2021-09-13, 14:59
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Hahahaha Arsenals nuvarande trupp hade ej ens platsat på bänken i nån av de klubbar Conte basat över..
Jasså..? Hur kommer det sig då att Chelsea önskade att värva Ödegaard i somras?

Enda MU-spelarna som hade platsat i Juventus är Ronaldo och Pogba.
Citat:
Det här med Pogbas assist start första matcherna,är 7 assist första 4 matcher nåt rekord?
Han har ju verkligen steppat upp i år,visar verkligen hur bra han kan va.
Hah. Snacka om att vara hög på rus.

Hur många omggr har spelats såhär långt i säsongen? Tycker Mr. Hasch att att Man Utd har stött på tuff motstånd i de fyra första matcherna?

Som Bengt-Erik skriver nedan, så är inte Pogba ngn assistkung.
Citat:
Jo en jäkligt bra start av honom,men är det nån som gjort 7 assist på första 4 matcher?
Tror absolut inte han kommer hålla samma tempo och snitt,men kan han komma upp i 20-25 assist denna säsong är ej det fy skam.

Vad är rekord för assist under en säsong?
Så du tror alltså att Pogba kommer att stå med 20+ assists när säsongen väl är över?
Citat:
Ohh fan,det ska ju inte va omöjligt knäcka de rekordet,även om Henry va sjukt grym i Arsenal ..en av få klass spelare arsenal gjorde bättre när han ankom..hade inte KDB liknande siffror i fjol?
Henry var egentligen kantspelare, men AW omskolade han till striker när han kom till AFC. I Henry’s sista säsong i Monaco så stog han för 22 assits. Henry var alltid en assistkung.

Henry är bara en av många, många spelare som förvättrade sig markant efter att de kom till Arsenal.

Fast man kan inte förvänta sig att en sönderknarkad användare som dig vet bättre.
Citera
2021-09-13, 15:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ja Pogba har som sagt sett jäkligt mycket bättre ut i United,visst de tidigt på säsongen,men som du säger,Pogba får ut mer av sin fotboll när omgivning har blivit bättre,även om ingen var med första matcherna,så har ju nivån på hela laget blivit bättre.Han känner väl även laget kan utmana iår och vill verkligen visa hur bra han är innan kontraktet går ut och han lämnar.

Ahh kom ihåg hur Emil bara va inblandad i allt som skedde med Leipzig ,synd bara han inte kunnat upprepa den säsongen,kom ihåg hur hans namn var varje dag i Silly season ,de va de flesta större giganter som var intresserade,samt Arsenal,men man förstod senare hur bra han han trivs och mår i Tyskland.
Ryktet med Forsberg till Arsenal var det nog bara Anders Limpar som låg bakom, eftersom att Limpar uttalade flera ggr till engelsk media att vi borde köpa Forsberg.

Men visst så gick det div rykten om Forsberg till klubbar som bl.a. Arsenal, Liverpool och Milan..
Citera
2021-09-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ryktet med Forsberg till Arsenal var det nog bara Anders Limpar som låg bakom, eftersom att Limpar uttalade flera ggr till engelsk media att vi borde köpa Forsberg.

Men visst så gick det div rykten om Forsberg till klubbar som bl.a. Arsenal, Liverpool och Milan..
Va det inte även oveermars/Bergkamp som även yttra sig om arsenal borde hugga på Foppa.

Ja asso den säsong Foppa gjorde där är utan tvekan en av bästa svenskar presterat i nutida historia,håller väl Isaks förra säsongen i spanska ligan ,sen Zlatan har några .
Citera
2021-09-13, 15:52
Medlem
Citat:
Jasså..? Hur kommer det sig då att Chelsea önskade att värva Ödegaard i somras?

Enda MU-spelarna som hade platsat i Juventus är Ronaldo och Pogba.

Hah. Snacka om att vara hög på rus.

Hur många omggr har spelats såhär långt i säsongen? Tycker Mr. Hasch att att Man Utd har stött på tuff motstånd i de fyra första matcherna?

Som Bengt-Erik skriver nedan, så är inte Pogba ngn assistkung.

Så du tror alltså att Pogba kommer att stå med 20+ assists när säsongen väl är över?

Henry var egentligen kantspelare, men AW omskolade han till striker när han kom till AFC. I Henry’s sista säsong i Monaco så stog han för 22 assits. Henry var alltid en assistkung.

Henry är bara en av många, många spelare som förvättrade sig markant efter att de kom till Arsenal.

Fast man kan inte förvänta sig att en sönderknarkad användare som dig vet bättre.
Ni värva ej honom från Monaco,de hoppas jag du med vet,de va från Juventus ni hämta honom,

Yes tror Pogba löser 20+ om han får spela 80% av matcherna.

