2021-09-11, 22:05
Avslutad
Gjorde för ett tag sen slut med en tjej för att hon pratade för öppet om vårat sexliv.
Jag var tydlig från början att jag bara var okej med att hon berättar vagt om vårt sexliv, men att hon inte fick gå in på detaljer.

Sen fick jag reda på att hon har pratat rätt så fritt om vad vi gör i sängen med sina vänner. När jag konfronterade henne om det så anklagade hon mig för att vara kontrollerande. Själv tycker jag att hon var väldigt egoistisk. Det är inte hennes sexliv det är vårt. Dessutom så gick hon bakom ryggen på mig och bröt min tillit. Känns inte särskilt kul när flera i vänskapskretsen vet hur stor kuk man har och vad man går igång på.

Nu har hennes vänner börjat att anklaga mig för att vara störd och kontrollerande också, bara för att jag inte anser att det är lämpligt att prata om sex när alla parter inte vill det.

Sen har hon som berättade för mig att mitt ex berättade om vårt sex liv blivit utesluten ur tjejgänget för att hon var tydligen en "backstabber". Själv tycker jag att hon var king som berättade. Riktiga backstabbern är min hora till ex.
Citera
2021-09-11, 22:08
Bannlyst
För mig är det okej så länge hon ljuger trovärdigt när hon berättar hur fantastisk jag är i sängen.
Citera
2021-09-11, 22:14
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Är det verkligen något att störa sig på? Är du så pass osäker?

För det är vad det grundar sig i, osäkerhet. Du oroar dig vad andra ska tycka och tänka. Det är väl ditt problem egentligen. Du får fan leva med att kvinnors munnar klappar i ett, de håller aldrig käften, allt kommer ut till väninnorna. Det är något man får leva med helt enkelt. Säger inte detta för att "out-alpha" dig och säga att jag är mer alpha än dig så behöver inte störa ditt sköra ego. Handlar mer om att få dig att inse att detta händer hela tiden och att det är inget att oroa dig för. Hjälper dig snarare.

En av mina ex var extrem, hon berättade fan i mig allt, storlek, vilka ställningar vi gillade, kinks och var vi knullade (precis överallt). Satt jag och nojjade mig över detta? Nej, kunde inte bry mig mindre. Om en av hennes väninnor frågade om det stämde så kunde jag kontra med "vill du vara med?".
Citera
2021-09-11, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlWpLxdj

En av mina ex var extrem, hon berättade fan i mig allt, storlek, vilka ställningar vi gillade, kinks och var vi knullade (precis överallt). Satt jag och nojjade mig över detta? Nej, kunde inte bry mig mindre. Om en av hennes väninnor frågade om det stämde så kunde jag kontra med "vill du vara med?".

Men när det kom ut att du gillade she-males på byn, hur hanterade du det?
Citera
2021-09-11, 22:17
Medlem
-Ines-s avatar
Nej jag tycker inte att det är kontrollerande att be sin partner att inte berätta detaljer om sexlivet för andra. Men varför så känsligt ämne? Låter som om du har grova komplex eller är pryd.

Liksom att bli så jäkla arg på din flickvän och kalla henne hora för en sån sak
Citera
2021-09-11, 22:18
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Vi har alla saker vi tycker är viktiga. Är det viktigt för dig att din partner inte pratar om ert sexliv så är det något jag tycker att du ska slå värn om
Citera
2021-09-11, 22:18
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Men när det kom ut att du gillade she-males på byn, hur hanterade du det?

Jag gillar väl shemales då? Varför ska jag bryr mig om vad skvallerkärringar tycker? De enda som lyssnar på vad de säger är andra skvallerkärringar.
Citera
2021-09-11, 22:19
Medlem
note-its avatar
Nej, det är aldrig OK om inte båda snackar.
Däremot tycker jag att den där ”backstabbern” verkar va OK.
Citera
2021-09-11, 22:19
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dipmeatandyeet
Gjorde för ett tag sen slut med en tjej för att hon pratade för öppet om vårat sexliv.
Jag var tydlig från början att jag bara var okej med att hon berättar vagt om vårt sexliv, men att hon inte fick gå in på detaljer.

