2021-03-03, 16:56
Medlem
Nån som har fupen på modet + Dumles vapenbrott fup
Citera
2021-05-17, 00:12
Medlem
online_alwayss avatar
Varför mördades den här rapparen?
Citera
2021-05-17, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always

Om jag minns rätt snackade han runt om mordet på hans bror och mumlade ev om att hämnas. Då tyckte mördarna det var bäst att slå till först.
Citera
2021-05-17, 02:08
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always

Han blev skjuten för att ha rånat mördaren vid ett tidigare tillfälle under pistolhot.

Sedan utlovades pengar från känd teori ovanför för att göra det så dubbelt upp tillfälle.
Citera
2021-06-12, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daviddavid62
Jag kan inte låta bli att svara, med vadå hedersvåld?
Konstigt att ingen greps för det, men den tiden va nyhetsbyråerna kåta på ordet hedersmord och kurder,
Om dem hade mördad sin första son pga han va kriminell skulle dem ha mördat sina andra söner också, nu när man har facit i hand.
De som pratar om hedersmord,de för dra åt helvite eftersom vi Jag känner dem väl de var mycket modiga kille och inte något skitt hedersmord ,snälla det är synd prata inte dåligt om familjen
Citera
2021-07-24, 06:25
Medlem
6.A.M.s avatar
Jag har missat att någon dömts för detta! Vilken trevlig nyhet! Man förväntar sig aldrig att dessa skjutningar klaras upp så oavsett om någon grips eller inte lägger man ingen större vikt på att gripandet har skett.

Jag ser att flera har frågat och jag skulle också gärna vilja ha FUP:en. Någon som har den och kan dela den eller länka till ett ställe där den finns så vore jag tacksam.

Jag har läst bakåt i Tråden men är inte helt på det klara vad som är spekulationer eller fakta.

Är det sant att han dragit sig tillbaka från kriminaliteten och mördades för kommentarer om sin brors mördare är det bara tragiskt.

Jag läste också att någon skrev att han hade pistolrånat GM tidigare och att detta var en hämnd för det. Ptja, jag gillar inte uttrycket skyll dig själv när det rör sig om mord då det inte alltid står i proportion till motivet men man kan i alla fall konstatera att lever man i en våldsam miljö och använder sig av våld är det inte helt oväntat att gå en våldsam död till mötes.
Senast redigerad av 6.A.M. 2021-07-24 kl. 06:46.
Citera
2021-07-24, 10:58
Medlem
FUP

https://delafil.se/275c7d12b1781abe/Solna_TR_B_6175-19.rar
Citera
2021-07-24, 14:18
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MN89
FUP

https://delafil.se/275c7d12b1781abe/Solna_TR_B_6175-19.rar

Vad schysst! Tack så mycket MN89.
Citera
2021-09-12, 09:41
Medlem
barkeepers avatar
Artikel I Aftonbladet om honom idag.

Klart jag tycker synd om familjerna, men…det är något ologiskt här.

Om man först flyr från ett land där man inte kan bo för att det inte är säkert, sen hackar man på landet man hamnar i för att det inte heller är säkert, fast det historiskt sett har varit ett av de säkraste länderna i världen.

Hitta minsta gemensamma nämnaren. To Stena följer med flyttlasset?
Citera
2021-09-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Artikel I Aftonbladet om honom idag.

Klart jag tycker synd om familjerna, men…det är något ologiskt här.

Om man först flyr från ett land där man inte kan bo för att det inte är säkert, sen hackar man på landet man hamnar i för att det inte heller är säkert, fast det historiskt sett har varit ett av de säkraste länderna i världen.

Hitta minsta gemensamma nämnaren. To Stena följer med flyttlasset?

Att mamman förlorat tre söner är fruktansvärt tragiskt, tragiskt att alla var kriminella, tragiskt att ingen valde att gå i skolan och utbilda sig, tragiskt att de inte tog ansvar för sina liv.

Mentaliteten att man ska hämnas, hederskulturen att ge igen. Nu står mamman ensam och några mördare är i fängelse. Vem är nöjd över detta?

Jag tycker synd om oskyldiga som mördas eller skadas och om människorna som behöver leva i samma områden som de här packen.

Det bästa den här artikeln kan bidra med är att föräldrar tar ett ännu större ansvar och ungdommar väljer en annan väg innan det är försent. De mördade grabbarna i artikeln känner jag inte mycket för i ärlighetens namn
Citera
2021-09-12, 10:03
Medlem
Trollmias avatar
Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rEz7Ve/juan-har-forlorat-tva-soner-i-skjutningarna

Backup-sida: https://web.archive.org/web/20210912075245/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rEz7Ve/juan-har-forlorat-tva-soner-i-skjutningarna

Citat:
På Rozh Shamals grav, i ett hav av blommor och marschaller, står en gräddtårta. Några guldballonger fladdrar i septembervinden.

I dag skulle han ha fyllt 26 år och förutom mamma Juan har även släkt och vänner samlats på kyrkogården i norra Stockholm för att gratulera honom på ytterligare en födelsedag som han aldrig får uppleva.

...
– Jag är stolt över att ha fått en så begåvad son. Men jag tror fortfarande inte på att han är borta. Varje morgon säger jag ”godmorgon Rozh” och när jag går ut ur lägenheten knackar jag på hans dörr och säger ”hej då Rozh”, säger Juan.

...
När Rozh dog hittade man outgiven musik som han gjort. Den 10 september släpps ytterligare en av hans låtar, ”Himlen brinner”, som handlar om just skjutningarna som aldrig tycks ta slut. Hans mamma sörjer att han inte får vara med och fira framgångarna.

– Han var min livskamrat. Han var min själ och mitt hjärta och mina ögon. Jag lider med alla de mammor och pappor och syskon där ute som är med om samma sak som jag nu, säger Juan.

Citera
2021-09-12, 10:16
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engodcevap
Att mamman förlorat tre söner är fruktansvärt tragiskt, tragiskt att alla var kriminella, tragiskt att ingen valde att gå i skolan och utbilda sig, tragiskt att de inte tog ansvar för sina liv.

Mentaliteten att man ska hämnas, hederskulturen att ge igen. Nu står mamman ensam och några mördare är i fängelse. Vem är nöjd över detta?

Jag tycker synd om oskyldiga som mördas eller skadas och om människorna som behöver leva i samma områden som de här packen.

Det bästa den här artikeln kan bidra med är att föräldrar tar ett ännu större ansvar och ungdommar väljer en annan väg innan det är försent. De mördade grabbarna i artikeln känner jag inte mycket för i ärlighetens namn

Jag har landat lite i samma slutsats. Tragiskt. Men jag har liksom inte empati nog för att ösa över en kultur som inte verkar vilja lösa sina egna problem.

Om de som kommer hit kommer med inställningen ”svenskarna verkar ha ett bra samhälle. Vi gör som dom, lär oss språket och anpassar oss efter deras normer och seder, lämnar det gamla bakom oss” så skulle jag ha en annan vilja att hjälpa till, och mer kapacitet till medkännande. Men att det så ofta dras med gammalt skit, religion och klanmentalitet, det är så dömt att misslyckas. Finns ingen anledning att vi skall ösa pengar och medlidande över det.
Och jag avskyr att jag tappat empatin. Det är hemskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in