Även om de inte stått på bra motstånd görs fortfarande poängen,det är mer än Arsenals spelare,2 matcher har ju inte varit bra motstånd eller hur? På fyra matcher har han redan gjort fler assist än Arsenals bästa assist poänggörare förra säsongen,willian på 5,det säger ändo hur bra 7 på 4 matcher är,av en medelmåttig spelare (alla i united är väl d)
Men Pogba har förutom sista 2-3 säsonger alltid gjort helt ok med assist,ofta 10+,sista i juve va väl närmare 13-14 om inte helt fel ute
Senast redigerad av drhasch81 2021-09-13 kl. 16:01.
Citera
2021-09-13, 16:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Va det inte även oveermars/Bergkamp som även yttra sig om arsenal borde hugga på Foppa.

Ja asso den säsong Foppa gjorde där är utan tvekan en av bästa svenskar presterat i nutida historia,håller väl Isaks förra säsongen i spanska ligan ,sen Zlatan har några .
Det tror jag knappast. Har aldrig hört/läst ngn annan f.d Arsenal-spelare än Limpar säga att vi borde köpa Forsberg, på den tiden så behövde vi nämligen inte att förstärka truppen i den positionen som Forsberg spelar i.
Citat:
Ni värva ej honom från Monaco,de hoppas jag du med vet,de va från Juventus ni hämta honom,

Yes tror Pogba löser 20+ om han får spela 80% av matcherna.

Även om de inte stått på bra motstånd görs fortfarande poängen,det är mer än Arsenals spelare,2 matcher har ju inte varit bra motstånd eller hur? På fyra matcher har han redan gjort fler assist än Arsenals bästa assist poänggörare förra säsongen,willian på 5,det säger ändo hur bra 7 på 4 matcher är,av en medelmåttig spelare (alla i united är väl d)
Men Pogba har förutom sista 2-3 säsonger alltid gjort helt ok med assist,ofta 10+,sista i juve va väl närmare 13-14 om inte helt fel ute
Naturligtvis så vet jag att vi värvade Henry från Juventus.. Men innan Henry kom till NLD så hade han spelat på kanten genom hela sin karriär.

Så Ronaldo kommer att göra 25-30 mål för Man Utd den här säsongen, medans Fernandes kommer att göra 20-25 mål och Pogba kommer att göra 20-25 assits under 21/22? Lol!
Citera
2021-09-13, 16:52
Medlem
Citat:
Det tror jag knappast. Har aldrig hört/läst ngn annan f.d Arsenal-spelare än Limpar säga att vi borde köpa Forsberg, på den tiden så behövde vi nämligen inte att förstärka truppen i den positionen som Forsberg spelar i.

Naturligtvis så vet jag att vi värvade Henry från Juventus.. Men innan Henry kom till NLD så hade han spelat på kanten genom hela sin karriär.

Så Ronaldo kommer att göra 25-30 mål för Man Utd den här säsongen, medans Fernandes kommer att göra 20-25 mål och Pogba kommer att göra 20-25 assits under 21/22? Lol!
Nej Bruno kommer nog hålla sig 10+15mål(men fortfarande så kommer hans målskörd ligga i topp med Arsenals bästa,en del mål försvinner med Ronaldos entré)
Ja Cr7 ser jag inte kommer ha svårt göra 20-25+
Vart han än spelar,så producerar han mål, väldigt många mål
Yes tror Pogba slår assist rekordet i PL denna säsong,om han får va skadefri,det gäller alla 3.
Den där trion ,förvånar mig inte om de står för hälften av poängen (mål assist) united gör denna säsong.
Kommer bli en bättre version än Son/Kane

Men hur ser du på de där,att en medelmåttig spelare i united ,redan gjort 7 assist på 4 matcher,medan under en hel säsong, i toppklubben Arsenal ,så gjorde Willian totalt hela 5 assist..
Senast redigerad av drhasch81 2021-09-13 kl. 16:56.
Citera
2021-09-13, 19:58
Medlem
Vilken sida använder ni för att kolla highlights?
Tycker dom jag använder är sådär
Citera
2021-09-13, 21:01
Medlem
bananjukkas avatar
Att beakta med Ronaldo-värvningen som jag hörde i en podcast är att även om han gör mycket mål och fortsatte så i Juventus så sjönk hela lagets sammanlagda målskörd med ca 20 mål/säsong när han kom. Får se om det blir blir fallet även i United.
Citera
2021-09-13, 21:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Nej Bruno kommer nog hålla sig 10+15mål(men fortfarande så kommer hans målskörd ligga i topp med Arsenals bästa,en del mål försvinner med Ronaldos entré)
Ja Cr7 ser jag inte kommer ha svårt göra 20-25+
Vart han än spelar,så producerar han mål, väldigt många mål
Yes tror Pogba slår assist rekordet i PL denna säsong,om han får va skadefri,det gäller alla 3.
Den där trion ,förvånar mig inte om de står för hälften av poängen (mål assist) united gör denna säsong.
Kommer bli en bättre version än Son/Kane

Men hur ser du på de där,att en medelmåttig spelare i united ,redan gjort 7 assist på 4 matcher,medan under en hel säsong, i toppklubben Arsenal ,så gjorde Willian totalt hela 5 assist..
Lovade inte en viss hasch doktor för ngn vecka sen att Fernandes skulle göra 20-25 mål den här säsongen, samt att Fernandes kommer att göra fler mål än vad hela Gunners-laget kommer att göra under 21/22? Hmm....

