2021-09-14, 17:34
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Nja dom påstår ju att skedar fastnar som är i rostfritt och inte ens är magnetiskt så I mina ögon är detta bluff

Rostfritt stål är magnetiskt, det är bara speciella legeringar som har sämre magnetism och det har man knappast i vanliga skedar. Ditt kylskåp är garanterat i rostfritt även om det är vitt där kylskåpsmagneterna funkar, eller hur...

https://www.damstahl.se/blogg/posts/allmant-om-rostfritt/rostfritt-kan-absolut-vara-magnetiskt/
Citera
2021-09-14, 17:55
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Rostfritt stål är magnetiskt, det är bara speciella legeringar som har sämre magnetism och det har man knappast i vanliga skedar. Ditt kylskåp är garanterat i rostfritt även om det är vitt där kylskåpsmagneterna funkar, eller hur...

https://www.damstahl.se/blogg/posts/allmant-om-rostfritt/rostfritt-kan-absolut-vara-magnetiskt/
Rostfritt är inte magnetiskt. Kromstål är magnetiskt. När jag kör in skrot måste man skilja dessa 2 metaller åt med just en magnet.
Citera
2021-09-14, 18:02
Medlem
Intensivtkloks avatar
Har inte tramset nått en löjlig nivå när det argumenteras som om magnetismen efter vaccinationerna skulle vara verklig? :-) Jösses, ge er, ta sprutan och lev livet. Har jag fel så kan ni ju alltid överbevisa oss stackars tvivlare med lite nya filmer på magneter på era armar...
Citera
2021-09-14, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Nja dom påstår ju att skedar fastnar som är i rostfritt och inte ens är magnetiskt så I mina ögon är detta bluff

Eventuellt är skedarna bara en sk "halmgubbe". Det som verifierats i tråden är att kylskåpsmagneter fastnat på kanske var tredje eller var femte som fått pfizer eller moderna.

Det är flera - inklusive undertecknad - som har sett detta med egna ögon. Verkar skilja från batch till batch beroende på när man fått den. Effekten sitter i flera veckor efter sprutan.

Magneten fäster svagt exakt på sprutstället men ingen annanstans på kroppen. Området närmast runt sprutstället tenderar att repellera magneten.

Har inte sett några bevis på att mynt, skedar och dylikt verkligen fastnar. Min gissning är att dessa videos skapats för att prima (psykologiskt förbereda) folk på att även magneten är ett hoax.
Citera
2021-09-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Har inte tramset nått en löjlig nivå när det argumenteras som om magnetismen efter vaccinationerna skulle vara verklig? :-) Jösses, ge er, ta sprutan och lev livet. Har jag fel så kan ni ju alltid överbevisa oss stackars tvivlare med lite nya filmer på magneter på era armar...

Intensivtklok är ett sozzetroll av värsta sort.

Plocka fram en kylskåpsmagnet och testa på er själva och er omgivning. Efter fem personer borde ni åtminstone ha ett napp.

Efter några veckor är effekten svag. Håll magneten försiktigt och för den över det ställe där sprutan givits. Observera att det kan ske en repellation just i området närmast runtom.
Citera
2021-09-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok

Skulle göra alla gott om "sanningssökarna" la foliehatten på hyllan, idiotin är på orimliga nivåer just nu. Anti-vaxxarna har inbillat sig att man får en magnetisk superkraft av sprutan
Citera
2021-09-14, 20:04
Medlem
Jag har en teori.

Det handlar inte om varesig magnetism eller hudens egna oljor, dvs det kvittar om man tvättar av huden med valfritt ämne och sen torkar torrt.

Jag säger inte att jag har rätt, min teori är så fantastiskt ickespännande som att när sval magnet möter varmare hud så bildas kondens och det i kombination med hur en överarms muskler är utformade gör att magneten ser ut att fästa.

Jag testade på mig själv innan dusch och efter, och beroende på var jag satte magneten innan dusch, så verkade den fästa.
Efter en varm dusch med avtorkad arm, dvs att huden var mycket varmare än magneten "fäste" den överallt jag satte den på armen.

Jag är även ovaccinerad, så grundteorin i tråden om att det är pågrund av vaccinet, håller inte i mitt fall.

Givetvis hade kondens inte kunnat hålla kvar något alltför stort och tungt, därför duger det bara med mindre varianter eller tunnare kylskåpsmagneter.

Ni som testar det här, kan inte ni vara vänliga att värma magneten en stund antingen i handen eller på annat lämpligt sätt, torka sen torrt både hud och magnet och se vad som händer.

Alternativt som nämts i tråden tidigare, lägg en bit papper mellan hud och magnet.
Senast redigerad av Throwaway1912 2021-09-14 kl. 20:15.
Citera
2021-09-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersStenberg

Plocka fram en kylskåpsmagnet och testa på er själva och er omgivning. Efter fem personer borde ni åtminstone ha ett napp.

Efter några veckor är effekten svag. Håll magneten försiktigt och för den över det ställe där sprutan givits. Observera att det kan ske en repellation just i området närmast runtom.

Sten Andersberg.... Det stämmer inte
Citera
2021-09-14, 22:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersStenberg

Jag testade att hålla en bit förkromat stål i form av ett S mot överarmen i förrgår kväll.
Stålbit som jag vet magneter reagerar på, för jag testade efteråt med kylskåpsmagnet.

TRO FAN ATT DEN FASTNADE PÅ MIN VÄNSTERARM! inte högerarmen. Där har jag ju inte tagit vaccinet.
Stålbiten satt kvar i lodrätt läge i flera minuter. Testade flera gånger. Hade strax tidigare haft lite molande värk i armen där sprutan stacks in för ÖVER EN MÅNAD SEN!

Till slut föll den av och "ville inte längre". Detta är till 100% sant. Jag dricker inte, knarkar inte.
Citera
2021-09-14, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarrou
Sten Andersberg.... Det stämmer inte

Vad vet du om det herr Nolla?

Hur många har du testat?

Jag vill upplysa herr värdelös Nolla om att bara för att det inte fungerar på alla så innebär inte det ett skit.

Antagligen skiljer det mellan batcher vad de stoppat i.

Finns som sagt hur många som helst som vittnar om detta.
Citera
2021-09-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag testade att hålla en bit förkromat stål i form av ett S mot överarmen i förrgår kväll.
Stålbit som jag vet magneter reagerar på, för jag testade efteråt med kylskåpsmagnet.

TRO FAN ATT DEN FASTNADE PÅ MIN VÄNSTERARM! inte högerarmen. Där har jag ju inte tagit vaccinet.
Stålbiten satt kvar i lodrätt läge i flera minuter. Testade flera gånger. Hade strax tidigare haft lite molande värk i armen där sprutan stacks in för ÖVER EN MÅNAD SEN!

Till slut föll den av och "ville inte längre". Detta är till 100% sant. Jag dricker inte, knarkar inte.

Du kan väl prova med kylskåpsmagneten direkt på armen? Eller gav inte det något resultat? Du borde även kunna känna om den repellerar. Det finns olika rapporter och både attraktion och repellering verkar förekomma.
Citera
2021-09-14, 23:45
Medlem
Vad skulle syftet med magneten vara?
Jag tänker så här att egentligen kanske det inte är vaccinet som är boven i det här. Vi känner inte till de långsiktiga effekterna av viruset heller, och ja inte heller av vaccinet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in