2021-09-12, 17:16
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belphemor
Vem är förvånad?
Det finns åtskilliga vetenskapliga belägg för sambandet högersympatier och pedofili.
Bristen på empati och medmänsklighet är en nödvändighet för att utnyttja minderåriga och försvarslösa för att tillfredställa sig. Låt mig förtydliga, ju mer högerut du identifierar dig, ju mer troligt att du tar till våld och hot för att nå ditt mål.

Jaså det finns det. Vilket kvalificerat bullshit. Dessutom, har du missat att tjejen var 17 år. Alltså inte pre-pubertal. Pedofiler tänder på barn som inte gått igenom puberteten. Läs på för h-e.
Citera
2021-09-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Är det någon form av sexuell karaktär riktat emot någon under 18 år så lär det vara brottsligt, inklusive grooma bilder.

Groominglagen tar slut vid 15 års ålder
Citera
2021-09-12, 17:38
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag kan tänka mig att han, i mångt och mycket, lever ett liv IRL och ett annat på nätet (som så många andra i dessa dagar), och att han inte riktigt kopplar ihop dessa båda världar. Han spelar mycket och har en discord-kanal, i vilken jag kan tänka mig att en del kontakter med unga etablerats. Sedan har säkert Moderaterna och MUF någon egen plattform han kunnat använda, vid sidan av andra etablerade plattformar. Men, visst är det pissigt och (enligt mig) skäl nog för att separera...

Någons sort otrohet, antagligen inte fysisk, är nog så långt man kan komma. Men det kan naturligtvis ha förekommit ändå för det är absolut inget ovanligt beteende bland politiker, generellt. Vi får se vad sambon gör nu. Ställer upp visar fullständig lojalitet utåt men kanske skapar ett helvete hemma. Så går det till i finare kretsar. I enklare förhållanden sticker sambon och fullbordar skandalen.

Däremot tror jag sexuella inviter till halvstora tjejer inte leder till något alls. De som ska utmäta straffet har kanske pysslat med det och mycket värre saker själva.

Det är den röda politiska planhalvan som kommer att försöka dra NN till schavotten.
Senast redigerad av Gefundenes F 2021-09-12 kl. 17:55.
Citera
2021-09-12, 17:39
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Twittraren som redan för två veckor sedan insinuerade at HB skulle få problem och länkade till det nu borttagna kontot är SSU:are.

Undrar om AS flyttat över till SSU ?
Citera
2021-09-12, 17:42
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Då hade man inte kallat det ”sexuellt olämpligt beteende” tänker jag? Hade det inte varit sexuella trakasserier? Eller en brottsrubricering iaf?

Om det skett något olagligt så vet M ledningen det nu och då hade det varit polisanmält. Finns många jurister knutna till partiet. De vet garanterat om det är olagligt eller ej.
Citera
2021-09-12, 17:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Detta kunde inte vara mer fel.

Går HB ut och försvarar sig ger det fritt fram för samtlig media att gå ut med löpsedlar i stil med "HB anklagad för sexuella trakasserier".

Låter han bli att bekräfta kan media däremot inte motivera att gå ut med namn.
Exactly! Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Groominglagen tar slut vid 15 års ålder
De försöker så hårt, de små vänsterliven. Nästan lite sött.
Citera
2021-09-12, 17:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Varför inte? Mer sannolikt att M försökte tysta ner det och misslyckdes.
Tror du på allvar att slaskpressen hade skrivit "olämpligt beteende" om det rört sig om ett lagbrott?
Citera
2021-09-12, 17:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Det är faktiskt väldigt märkligt:

BO vänder sig till moderaternas partikansli i stället för polisen.
Dra ner trovärdigheten i anklagelserna.

Men vi vet för lite ännu.
Det rör sig sannolikt inte om något olagligt. Men tillräckligt snaskigt för att skada HB. Oavsett om det går att bevisa eller inte.
Citera
2021-09-12, 17:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Någons sort otrohet, antagligen inte fysisk, är nog så långt man kan komma. Men det kan naturligtvis ha förekommit ändå för det är absolut inget ovanligt beteende bland politiker, generellt. Vi får se vad sambon gör nu. Ställer upp visar fullständig lojalitet utåt men kanske skapar ett helvete hemma. Så går det till i finare kretsar. I enklare förhållanden sticker sambon och fullbordar skandalen.

Däremot tror jag sexuella inviter till halvstora tjejer inte leder till något alls. De som ska utmäta straffet har kanske pysslat med det och mycket värre saker själva.

Det är den röda politiska planhalvan som kommer att försöka dra HB till schavotten.
Sluta schavottera. Fästmön var inte ens tillsammans med HB vid tillfället -- dvs OM det nu handlar om HB, vilket det hittills inte framlagts något bevis för.
Citera
Medlem
Men så pass många svårt religiösa i partiet blir det nog svårt försöka övertala offren att släta över detta även om de säkert funderats över det. Ingen vill brinna i helvetet liksom.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Undrar om AS flyttat över till SSU ?

Någon påstod det i tråden, men hävdade också at HB var "Reinfeldtare" när det hände och sedan rört sig högerut. Tror inte att HB är mer höger idag än för ett år sedan, så det inlägget verkar dubiöst.
Citera
2021-09-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Men så pass många svårt religiösa i partiet blir det nog svårt försöka övertala offren att släta över detta även om de säkert funderats över det. Ingen vill brinna i helvetet liksom.

Du tänker på KD. Det är ett annat parti
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in