2021-09-15, 13:37
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Jag tror faktiskt på vad tjejen säger. Varför skulle en ung muf riskera hela sin framtid i partiet genom att ljuga? Det låter som han har haft kontakt med flera unga tjejer. Det låter också som han visste att kontakten med tjejen inte varit ok men fortsatt ändå. Varför ska han hjälpa henne med läxor? Tänk om du själv kontaktas av en ung tjej som vill ha läxhjälp och du går med på det, skulle frun bli glad?

Jag tror han inte uttryckligen bett om bilder och sex, utan bäddat in det på ett fint sätt.

Hon har allt att förlora. Hon har ingen karriär ännu, men det har han. Så det är mer sannolikt att att hon ljuger. Detta är dock svårt för dig att inse då du säkerligen per automatik tillhör den skara som sympatiserar med alla tjejer så fort ordet "ofredat" felaktigt vaskas fram. Var lite neutral i din ställning och lägg undan feministpinnen så kanske du tänker lite mer logiskt också
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Eh.

Just "hackat min telefon" är en stor hint att personen vet att han skrivit dumma saker som måsteförklaras bort med att nån annan haft telefonen, men Bali säger inget sådant.

Tyder på att han vet att där inte finns några dåliga meddelande. Annars hade han ju försökt med något liknande, om att nån annan haft kontot.

Bali är väl tillräckligt ung för att fatta att telefonhackningsförsvaret inte håller. Men principen är densamma - jag är offret här, den som anklagar är antingen galen eller samarbetar med någon för att bli av med mig för att jag är så oerhört viktig.

Skulle vilja hävda att det faktum att det inte presenteras några bevis också kan styrka den anklagades historia. Om det nu är en avancerad komplett att få bort Bali, så hade man såklart sett till att manipulera skärmdumpar på konversationer också. Det är inte svårt.

Om så inte sker ökar ju sannolikheten att det bara rör sig om en flicka som tagit mod till sig att berätta vad som hänt, men som kanske inte haft sinnesnärvaron att spara all bevisföring i ett år innan hon vågar prata om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Hanif Balis försvar är rakt ur den politiska spelboken i såna här händelser. Finns ingen anledning att tro att det finns ett sant ord i det som skrivits, eller att Bali själv skrivit något av det.

Nät Anthony Weiner anklagades för att chatta och skicka dickpics till underåriga sa han att det absolut inte var sant och att det var en smutskastningskampanj av politiska motståndare som hackat hans telefon.

När Matt Gaetz anklagades för att ha köpt sex av en 17-åring sa han att det absolut inte var sant, utan att det var en hämnd från politiska motståndare för att han uppfattades som ett hot.

Och nu kör Hanif Bali exakt samma grej.

Personligen tror jag det är mer sannolikt att äckelgubbar är olämpliga i sina kontakter med tonårstjejer, än att tonårsstjejer moonlightar som gubbkåta fjortisar för att fälla "obekväma politiker".
Det är möjligt att du har rätt, framtiden får utvisa det, särskilt om det nu stämmer att det är flera minderåriga mufare som har kommit med anklagelser. Bali är dock verkligen inte gubbe även om han ser mycket äldre ut än vad han är. Inte för att jag har mycket till övers för just Hanif Bali, men sanningen lär väl komma fram för eller senare. Det som talar för att Bali talar sanning är den där överklassiraniern från Göteborg som har spridit rökridåer om Bali på twitter i flera månader, i inlägg som nu har tagits bort (som någon länkade till tidigare i tråden).

Och till alla vänstermuppar som skriver i den här tråden. Var fan var ni när 50 procent av alla offentliga vänstermän och feminister "förvann" spårlöst från offentligheten i samband med me too? Är ni lättade att det för en gångs skull inte är en uttalad vänsterfeminististk man som anklagas för den här typen av beteende?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Märkligt att först blåneka

"– Det är ingenting jag någonsin har hört talas om, sa han till Aftonbladet för fem dagar sedan."

För att sedan beskriva en lång och ingående historia om en tjej som beskrivs som psyksjuk, som har försökt inleda en relation.

Hade jag blivit ifrågasatt ifall jag hade skickat något olämpligt så hade det första varit att ta upp just att "nej, men visst stämmer det att jag hade en diskussion med en tjej men det var hon som ville inleda något, inte jag".

Inte "nej jag vet inte vad du pratar om"

Fast när Aftonbladet ringer och berättar att han är misstänkt för övergrepp vet han ju inte vad saken gäller eftersom han inte begått några övergrepp. När det framkommer att det är den kontaktssökande fjortisen som ligger bakom kan han förklara hur deras relation sett ut. Finns inte någon motsättning alls.
Citera
Medlem
Varför la inte HB ut sitt bevis och fick de ur världen? Om har det som han säger, att de blir en tidningsflopp och tjejen är mytoman.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Råkade Hanif Bali ut för ett försök till honungsfälla?:

Citat:
Hanif Bali:

"För ungefär två år sedan kontaktades jag av en MUF-medlem som sökte mycket kontakt med mig. Vi diskuterade till en början politik men där avslutades konversationen. Flera månader efter återupptas kontaktsökandet och personen börjar även söka hjälp om studier och även mer privata angelägenheter. Hon var väldigt intensivt kontaktsökande och ville ha stöd och hjälp. Jag försökte hjälpa så gott jag kunde.

