Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Fear
Uncertainty
Doubt
Används ofta vid desinformationskampanjer (t ex Microsoft om Linux).
Nej jag tror inte det här är någonting. Det finns ingen brottsrubricering och ingen anmälan, mao bara skitkastning från de som är politiskt långt ifrån moderaterna.
Fel.
Det är en grej som väckts internt och som hänger ihop med personvalet. Det här kommer inifrån.
• Du kan notera en grej; andra partier ligger alltid - ALLTID - lågt när det gäller den här sortens skandaler.
Why? Därför att man vet att det (kanske/troligen/med säkerhet) finns några bad apples i de egna leden.
Det gäller allt från alkoholism, fortkörning, förskingring, bedrägerier eller - som i det här fallet - sexuella mönster.
• Och orkar du hålla det jag skrivit här ovanför i huvudet ett tag, så kan du nog greppa varför
inget parti ägnar sig åt någon särskild underrättelseverksamhet på personnivå.
Man vill gärna ha koll på andra partiers strategier och valplaner, men man är inte intresserade av saldot på bankkontona hos andra partiföreträdare.
• Försöker man dra växlar på att någon i ett annat parti burit sig åt som en idiot, så får man samma sak i plytet när det händer i de egna leden.
Det här blir tydligt när partisekreteraren Gunnar Strömmer uttalar sig i Aftonbladet:
– Alla människor ska känna sig trygga i Moderaterna men min erfarenhet efter att ha arbetat i den här rollen i flera år nu är att vi är varken bättre eller sämre än någon annan organisation eller arbetsplats, säger Gunnar Strömmer.
Exakt detta är jag 100 % övertygad om att de andra partierna fattar och känner igen sig själva i.