det gräv som kommer på fredag. Det har ALLT"

Hanifgate har kanske bara börjat...
Den som lever får se
På fredag lär väl de flesta här leva det är ju bara två dagar till.
Att det inte finns någon brottsanklagelse är redan klart annars hade det legat hos polisen.
Det ena behöver inte utesluta det andra,Bali Kan ha haft och avslutat en relation med tjejen sen kan han ha blivit utsatt för en komplott.
Senast redigerad av Torspjesku 2021-09-15 kl. 15:15.
Citera
2021-09-15, 15:12
Medlem
LeeVans avatar
Sånt här var betydligt vanligare på den tiden då det även fanns svenska män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in