Citat:
Ursprungligen postat av
odok
Prof. MS med sin expertis inom civilrätt har utan tvekan större expertis även inom det aktuella området än random flashbackgeni utan någon som helst juridisk expertis. Jag tror helt enkelt inte att du har den kompetens som krävs för att faktiskt avgöra huruvida och i vilken mån hans expertis är tillräcklig.
Hur skulle hans eventuella kompetens inom civilrätten göra honom till mer expert inom ett specifikt område inom straffrätt än vi andra här?
Och hur vet du vilken juridisk kompetens vi andra som kommenterar här har?
Jag har läst tillräckligt av professorn för att veta att han är en aktivist med en agenda, som Anne Ramberg, och därför förutsätter jag att allt han skriver stödjer den agendan, som liknar Annes.
Alltså tar jag allt han skriver med en försvarlig nypa salt.
Såvitt jag förstår finns det ännu inte någon polisanmälan, och ingen utpekad gärningsman eller gärningsbeskrivning, att redan då ge sig på en bedömning av vad som eventuellt skett, och hur det kan komma att bedömas i en eventuell rättegång, känns oseriöst, men typiskt prof. Schultz. Det brukar vara viktigt för honom att synas i spalterna.
Man kommer osökt att tänka på rådet 'argumentationen svag, höj rösten' när man läser honom