2021-09-12, 01:25
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
81% av Singapores befolkning vaccinerad med två doser och 55 döda under hela pandemin. Svider i rumpen ordentligt för svenskar.

Hur många vaccindöda eller folk med allvarliga biverkningar från vaccinen har de?

Typ få gissar jag.
Citera
2021-09-12, 01:44
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Hur många vaccindöda eller folk med allvarliga biverkningar från vaccinen har de?

Typ få gissar jag.

Inte hört om några döda iaf, så antar att det inte kan vara oerhört vanligt.
Citera
2021-09-12, 01:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja det kan jag köpa. Deltavarianten sprids som sagt mycket lättare. Jag tror dock fortfarande resultaten skulle se någorlunda lika ut i vart fall gällande förekomsten av dödsfall och insjuknande av ovaccinerade.

Japp, skyddet mot allvarlig sjukdom och död är fortfarande högt. Det framgår av grafiken.

https://imgur.com/htnqzL3
Citera
2021-09-12, 01:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Japp, skyddet mot allvarlig sjukdom och död är fortfarande högt. Det framgår av grafiken.

https://imgur.com/htnqzL3

Tack för bra länk!
Citera
2021-09-12, 01:52
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
81% av Singapores befolkning vaccinerad med två doser och 55 döda under hela pandemin. Svider i rumpen ordentligt för svenskar.

Det har väl knappt dött en enda etnisk svensk. Mest somalier och sönderrökta skogsfinnar med KOL som ändå blev närmare hundra..
Citera
2021-09-12, 02:26
Medlem
Citat:
Gör det? De har troligtvis bara starkare immunitet mot coronavirus på grund av dess närhet till Kina.
Citera
2021-09-12, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det finns inga studier, vad jag vet, som bekräftar det du tror. Att du kan få en värre reaktion vid dos 2 är inte så konstigt för då har kroppen lärt sig att bekämpa viruset.

Fast många som haft Corona har vaccinerat sig och fått mkt biverkningar på andra sprutan. Då borde dom fått samma reaktion på spruta 1 som 2 isf.
Citera
2021-09-12, 07:18
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Fast många som haft Corona har vaccinerat sig och fått mkt biverkningar på andra sprutan. Då borde dom fått samma reaktion på spruta 1 som 2 isf.
Det är många som inte haft covid som får biverkningar av just dos 2.
Vi följer antalet sjuka och orsak dagligen på jobbet och de brukar få vara hemma ett dygn och sedan är biverkningarna borta. Feber och värk i kroppen brukar de ha av just dos 2.
Citera
2021-09-12, 08:05
Medlem
Citat:
Jag befarar att det krävs både vaccin och genomgången infektion för en någorlunda skyddande immunitet. Delta-eländet har helt ritat om spelplanen - och den processen lär tyvärr fortgå.
Det måste ha varit en väldigt naiv ”spelplan” i så fall, att utgå ifrån att det är ett virus som inte muterar. Är man snäll kan man kalla det optimistiskt.
Citera
2021-09-12, 08:59
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Positiv utveckling på IVA?

Förrgår: 58
Igår: 55
idag hittills: 49

https://portal.icuregswe.org/siri/en/report/corona.covid-dagligen
Antal på IVA ökar ej.

Däremot tycks antalet inlagda på sjukhus i övrigt öka - Platz
Citera
2021-09-12, 09:01
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Mjaa, det har varit sommar så smittspridningen har inte varit särskilt hög. Eftersom en större andel hamnar på sjukhus av de som smittas med Delta-varianten så har man även bra koll den vägen.

Under april-maj 2021 var det ungefär 20 procent av icke-vaccinerade deltagare som hade påvisbara nivåer av antikroppar. Då kan du inte hamna på dom nivåer som du hoppas.

Nej kanske inte. Men, tids nog så kommer Delta-varianten att sprida sig hos alla som inte vaccinerat sig.
Citera
2021-09-12, 09:35
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Det var nytt för mig. Där har vi ju då troligen förklaringen till att det fortfarande ser hyfsat ok ut i UK men inte i Israel, trotts att Delta länge dominerat i båda länderna. Å då även med vaccinationstäckning invägd.

Det är nog bara att ta tjuren vid hornen, ju förr dess bättre.

Det är lurigt med alla undervarianter till delta. Alla bara tar för givet att det är "delta" med fixa egenskaper som drabbar alla länder.

Det är inte fastställt hur egenskaperna ändras mellan de olika undervarianterna ännu men oroande när tex ay.12 blir dominant i Israel. Spontant förknippar man det med immun escape.

Ay.4 i Indien är också en subvariant som studeras.

https://www.newindianexpress.com/cities/bengaluru/2021/sep/09/two-new-sub-lineages-ofdelta-variant-in-bengaluru-2356201.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in