Och nu så hävdar du istället att Fernandes kommer att göra 10-15 mål, p g a värvningen av Ronaldo.. att Pogba kommer att göra 20+ assits, att Ronaldo kommer göra en 20-25 mål? Hehe..
Citera
2021-09-13, 21:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Att beakta med Ronaldo-värvningen som jag hörde i en podcast är att även om han gör mycket mål och fortsatte så i Juventus så sjönk hela lagets sammanlagda målskörd med ca 20 mål/säsong när han kom. Får se om det blir blir fallet även i United.
Korrekt. Juventus blev, allt i allt, sämre med Ronaldo på plan.

Vad detta berodde på kan man ju bara spekulera om, men sannolikligen så betydde det mkt att Juve inte hade en tränare av Allegri’s kaliber under den perioden.
Citera
2021-09-13, 21:28
Medlem
Citat:
Lovade inte en viss hasch doktor för ngn vecka sen att Fernandes skulle göra 20-25 mål den här säsongen, samt att Fernandes kommer att göra fler mål än vad hela Gunners-laget kommer att göra under 21/22? Hmm....

Och nu så hävdar du istället att Fernandes kommer att göra 10-15 mål, p g a värvningen av Ronaldo.. att Pogba kommer att göra 20+ assits, att Ronaldo kommer göra en 20-25 mål? Hehe..

Har hela tiden sagt Bruno kOmmer göra fler mål än er bästa,har jag skrivit fel och sagt han ska göra fler mål än hela arsenal har jag varit bränd,eller som du säger, skrivit fel.

Och yes de är väl en självklarhet Bruno inte kommer få ta straffar och frisparksmål som förr när herr Ronaldo kom in,så självklart får man sänka hans mål gissning.
Och yes, Pogba kommer fortsätta göra sina assist,och yes tror han klarar 20+

Glöm ej du sa du önskar ni Signa Bruno.
Att arsenal ska bli top 4.

Men fortfarande,va tycker du om en spelare gör 7 assist på 4 matcher,en medelmåttig spelare i medelmåttigt lag,medan en storklubb som Arsenal,hade en spelare som under en hel säsong 30+matcher klarar göra hela 5 assist...den e jobbig svara på va?

Men ska du inte säga vem du tror blir Arsenals bästa målskytt,hur många mål
Och vem som kommer ha mest assist?

Jag tror Auba och saka kommer va era bästa målskyttar på 10 mål Auba och 8 för saka
Ödeegaard kommer göra 8 assist.
Ge mig ditt tips
Citera
2021-09-14, 00:26
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Har hela tiden sagt Bruno kOmmer göra fler mål än er bästa,har jag skrivit fel och sagt han ska göra fler mål än hela arsenal har jag varit bränd,eller som du säger, skrivit fel.

Och yes de är väl en självklarhet Bruno inte kommer få ta straffar och frisparksmål som förr när herr Ronaldo kom in,så självklart får man sänka hans mål gissning.
Och yes, Pogba kommer fortsätta göra sina assist,och yes tror han klarar 20+

Glöm ej du sa du önskar ni Signa Bruno.
Att arsenal ska bli top 4.

Men fortfarande,va tycker du om en spelare gör 7 assist på 4 matcher,en medelmåttig spelare i medelmåttigt lag,medan en storklubb som Arsenal,hade en spelare som under en hel säsong 30+matcher klarar göra hela 5 assist...den e jobbig svara på va?

Men ska du inte säga vem du tror blir Arsenals bästa målskytt,hur många mål
Och vem som kommer ha mest assist?

Jag tror Auba och saka kommer va era bästa målskyttar på 10 mål Auba och 8 för saka
Ödeegaard kommer göra 8 assist.
Ge mig ditt tips

Själv så tippar jag på att hela Arsenals trupp får psykbryk efter all prat av Generalen.

Dom kommer att sluta på 11 plats samt rekordlåga gjorda mål då spelinnehav är viktigare.

Angående Bruno och Ronaldo, vilka som gör flest mål, det är lyxproblem som ingen gnäller om!
Bara att njuta av, vi besitter i ett bra läge för första gången på många år. Allt tack vare Ole at the wheel, hobbiten, gollum.. Kärt barn har flera namn. Hur många har Generalen? Förutom att alla skrattar åt apan medans apan... Resten får han klura ut.

Edit nr 2:

För första gången på många år är United nu fruktade. Tack vare vem? Generalen, du som besitter med all kunskap och källor, tack vare vem?
Senast redigerad av EastClintfood 2021-09-14 kl. 00:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in