Citat:
Ursprungligen postat av
HerrDagSedel
Skiter i vänstern. Det är jag som inte vill representeras av personer som försöker knulla 15-åringar. Min moral dock irrelevant. Även entusiastiska hebefiler borde inse det otaktiska i att försöka grooma tonåringar.
Det är lagligt att ha samtyckt sexuell kontakt med tjejer över 15 år. Däremot kan man ifrågasätta lämpligheten i det för en riksdagsledamot.
Min gissning är att detta är en tjej med själsliga bekymmer (läs: borderline) som vid tillfället uppskattade kontakten men som sedermera har ändrat sig. Moderaternas ledning har huvudbry eftersom chatten i högsta grad är lagligt men att sexuella vanor är ett effektivt vapen inom det politiska.
Man får inte misstänkliggöra någon för att denna är homosexuell, samma bör gälla även i detta fall. Men i praktiken så visar detta på varför gifta män med barn är bättre lämpade på högre poster.
I ett större perspektiv så ägnar sig vänstern åt politisk smutskastning, något som Sverige varit förskonade (minus hanteringen av SD då). Det vore olyckligt om vi gick samma väg som USA. Ännu mer olyckligt om vänstern gavs tillfälle att lyckas med sin politiska strategi. HB är väl den med vettigast politiska åsikter inom svensk offentlighet, säger jag som röstar på SD.