2021-09-11, 22:04
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Återigen så verkar du inte förstå konceptet med flockimmunitet alls, sen förvränger du vad jag skrivit för jag har aldrig skrivit det du påstår.
Jag frågade dig tidigare vad sufficient innebar, du har inte svarat men det är givetvis inte en fast siffra utan just när tillräckligt många har haft infektionen och det har så klart stockholmare redan haft i tillräckligt stor mängd för att en kraftig flockimmunitetseffekt har inträffat redan för en längre tid sedan. Att du inte insett detta säger en hel del om dig.

Vi pratar om definitionen av flockimmunitet och inte flockimmunitetseffekt. Men du kanske tror det är samma sak?
Citera
2021-09-11, 22:05
Avstängd
Citat:
Bl.a denna som märk väl publicerades för rätt länge sedan och virusens spridning har ju inte direkt stannat av sedan dess.
https://news.ki.se/immunity-to-covid-19-is-probably-higher-than-tests-have-shown

Du hävdade att snart alla i Sveriges befolkning blivit immuna mot Covid 19 på naturlig väg; ett påstående som inte alls bekräftas av den länkade studien.
Citera
2021-09-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Dylika brasklappar förekommer alltid i studier och omkullkastar inte studiens resultat.
Jo det kan dom faktiskt göra och det ordentligt. Det var ju faktiskt några feta brasklappar där som du inte verkar ha uppfattat!
Citera
2021-09-11, 22:09
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Jo till viss del.

Varför pratar du bara om vacciner? En väldigt stor del av Sveriges befolkning har ju blivit naturligt infekterad. Snart alla.

Av det enkla skälet att ca 70% av populationen fortfarande inte har genomgått infektionen. Det visar att om vi den vägen skall uppnå flockimmunitet så har vi fortfarande en lång resa framför oss.
Citera
2021-09-11, 22:10
Avstängd
Citat:
Jo det kan dom faktiskt göra och det ordentligt. Det var ju faktiskt några feta brasklappar där som du inte verkar ha uppfattat!

Och du verkar inte ha förstått, eller velat förstå, studiens huvudbudskap d.v.s. att du tar betydligt större risker om du låter bli att vaccinera dig. Du har istället snöat in på ett fåtal paragrafer i studien som styrker din världsbild.
Citera
2021-09-11, 22:11
Medlem
Citat:
Du hävdade att snart alla i Sveriges befolkning blivit immuna mot Covid 19 på naturlig väg; ett påstående som inte alls bekräftas av den länkade studien.
Nej jag hävdade att alla snart har infekterats naturligt! Helt immuna kan aldrig alla bli!
Artikeln i länken är över ett år gammal! Tror du infektionerna magiskt avstannat!
Citera
2021-09-11, 22:12
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Flockimmunitet är uppnådd när R-talet "permanent" ligger under ett. Det kan inte uppnås med nuvarande vacciner, oavsett vaccinationstäckningen.

Gradvis ökande immunitet i populationen är inte synonymt med uppnådd Flockimmunitet.

Ja, alla tankar på att uppnå flockimmunitet grusades med deltavarianten tyvärr. Därför är ju målet nu att undvika att folk dör genom vaccineringarna men att smittspridning kommer fortsätta o nå alla i befolkningen vare sig vi vill eller ej.

Innan delta trodde man att flockimmunitet skulle uppnås vid 70 procent vaccineringsgrad vilket var målet.

I Israel är AY.12 o AY.3 undervarianterna vanliga o en del misstänker att dessa är bättre på att runda immuniteten o göra flockimmunitet ännu svårare. Delta består nu av många undervarianter som kan skilja sig åt.
Citera
2021-09-11, 22:12
Medlem
Citat:
Flockimmunitet är uppnådd när R-talet "permanent" ligger under ett. Det kan inte uppnås med nuvarande vacciner, oavsett vaccinationstäckningen.

Gradvis ökande immunitet i populationen är inte synonymt med uppnådd Flockimmunitet.
Jag antar att det krävs att man uppfinner ett vaccin som även kan täcka in framtida, nu okända, mutationer av viruset vilket jag föreställer mig är en sann utmaning.
Citera
2021-09-11, 22:13
Medlem
Citat:
Och du verkar inte ha förstått, eller velat förstå, studiens huvudbudskap d.v.s. att du tar betydligt större risker om du låter bli att vaccinera dig. Du har istället snöat in på ett fåtal paragrafer i studien som styrker din världsbild.
Jag har förstått att de velat visa det med studien, men brasklapparna är faktiskt enorma! Extremt stor chans att de har räknat väldigt fel.
Citera
2021-09-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Ok, så Norge är enda måttstocken?
Enligt dig då eller?

Tycker du att Sverige är mer likt Australien än Norge?
Citera
2021-09-11, 22:14
Avstängd
Citat:
Nej jag hävdade att alla snart har infekterats naturligt! Helt immuna kan aldrig alla bli!
Artikeln i länken är över ett år gammal! Tror du infektionerna magiskt avstannat!

Inte heller det styrks av din artikel. Infektionerna har såklart inte avstannat men det du påstår är spekulation från din sida och är inte vetenskapligt styrkt.
Citera
2021-09-11, 22:15
Medlem
Citat:
Av det enkla skälet att ca 70% av populationen fortfarande inte har genomgått infektionen.
Hur vet du det? Antar att matte och biologi inte var dina främsta ämnen i skolan?
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-09-11 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in