Sen fick jag reda på att hon har pratat rätt så fritt om vad vi gör i sängen med sina vänner. När jag konfronterade henne om det så anklagade hon mig för att vara kontrollerande. Själv tycker jag att hon var väldigt egoistisk. Det är inte hennes sexliv det är vårt. Dessutom så gick hon bakom ryggen på mig och bröt min tillit. Känns inte särskilt kul när flera i vänskapskretsen vet hur stor kuk man har och vad man går igång på.

Nu har hennes vänner börjat att anklaga mig för att vara störd och kontrollerande också, bara för att jag inte anser att det är lämpligt att prata om sex när alla parter inte vill det.

Sen har hon som berättade för mig att mitt ex berättade om vårt sex liv blivit utesluten ur tjejgänget för att hon var tydligen en "backstabber". Själv tycker jag att hon var king som berättade. Riktiga backstabbern är min hora till ex.

Jag tycker att det var svinigt gjort av henne. Det där är en fråga om förtroende, och något ni har tillsammans. Det är inte fritt för henne att prata om med andra, utan att ni är överens om det.
Citera
2021-09-11, 22:20
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dipmeatandyeet

Du har helt rätt. Självklart är detta en fråga om just tillit.
Sexlivet är något väldigt privat. Det delar man ju enbart med sin partner, anser jag i alla fall.
Just ordet tillit är centralt i ett förhållande anser jag.
Varför då frågar sig vän av ordning?
Var allena för många många år sedan och var på väg att träffa en kvinna, som är min fästmö idag
ännu efter så många år.
För detta hade jag en mycket lång relation som av olika skäl helt enkelt rann ut i sanden, inget
särskilt dramatiskt utan bara som om att vi mer blev av syskon och företaget famijen.
Tyvärr ja visst men där finns trots allt en vänskap kring barnen som är bra.
I den vevan talade jag mycket med en kvinna en vän då jag var nedstämd och kände det
som om att jag misslyckats att hålla ihop familjen.
Hon frågade mig om jag skulle kunna sätta ord på kärleken - förhållanden sätt tre ord sa hon.
Som skall representera just det det hållbara förhållandet med kärlek.
Jag blev ärligt talat lite ställd. Bad om lite ledsagning om vad hon ansåg.
Hennes svar är dessa tre ord Tillit-Trohet-Kommunikation.
Faktum är att jag sedan dess inkorporerat dessa ord i min hjärnas innersta vrår.
Tycker att det är så bra. Man kan inte ta bort något av dessa ord i en fungerande
relation utan att den falerar och brister och går sönder.
De är lika viktiga och samtidigt så enkelt.
Att man mot varandra alltid har tillit-trohet och kommunicerar.
Det funkar verkligen och inget av orden är förmer eller mindre än de andra.
Så länge man är ärliga och lever efter den devisen funkar det.
Trevlig helg
Senast redigerad av Charlemange 2021-09-11 kl. 22:24. Anledning: Felstavning
Citera
2021-09-11, 22:23
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Man kan inte kontrollera folks ord utan bara be om saker och du frågade henne om hon kunde hålla tyst om ert sexliv och hon saknar respekt för dig och skiter i det så du gjorde rätt i att dumpa henne.

Kvinnors snack om att män är "kontrollerande" behöver du aldrig bry dig om eftersom det alltid är projiceringar ts.
Citera
2021-09-11, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlWpLxdj
Är det verkligen något att störa sig på? Är du så pass osäker?

För det är vad det grundar sig i, osäkerhet. Du oroar dig vad andra ska tycka och tänka. Det är väl ditt problem egentligen. Du får fan leva med att kvinnors munnar klappar i ett, de håller aldrig käften, allt kommer ut till väninnorna. Det är något man får leva med helt enkelt. Säger inte detta för att "out-alpha" dig och säga att jag är mer alpha än dig så behöver inte störa ditt sköra ego. Handlar mer om att få dig att inse att detta händer hela tiden och att det är inget att oroa dig för. Hjälper dig snarare.

Det handlar inte om osäkerhet. Det handlar om att vissa saker är privata och angår inte andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in