När det framkom att personen i fråga ville ha en annan relation borde jag avslutat konversationen direkt. När påstötningarna blev mer explicita gjorde jag det däremot klart att något annat än en vänskapsrelation där jag agerat som mentor inte kunde bli aktuell. Jag har på inga sätt bett om några opassande bilder eller gjort något annat olämpligt. Personens kontakter upphörde en tid när jag vänligt men bestämt förklarade att hon inte kan fortsätta höra av sig då jag är betydligt äldre än henne, har flickvän och inte är intresserad av något annat.

När hon fortsatte höra av sig valde jag att ytterligare en gång be henne om att sluta kontakta mig, denna gång på ett bryskare sätt. Hon bad då om ursäkt, lovade att det inte skulle ske igen varpå jag spärrade hennes nummer och blockerade henne på sociala medier."

"I december 2020 fram tills idag börjar meningsmotståndare på internet trakassera mig med de lögner och förtalsgrundande anklagelser som cirkulerat i media mot mig, jag ser att dessa inlägg gillas av personen i fråga. Flera dagar innan anklagelserna riktas mot mig i partiet börjar dessa fientligt inställda konton anspela och ”räkna ner” till den dag då de planerat att ta detta till partiet. Jag har detta dokumenterat - de visste alltså långt innan vilken dag som anklagelserna skulle riktas. Det är ett väl valt tillfälle då partiets interna nomineringsprocess drar igång. De påståenden som nu riktas mot mig påverkar förmodligen mina möjligheter att kandidera för en till mandatperiod. Detta trots att jag är oskyldig till det som påstås."

https://www.facebook.com/hanif.bali/posts/10158569956150686

Eller är han väldigt listig här, och tänkte att bästa försvaret i denna situation är att anfalla hårt?
Citera
2021-09-15, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Du är uppenbart väldigt fäst vid HB, det känns som om du idealiserar honom mer än en smula. Glöm inte att många gömmer sina mörka sidor så långt in det går och till och med förnekar att de ens finns inom sig. Vad som förmedlas utåt av en person behöver inte vara hela sanningen om dem.

Är faktiskt inte direkt fäst vid HB, röstar heller inte på M. Är dock jäkligt försiktig att döma folk på förhand, då jag själv blivit utsatt för en liknande situation. Dock av en vuxen kvinna. Fanns ingen substans överhuvudtaget i anklagelsen, vilket till slut framkom. Hon stalkade mig och blev förbannad för att jag inte tog emot hennes inviter. En riktigt jobbig period som jag inte önskar någon.

Men, jag är dock av den övertygelsen att HB är för smart för att göra något liknande. Iaf lämna uppenbara spår efter sig. Jag tror helt enkelt inte vi kommer få sen några bevis på att han har begärt nakenbilder av en 15 åring eller begärt sex. Jag tror inte på det.

Vad säger att det inte är skickat från fejkkonto, dvs någon som utgett sig vara HB?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Varför la inte HB ut sitt bevis och fick de ur världen? Om har det som han säger, att de blir en tidningsflopp och tjejen är mytoman.

Det kan han inte göra så länge den interna utredningen fortgår.
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Han bokstavligen ber personen att göra en polisanmälan så att han kan rentvå sig.

Jag tror inte ett ögonblick på dessa anklagelser. HB är inte så korkad att han kliver i den fällan.

Kulturmarxisterna har blivit alltmer desperata och smutsiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Då kan han anmäla för förtal om han nu så gärna vill bevisa att anklagelserna är falska

Och vem säger att han inte kommer göra det? Men oavsett så är det du skriver helt irrelevant. Det finns ingenting som talar för att det skulle finnas sanning, och om det fanns det så borde polisen utreda det. Innan dess så handlar det enbart om att förstöra en persons karriär och personer som du är den som är katalysatorn i det hela. Är du seriöst dum i huvudet? Bara för att man är en ung tjej så betyder det inte att hon automatiskt har mer rätt än en man i medelåldern.

Så igen: Även om han polisanmäler för förtal så är han redan dömd av många. Här har tidningarna ett stort ansvar, eftersom de bara skriver efter vad som ger klick. Det är här man ska sätta stopp och berätta för tidningarna vad som gäller.
Citera
2021-09-15, 13:39
Medlem
Man kan ju iaf konstatera efter att ha läst denna tråd. Oskyldig eller skyldig så blir det svårt med politiken framöver för HB. "Ingen rök utan eld" tänket är starkt, iaf här på FB.

Om han nu är oskyldig är det ju rätt tragiskt alltihopa för alla inblandade.
Citera
2021-09-15, 13:39
Medlem
Vintergrisens avatar
Efter att ha läst igenom vad HB skriver på Facebook så måste jag hålla med om följande:

Citat:
Jag uppmanar personen som riktar dessa anklagelser mot mig att göra en polisanmälan

Fram med allt i ljuset bara så får det bära eller brista för samtliga inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in